Onko aihetta huoleen? vk 26+3 ja nää oireet huolestuttaa! Voiko nää vaan johtua hemoglobiinista?

17.05.2010
180
0
16
Eli minulla on neljäs raskaus menossa ja ei aiemmin tälläista ole ollut :|

On ihan älytön uupumus. Hyvä että jaksan kävellä keittiöön. :| Tänäänkin nousin vasta puoli 12 ja kun olin syönyt aamupalan ja käynyt suihkussa niin tuli niin kamala olo, että oli pakko mennä makaamaan.

Lisäksi on jatkuvaa huimausta ja näkökenttä on ajoittain jotenkin sumea. Toinen korva jatkuvasti lukossa ja oikeaa silmää särkee. Vaikea kirjoittaa kun tuntuu olevan jotain ihme näköhäiriöitä.

Kävin maanantaina keskiraskauden neuvolalääkärillä ja jo silloin valitin väsymystä ja huonoa oloa. Niin tämä meidän lääkäri vain totesi että näytän hyvin voivalta. Mutenkin tuo kommunikointi ei oikein hänen kanssaan pelannut, kun puhui niin huonoa suomea. Gemoglobiini oli 108 vaikka olen syönyt jo reilun kuukauden obsidania. Oli vain laskenut entisestään.

Voiko tämä olo johtua tuosta hemoglobiinista vai mistä? Vauvakin on liikkunt normaalia vähemmän.

Minulla on olleet kaikki kilppari arvot ihan ala rajoissa. Mutta neuvola lääkäri sanoi että arvojen pitää mennä alle vitearvojen ennenkuin kirjoittaa lähetteen niistä jorviin. Ne on viimeksi otettu kesäkuussa. Onkohan nekin huonontuneet?

Toi hemppa on aika alhainen. Ethän käytä maitotuotteita sillon kun syöt rautaa ( vähintään 2 tuntia ennen ja jälkeen raudan ottamisen)
Ja jos toi ei imeydy niin vaihda toiseen pilleriin tai siihen iron vital-rautamehuun.
Mulla on pysynyt sillä rautamehulla nyt hempat, pillerit ei oikein imeydy.

Söin aluksi 200mg obsidania mutta se ei auttanut niin nyt oon otanut sitä rautalitkua ja yhden obsidanin jokatoinen päivä. Ja välttänyt maitotuotteita.

Alkaa vaan masentaa kun ei jaksa eikä pysty tekemään mitään. Ja ihan kamala "aivosumu" päässä.

Mulla oli JUST tollasta noilla viikoilla ja se johtu juurikin raudan puutteesta joka oli ihan älytöntä koska mulla on ollut melkein liian korkeat noi arvot aina raskaanakin!
Rauta auttoi tosi hyvin!
Lisäksi mä jouduin syömään betasalpaajia loppuraskauden kun mulle tuli rytmihäiriöitä joista myös tuli tollasia oireita...

Mulla aika yksityiselle näistä hormonijutuista 10.8... Lääkärin nimi on Antti Virkamäki. Neuvolassa eivät ota mitään kantaa noihin arvoihin =( Olen vähän epäillyt tuota kilpirauhasen sentraalista muotoa eli aivolisäkeperäistä, koska muissakin hormoneissa on ollut vikaa . Ei kai auta kuin odottaa lääkäriä....

Minulla on siin alhaalla T3V, T4V ja TSH arvot. Kaikki kolme

^Mulla on tuo sentraalinen vajaatoiminta.
Oletko kuitenkin tullut raskaaksi ihan normaalisti????
Itse toivon että tuo tyroksiini auttaisi tähän raskaaksi tuloon.
Tulin toisesta hoisota raskaaksi mutta valitettavsti meni kesken rv8.
Kuulemma tartten heti tyroksiinia kun joskus (toivottavasti) raskaaksi tulen.

