Onko 6 tuntia "pitkä" hoitopäivä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Jos siis puhutaan, että jollainen on lyhyt hoitopäivä tai jollain toisella pitkä hoitopäivä, niin kumpaan suuntaan 6 tuntia sinusta kuuluu?

Meillä lapset ovat hoidossa klo 10-16 ja nyt ekan kerran kuulin kommentin, että miksi ovat niin pitkiä päiviä? Meillä tavallaan siis voidaan valita, koska minä teen yötyötä ja mies normaalia 8-16 vuoroa. Aluksi pari viikkoa tehtiin niin, että mies vei töihin mennessään 7 aikoihin ja minä hain klo 14, kun olin nukkunut. Hyvin pian todettiin, että lapsille nuo aamuherätykset oli ihan pakkopullaa. Päädyttiin siihen, että sinnittelen itse hereillä tuohon 10 asti, vien lapset hoitoon aamu-ulkoilun aikaan (pienen hoitoonjäännit helpottuivat kummasti koska rakastaa ulkoilua) ja menen sitten vasta nukkumaan. Nukun 15.30 asti, jonka jälkeen siistiydyn ja haen lapset. Nyt tosiaan sain palautetta, että miten viitsin pitää lapset 16 asti tarhassa jne.

Olet saanut palautteen ja ihmiseltä joka ei tee yötyötä.

Säähän olet tolla unimäärällä jo hirveässä univelassa.

Pidätte lapset sinne neljään hoidossa.
JA viette myös aamulla ajoissa, että saat hyvänen aika nukkua!

Ei kannata tinkiä omista unista kovin pitkään, koska siinä vain uuvuttaa itsensä. Älä missään nimessä ainakaan lyhennä hoitoaikaa oman jaksamisesi kustannuksella. Tuollaiset kommentit voit jättää omaan arvoonsa. Syyllistäjiä löytyy aina.

Ei kannata tinkiä omista unista kovin pitkään, koska siinä vain uuvuttaa itsensä. Älä missään nimessä ainakaan lyhennä hoitoaikaa oman jaksamisesi kustannuksella. Tuollaiset kommentit voit jättää omaan arvoonsa. Syyllistäjiä löytyy aina.

No huomaahan sen, kuinka pakkomielteisiä putkiaivoja asiasta tälläkin palstalla on. Et ole töissä sillä aikaa kun lapsi on tarhassa = laiskottelet kiusallasi, loisit ja lypsäät :D

Tapasit vaan sellaisen tyypin... älä välitä, pidennä ihmeessä vähän, että saat enempi nukkua! :eek:

No huomaahan sen, kuinka pakkomielteisiä putkiaivoja asiasta tälläkin palstalla on. Et ole töissä sillä aikaa kun lapsi on tarhassa = laiskottelet kiusallasi, loisit ja lypsäät :D

Tapasit vaan sellaisen tyypin... älä välitä, pidennä ihmeessä vähän, että saat enempi nukkua! :eek:
Sinä se jaksat aina olla haukkumassa muita. Muut ovat niin saatanan typeriä ja sinä niin helvetin viisas. Mustavalkoinen ylimielisyytesi kuvottaa minua päivä päivältä yhä enemmän.

Sinä se jaksat aina olla haukkumassa muita. Muut ovat niin saatanan typeriä ja sinä niin helvetin viisas. Mustavalkoinen ylimielisyytesi kuvottaa minua päivä päivältä yhä enemmän.

Missä kohtaa tuossa haukuttiin?
Kun kyllähän se vallitseva mielipide tällä palstalla tuntuu olevan, että vaikka nukkuisit yövuoron jälkeen, opiskelisit tai tekisit töitä kotona, on lapsen hoitoon vienti turhaa. Loisit ja makaat vaan ja laps reppana joutuu hoitoon vaikka toinen vanhempi on kotona.

Missä kohtaa tuossa haukuttiin?
Kun kyllähän se vallitseva mielipide tällä palstalla tuntuu olevan, että vaikka nukkuisit yövuoron jälkeen, opiskelisit tai tekisit töitä kotona, on lapsen hoitoon vienti turhaa. Loisit ja makaat vaan ja laps reppana joutuu hoitoon vaikka toinen vanhempi on kotona.
Toi on mun vakkarikärpänen, yrittää keksiä melkein mihin tahansa jotain negatiivista sanottavaa. Ihan sama mihin vastaan niin hän kääntää sen omassa päässään haluamakseen, oli kyse vaikka vessapaperin vetosuunnasta.

Toi on mun vakkarikärpänen, yrittää keksiä melkein mihin tahansa jotain negatiivista sanottavaa. Ihan sama mihin vastaan niin hän kääntää sen omassa päässään haluamakseen, oli kyse vaikka vessapaperin vetosuunnasta.

En oo "toi", lainaan muuten vaan sun kommenttia kun en jaksa avata uutta. Miksi päivität sun blogia niin harvoin? Sitä on ihan kiva seurata, mutta on pikkusen turhan "hidas".

Onnea raskaudesta!

Oi vitsi, melkein tuli haikee olo. Sillon kun mä vielä olin täällä "mustana", niin mullakin oli oma kärpänen :) Ne on niin sööttejä (y)

• Tykkää
Reactions: Pin
En oo "toi", lainaan muuten vaan sun kommenttia kun en jaksa avata uutta. Miksi päivität sun blogia niin harvoin? Sitä on ihan kiva seurata, mutta on pikkusen turhan "hidas".

Onnea raskaudesta!
Juu mulla on nyt tosi isot välit, varmaan johtuu elämäntilanteesta. Aika kiire koko ajan ja hirveästi mietittävää tässä myllerryksessä ja suunnittelussa, silloin ei tule mieleen aina päivitellä. Eiköhän sitä kohta taas tule tihennettyä sitä väliä. Kiva jos tykkäät :)

Kiitos onnitteluista!

Yhteistyössä