Puheterapautin halusivat mukaan eskari ja puheterapeutti ilomielin sinne tulee ja hyvä että tuleekin. Kyllä sitä apua otetaan vastaan jos koetaan se tarpeelliseksi ja kuten puheterapiakin otettu ja itse koen että tulee ainakin jatkumaan läpi ensimmäinen luokan. Vaikka äänteet oppisikin eskari vuotena vaatii niiden käyttö siellä puhekielessä harjaantumista ja tottumista eli aikaa vie. Lapsi kokenut itse raskaana äänteiden opettelun mutta nyt eskari vuotena motivaatio ollut hyvä mikä on meille vanhemmille tärkeintä ja antaa myös hyvän pohjan oppimiselle kun lapsella on haluja oppia uutta. Lapsi on touhukas mutta mielestäni keskittyy suht hyvin. ADHD:sta olen täällä paniikissa lukenut kun puhuivat ettei lapsi aina jaksa keskittyä ja " valuu" tuolilta ja vääntelehtii joskus. Mutta ei kyllä täyty nekään kriteerit. Mikä tota lasta sitten vaivaa? Psykologille en todellakaan lasta vie sen takia että pari äännettä puuttuu ja valuu tuolilta joskus kuulemma alas. Ja kyllä otan nämä epäilyt ja syytökset henkilökohtaisena, tottakai hakisin itse lapselleni apua jos kokisin sen olevan tarpeen. Monellakin tuntuu olevan negatiivisia kokemuksia, mahtaakohan eskarin tehtävänä olla hieman kriittisempi eli siis tartutaan kaikkeen mahdolliseen varmuuden vuoksi? Kyllä mun yöunet on menny kun mietin mikä oppimisvaikeus lapsella on, mahdollisesti keskittymis,tarkkaivaisuus ja hahmottamishäiriö? Ja vielä sitten tuo puhe päälle ni kohtahan meillä ei muuta elämää olekkaan kun lasta juoksuttaa tutkimuksista ja terapeutilta toiselle...