Onko äiti, jos ainoa lapsi on kuollut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Linnea"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Linnea"

Vieras
Tätä tuli tänään pohdittua, kun mies teki äitienpäivän kunniaksi mulle ihanan lounaan ja ystävälleni tästä kerrottua tämä tokaisi "mutta ethän sä oo äiti".

Multa on tosiaan lapsi kuollut, noin puolivuotiaana erääseen sairauteen. Mä silti jotenkin miellän itseni äidiksi, jotenkin en, mutta toi mun ystävän kommentti tuntui oikeasti pahalta. Ihan kuin se ei olisi ollut mitään, mitä lapseni eteen tein ja miten häntä rakastin, ja tietyllä tavalla edelleenkin rakastan.

Todellakin olet äiti!! Ja sano sille ystävällesi sopivassa tilanteessa, että vaikka lapsesi on kuollut ei sinun äitiytesi ole minnekkään hävinnyt.

Esimerkki: Nainen 88 v., häneltä kuolee ainoa lapsi. Sanoisiko ystäväsi hänelle ettei vanhus ole äiti? Onko äityidessä jokin aikaraja? Ei, ei ole. Minä olin äiti siitä sekunnista lähtien kun näin esikoiseni ja hänet nostettin käsivarsillleni <3

• Tykkää
Reactions: baby-mama
[QUOTE="bbb";29891119]Todellakin olet äiti!! Ja sano sille ystävällesi sopivassa tilanteessa, että vaikka lapsesi on kuollut ei sinun äitiytesi ole minnekkään hävinnyt.

Esimerkki: Nainen 88 v., häneltä kuolee ainoa lapsi. Sanoisiko ystäväsi hänelle ettei vanhus ole äiti? Onko äityidessä jokin aikaraja? Ei, ei ole. Minä olin äiti siitä sekunnista lähtien kun näin esikoiseni ja hänet nostettin käsivarsillleni <3[/QUOTE]

Täytyy yrittää, ja miettiä myös tosiaan sitä, että kuuluko hän sittenkään ihan niihin ystäviin.

Tätä minäkin hieman mietin. Vai menisikö tämä kuviteltu raja siinä, että onko mahdollista saada vielä lisää lapsia?

[QUOTE="Linnea";29891136]Täytyy yrittää, ja miettiä myös tosiaan sitä, että kuuluko hän sittenkään ihan niihin ystäviin.

Tätä minäkin hieman mietin. Vai menisikö tämä kuviteltu raja siinä, että onko mahdollista saada vielä lisää lapsia?[/QUOTE]

Minä menetin ainoan lapseni ja ikävä kyllä lisää lapsia en voi saada. Silti olen äiti.

Äiti olet.

Ainut mikä tuosta tilanteesta voisi kuvitella on se että ko. "ystävä" on ihmetellyt sitä että mies tarjosi lounaan koska ethän ole miehesi äiti. Sekin on toki asia jonka ulkopuolinen voi jättää kommentoimatta mies voi tarjota lounaan ostaa kukkia tai lahjan äitienpäivän kunniaksi jos niin haluaa riippumatta siitä tekeekö minun tai kommentoivan ystävän mies niin.

Tottakai olet äiti <3
Se että miehesi tarjosi sinulle äitienpäivä lounaan jne. tarkoitta vain sitä että teillä (kuten meilläkin) olette tasavertasia vanhempia ja molempia lupa huomioida ja juhlisa :)
Minusta enemmänkin outoa se jos oma puoliso ei huomioi ja kunnioita tällaisena päivänä kuin omaa äitiään joka toki myös hänkin juhlansa ansainnut mutta kuitenkin

Tottakai olet äiti!
Minäkin olen neljän lapsen äiti vaikka yhtä heistä pääsenkin tapaamaan vain hautausmaalla.
Joskus "laiskuuttani" kerron jollekin uudelle ihmiselle vain kolmesta lapsesta ja heti tulee huono omatunto. Kyllä se neljäskin minun lapsi edelleen on vaikka menetinkin hänet melkein seitsemän vuotta sitten.

Jos minun muijaani joku noin menisi loukkaamaan, lentäisi tämä niskaperseotteella rappukäytävään välittömästi. Tavaransa saisi kerätä pihalta heitettyäni ne parvekkeelta perään.

En osaa edes keksiä pahempaa vittuilua.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Yhdelle kaverilleni on sanottu, että se ei ole äiti, koska siltä ei ole lapsi koskaan kuollut. :headwall:

Kyllä tulee omituisia juttuja joittenkin junttien suusta. Suuntaan jos toiseen.
Niin ja ap todellakin on äiti. Äitiys ei lopu koskaan.

Yhteistyössä