Onko afrikkalaisten tukka oikeasti afro, vai olenko käsittänyt väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
olen itse syntynyt 60-luvulla ja 70-luvulla oli kaikilla mustilla afroö Ajattelin sen niin että ihan luonnostaan niillä on semmoinen käkkärä, jota afroksi kutsutaan. No ei semmoisia ole kuitenkaan ikuisuuksiin näkynyt esim. tv:ssä. Mut onko niin, että se afro on luonnontilainen ja nää myöhemmät on sitten laitettuja, suoritettuja tai maltillisemmaksi käsiteltyjä? Vai voiko mustalla olla oikeesti suora tukka? Tosin ohjelmissahan ne käyttää tietty paljon peruukkejakin vai?

Kyllä, kaikilla mustilla on samanlainen tukka. Ihan niinku kaikilla suomalaiset on blondeja.

Eli jollain mustilla varmasti on suorakin tukka vaikka ehkä luonnonkihara säkkärä on enemmistössä. Afro ei vaan taida olla muodissa joten säkkärätukkaiset pitävät tukkaa pikkuleteillä tai sitten on suorat hiustenpidennykset tai peruukki tai permiksellä suosirtettu tukka. Ja miehillä usein kalju.

Afrikkalaiset hiukset muutttuu mun käsityksen mukaan afroks kun ne kasvaa tarpeeks pitkiks ja niihin laittaa suoristusaineita. Ainakin kun mies teki joku vuos sitten näin. Muuten hiukset kasvaa tiiviinä "mattona". Ja sen takia mies on yleensä kalju.

minusta sellaiset 60-70-luvun afropallot on hienoja. Mä en tajua miksi naiset laittaa niitä pidennyksiä ja varinkin suoristettu oma tukka jossa on jotain vahaa on aika ruma.

Esim. Mulla on lainehtelevat ja pehmeät hiukset.Harmittaa kun iho pigmentti on kuitenkin tosi tumma etten saa näistä afrot millään keinolla!

Mulla on suht vähän hiuksia mut laadultaan kuitenkin yksittäinen hius todella paksu.