Ongelmia parisuhteessa

  • Viestiketjun aloittaja Neuvoja kaivataan
  • Ensimmäinen viesti
Neuvoja kaivataan
Kuinka kauan pitää jaksaa saamatonta ja laiskaa miestä? Mies on maannut kotona kolme vuotta, ei hae töitä kun mun painostuksesta (kauhean riidan kanssa) eikä opiskele. Ei tee kotihommia vaan ne on kuulemma naisten töitä ja oottaa mun vapaita vkonloppuja et teen ne. Mies on vielä ilkeä ja ikävä. Ei vaikuta masentuneelta vaan pikemminkin nauttii oloneuvoksena olostaan.

Lyönytkin pari kertaa kun oon kuulemma niin hullu. Kyllä tosin hälle hullun rahat kelpaa. En kestä enää.

Kun puhutaan hänen työttömyydestään ja ehkä masennuksesta, syyttää mua kaikista ongelmista ja hulluudestani (kärsin synnytyksen jälkeisestä masennuksesta) ja varmaan tulee kiristää mua tällä jos tulee huoltajuuskiistat. Ongelma on että meillä on kaksi lasta. Onko parempi kituutella vihaamansa miehen kanssa vai ottaa ero? Kummasta lapset kärsii enemmän? Vanhin tyttäreni on sanonut et muuttaa pois kotoa heti kun pääsee enkä yhtään ihmettele. Niin ikävää meillä täällä on. Yritän olla iloinen ja pirteä lasten takia, mutta koen olevani itsekin teeskentelijä.
 
Neuvoja kaivataan
Ongelmana vielä uskon että avioero on synti, mutta onko oikein pilata huonolla avioliitolla kaikkien elämä vai onko suurempi paha lapsille jos tulee ero ja he kärsivät vielä enemmän? Mun elämä on jo mennyt pilalle, mutta lapsien tähden tahtoisin tehdä tehdä oikein.
 
Ratkaisu
Miksi pyydät neuvoja asiaan, jonka ratkaisun tiedät itsekin? Kyllähän tuo tilanne on perheellenne niin rasittava, että kyllä siitä pitäisi päästä irti. Sinun on nyt viipymättä puhuttava miehesi kanssa halustasi erota ja pyydät häntä alkamaan etsimään itselleen uutta asuntoa. Minä en oikein tiedä, miten avioero pannaan vireille, mutta selvitä se ja toimi. Toivottavasti miehesi ymmärtää itsekin, että perheenne ei enää toimi, eikä ala hankalaksi. Jos sitten päädytte erilleen asumaan, älä ala parin kuukauden jälkeen tuskailemaan, että mitenhän se "ressukka" siellä pärjää ja ota häntä takaisin tai ala antamaan hänelle rahaa. Lapsesi kärsivät kodin ahdistavasta tunnelmasta ja sinä palat loppuun. Voimia taisteluun!
 
muuta erilleen
Ongelmana vielä uskon että avioero on synti, mutta onko oikein pilata huonolla avioliitolla kaikkien elämä vai onko suurempi paha lapsille jos tulee ero ja he kärsivät vielä enemmän? Mun elämä on jo mennyt pilalle, mutta lapsien tähden tahtoisin tehdä tehdä oikein.
Voit muuttaa virallisesti erilleen asumaan ja miettiä avioeroa muutaman vuoden.
Riippuu vähän asumismuodosta, onko yhteinen vai miehen asunto? Mutta epäkunnioittavaa kohtelua ei kenenkään pitäisi sulattaa. Keskustelu tuskin auttaa, oletan että mies ei halua asumuseroa. Nyt olisi oltava päättäväimen ja rohkea.
 
Viimeksi muokattu:
Muori
Johan on härski elätti! Varsinainen loinen. Virheesi oli mennä hänen kanssaan yksiin.

Korjaa nyt virheesi ja lähde lasten kanssa omillesi. Ihan varmasti tuollainen esimerkki isästä ja miehestä on lapsille paljon vahingollisempi kuin erota hänestä. Synnytyksen jälkeinen masennus ei tee sinusta huonoa äitiä eikä heikennä mahdollisuuksiasi yhtään mitenkään, olethan ollut se tuki ja turvallinen äiti lapsillesi tähänkin asti. Jos mies tuollaisella uhkailee, jätä se kokonaan huomiotta. Kyse on siitä, että mies menettää elättäjän ja helpon elämän, jos sinä hänen jätät. Hänen on sen jälkeen vastattava itse itsestään ja pärjäämisestään! Hänestä ei siis pidä huolehtia, vaan pidät huolen omasta ja lasten hyvinvoinnista.

Yksinhuoltajana sinä saat yhteiskunnalta tukea, jota nyt ei tule. Lisäksi yksi suurimmista kuormittajista jää pois. Jaksat paljon paremmin, kun ei tarvitse riidellä ja patistella aikuista miestä. Tiedän tämän kokemuksesta, sillä yhdenlainen loinen oli meidänkin huushollissa aikoinaan.
 
ylli
Ongelmana vielä uskon että avioero on synti, mutta onko oikein pilata huonolla avioliitolla kaikkien elämä vai onko suurempi paha lapsille jos tulee ero ja he kärsivät vielä enemmän? Mun elämä on jo mennyt pilalle, mutta lapsien tähden tahtoisin tehdä tehdä oikein.
Syntiä on antaa lasten nähdä huonot elämisen mallit. Muuta pois ja äkkiä. Lapsesi kiittävät Sinua joskus vielä kun keräätte tavaranne ja,lähdette. Lapset ei ole syy olla yhdessä jos liitto on huono. Usko pois !! Yksikin lyönti on liikaa. Mitä voi seurata? Pahempaa jos et eroa. Yksi elämä ja lasten tulevaisuus ...vain sinä tiedät ratkaisut. Ole viisas ja ajattele itseäsi myös. Nyt jos koskaan..
 
Viimeksi muokattu:
Viuluvinkuu
Ongelmana vielä uskon että avioero on synti, mutta onko oikein pilata huonolla avioliitolla kaikkien elämä vai onko suurempi paha lapsille jos tulee ero ja he kärsivät vielä enemmän? Mun elämä on jo mennyt pilalle, mutta lapsien tähden tahtoisin tehdä tehdä oikein.
Oletko lestadiolainen kun mielestäsi ero on synti? Jätä tuollainen uskonto heti, joka haluaa että kärsit luuserin kanssa koko elämäsi.
Itse olen ollut tyhmä kun en nuorena eronnut juoposta hakkaavasta miehestä, nyt vanhana kadun sitä katkerasti, vaikka mies on lääkityksen avulla kuin toinen. En pysty unohtamaan miehen ilkeyttä, vaikka aikaa on kulunut vuosikymmeniä. En ole häntä rakastanut pitkään aikaan juuri tuon nuorena kärsityn ajan vuoksi.
Älä tee niinkuin minä, vaan niinkuin minä nauvon.
Lapsenikin ovat kärsineet koko ikänsä raivohullusta isästään, mutta äiti se ei vaan tajunnut jättää tätä, siis minä olen syyllinen lasten kärsimykseen.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä