Ongelmia: Uusi vauva ja 3v esikoinen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja kaivataan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja kaivataan

Vieras
...eli ennen niiin kiltti ja aurinkoinen 3v tyttö on muuttunut vauvan tulon myötä (vauva 1kk) kiukuttelevaksi ja vihaiseksi tapaukseksi. Minua ei usko ollenkaan ja yleiselle paikalle ei ole minun kanssa kahdestaan menemistä, koska siellä alkaa kiukuttelu ihan turhasta varmasti. Isäänsä uskoo. Vauvaa hoitaa mielissään ja otamme esikoisen huomioon askareissa niinkuin ennenkin. Paljon on sylissä ja yhdessä leikitään ja muutenkin ei ole jäänyt syrjään vauvan myötä. Missä vika, kauanko kiukuttelu kestää ja onko vinkkejä miten tilannetta voisi helpottaa ?? Jotenkin tuntuu että itsellä menee hermot tytön kanssa, koska yölläkin on ruvennut heräilemään ja ulisemaan äitiä. Siinä sitten tosi risaisten yöunien kanssa ei ole minullakaan mitenkään pinna kestävä päivälläkään.

Teidän pieni tyttö sopeutuu vauvaan. Aika auttaa kyllä. Muutamassa kuukaudessa voi olla, että kiukuttelu on unohtunut. Niin ja onhan tyttö jo uhmaiässäkin, se voi pahentaa asiaa.. Hyvin olette toimineet, kunhan ette anna "valtaa" tyttärellenne, sen jälkeen on kyllä piru irti. :D

Mietippä, miten suuri asia pienelle 3v:lle on se, että perheessä on joku joka on pienempi kuin itse, joku jota kaikki tulee katsomaan, joku jolle pitää olla mustis ja niin pois päin.. Ei siitä ihan kuukaudessa toivuta, mutta veikkaukseni on, että alle puolessa vuodessa.

Onnea vauvan syntymän johdosta teidän perheelle! :flower:

Yhteistyössä