onko aina omavastuu 500e, jos laittaa verotukseen matkat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
jos on opiskelija, niin sehän on melkein yhtä tyhjän kanssa. /: eli jos on vaan kesällä 4kk töissä, niin lähteekö siitäkin tosiaan tuo summa pois? ja miten ruokarahat, lähteekö niistäkin joku omavastuu pois?

Saatan olla ihan väärässäkin, mutta mun käsittääkseni tuo omavastuu on vakio.

Aloin miettimään tuota ruokarahaa, että mitä sillä tarkoitat? Siinä on aika tiukat ehdot jolloin saat laittaa sen ateriakorvauksen vähennyksiin. Mutta siinä ei ole mitään omavastuuta.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Saatan olla ihan väärässäkin, mutta mun käsittääkseni tuo omavastuu on vakio.

Aloin miettimään tuota ruokarahaa, että mitä sillä tarkoitat? Siinä on aika tiukat ehdot jolloin saat laittaa sen ateriakorvauksen vähennyksiin. Mutta siinä ei ole mitään omavastuuta.

miehelle oli viime kesänä töissä sanottu, että voi laittaa nekin siis ruokakorvaukset. ja on rakennushommissa, että kuulemma vissiin saa silloin. en tiiä sitte..aika näyttää!

On opiskelijallakin tuo 500 euron omavastuu jos opiskelee amk:ssa tai muussa korkeakoulussa. Niin ja koulumatkoista tuota ei voi saada. Alemmill asteilla ei kai saa ollenkaan työmatkoja verotukseen.

Mitä tarkoitat ruokarahoilla?

Alkuperäinen kirjoittaja siiri vielä:
Piti vielä lisätä että pitää pystyä vielä selittämään miksi ei voi kulkea julkisella kulkuneuvolla ja jos voi niin ei saa verohelpotuksia.

tähänkin riittää esim. vuorotyö tai yleiset kulkuneuvot ei aja siihen suuntaan. ei ne siellä vielä rupee tarkistamaan työvuorojasi tai linkkojen kulkuaikoja

Piti vielä lisätä että pitää pystyä vielä selittämään miksi ei voi kulkea julkisella kulkuneuvolla ja jos voi niin ei saa verohelpotuksia.

minä tein oikin hienon listan ja vein sen paikanpäälle. Mulla ainki viime vuonna hyväksyttiin kaikki matkakulut, varmasti nytkin, kun olen laittanut selvästi ylös miksi en voinut käytää linja-autoa.
Se että työaika alkaa niin aikaisin ettei kulje bussia tai työ loppuu yöllä riitää .

Alkuperäinen kirjoittaja pimpula:

tähänkin riittää esim. vuorotyö tai yleiset kulkuneuvot ei aja siihen suuntaan. ei ne siellä vielä rupee tarkistamaan työvuorojasi tai linkkojen kulkuaikoja

Ei välttämättä. Jouduin kaivamaan työkaverille työvuorolistat kahden edellisen vuoden ajalta kun hänen piti toimittaa ne verottajalle todisteeksi miksi käyttää omaa autoa, kun kyseisellä välillä kulki paljon julkistaliikennettä. Itselläni riitti maininta ettei mahdollisuutta käyttää julkisia.

Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Alkuperäinen kirjoittaja pimpula:

Ei välttämättä. Jouduin kaivamaan työkaverille työvuorolistat kahden edellisen vuoden ajalta kun hänen piti toimittaa ne verottajalle todisteeksi miksi käyttää omaa autoa, kun kyseisellä välillä kulki paljon julkistaliikennettä. Itselläni riitti maininta ettei mahdollisuutta käyttää julkisia.

mulla esim osa-aikatyö jossa saattaa töitä tulla tunnin varoitusajalla joten auton käyttö on pakolista, ei ehtisi töihon esim 25km päähän muuten.

Yhteistyössä