Toi virkamäki oli kyll hyvä lääkäri.Hän määräsi mulle sen tyroksiinin.Mulla myös THS ja T4V alhaalla molemmat.

Voi kumpa muokin Virkamäki auttaisi. Mulla oli ennen raskautta estradioli arvo 0,004 ja käytin parhaimmillani kolmea estrogeenilaastaria. Sain laastarit yksityiseltä Gyneltä Marjatta Aidolta. Mutta niistä puhkesi kamala akne. Ja lopetin ne. Ja sitten yht äkkiä olinkin raskaana, vaikka ajattelin ettei se ole mahdollista. En tiedä oliko laastareilla vaikutusta?

Shenda81 mitkä sinun kilppari arvosi olivat ennen hoidon aloittamista?!

Osaatko sanoa näistä minun jotain:

Tässä nämä toukokuussa otetut arvot:

TSH 0,772

T3V 3,1

T4V 11

Tuolta kilpirauhas foorumilta lueskelin että sentraalinen muoto oisi mahdollinen kohdallani? Ja että osa oli saanut vastaavilla arvoilla lääkityksen? Minulta otettiin arvot kun on ollut älytöntä hiustenlähtöä, joka alkoi jo ennen raskautta + muuta oireilua viimeiset 5v.

Pyysin myös testosteroni arvon ja se oli 2,5 vaikka naisilla yläraja on 2. Eli testosteroni olisi liian korkea?

Raudasta vielä: mä jouduin ekassa raskaudessa syömään obsidania (2 päivässä.) 4 kuukautta, ennen kuin rauta-arvot alkoivat nousta. Nyt kun olen taas raskaana ja hb alhaalla, mulle suositeltiin maltoferia, joka on ainut kolmiarvoinen rautavalmiste. Mulla on vielä alhaisemmat hb-arvot kuin sulla (n. 100). Olo on enimmäkseen silti ihan hyvä, silloin tällöin pientä huimausta (joka johtunee ehkä enemmän matalasta verenpaineesta).

Meillä neuvolassa on se virolainen lääkäri, jolta turha mitään kysyä. Siitä tehty kamalasti valituksia ja osa neuvolan asiakkaista on ihan suoraan kieltäytyny käymästä sillä ja ovat käyneet pakolliset lääkärikäynnit Mehiläisessä... Itellä ei nyt ois varaa Mehiläiseen. Ja mun neuvolatäti on kesälomalla, niin siellä on joku sijainen... Plääh... Jotenki vaan tuntuu et yksin jätetään jos ei voi hyvin. Neuvolasta turha kysyä apua...

Mulla on ollut ennen raskautta verenpaine ongelma, mutta nyt raskauden myötä verenpaine käsittääkseni on laskenut. Hieman on turvotusta jaloissa mutta ei pahemmin.

Entä jos menet terveyskeskukseen lääkärille. Oireet sopisi raskausmyrkytykseen, joten olisi hyvä tarkistaa, että kaikki on ok. Sinulla on ollut aiemmin verenpaineongelmaa, joten sitä pitäisi seurata. Maantaista on jo aikaa, joten vaikka silloin kaikki olisi ollut lääkäristä ok, niin tilanne on voinut muuttua.

sinisiipi-perhonen
Mulla oli vuoden alusta tsh 1.1 ja t4v 13 ja raskauduin mutta meni kesken.
Sentraalisessa muodossa nuo molemmat arvot siis matalia.

Ja virkamäki siis halusi kokeilla tyroksiinia jota nyt olen syönyt 6 viikkoa.
Ensi viikolla menen taas kerran verikokeisiin jossa otetaan noitten lisäksi vilä kerran kilpirauhasen vasta-aineet myös.
Ne oli viimeksi koholla ja sain 2.ivf mukaan kortisoonin.

Mikä toi estradioli on????
Oliko sulla ennen esim. vaikea raskautua yms????

Voit toki vastata myös yksärillä :wave:

Yhteistyössä