Hae Anna.fi-sivustolta

Onko Ammajärjestö kultti?

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä cult?, 17.07.2011.

1. --- Vierailija

Aivan totta.

2. Kysymys Vierailija

Kiitos selityksestä. Voi olla että olen tullut "liian nopeasti" takaisin. Täytyy seurata tuolla silmällä.

3. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 855
    Mä olen tehnyt toisinaan niin jotta tismalleen saman tekstin olen pukannu anonyymina kuin omallani, jos omaani on nämä riidanhaastajat reagoineet suuttumalla. Ja anonyymiin ei ole reagoitu. Samassa ketjussakin ehkä päivän parin päästä. Tai sitten olen anonyymina kirjottanu samasta asiasta paaljoon provosoivammin kuin mitä kirjoitin omallani ja siihen ei kukaan reagoinu, tämä jopa heti samana päivänä.

Ja mitäs sitten tuumaat noista jotka todella luulee joitakin anonyymejä vaikka muksi tai awaksi esmes ja sen mukaan kirjoittaa heille? Ja sitten oon kans monesti ihmetelly kun joku on mun väittäny sanoneen sitä tai tätä vaikken ole. Sitten olen bongannu jonkun anonyymin sanoneen juuri niin. Eli oliko tässä taas tapaus että joku oli niin varma jostakin anonyymistä että olin minä vai mitä? Tälläistä on ihan tosi usein. Joku anonyyminikki on sanonu semmosta jonka joku väittää mun sanoneen.

4. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 855
    Ei kai täälä kukaan varsinaisesti "paha" ole. On vain erilaisia ihmisiä. Ei täälä liene ketään jonka kanssa kukaan ei olisi samaa mieltä. On aiva normaalia jotta ihmiset on eri mieltä. Onhan se helppo toki ajatella niin jotta "tuo on paha kun se on mun kans eri mieltä". Mutta sehän ei pidä paikkaansa.

5. Free willies Vierailija

En ole kristitty, joten raamattu on jäänyt lukematta. Raamattu ei ole muuten ainoa opus, jossa vapaa tahto mainitaan.

6. sitten... Vierailija

Tuossa sitten varmaan vaikuttaa ns. nikkikarma. Sinä(kään) kun et ole mikään puhtoinen pulmunen, niin on ihan oletettavaa, että kun vakinikilläsi kirjoitat, niin ihmisten ärsytyskynnys on pienempi. Mutta, tuossa tisamalleen samassa on se juttu, että sitten olisi pitänyt sen ketjunkin olla tismalleen sama ja kommenttien, jotta siitä voisi vetää varmuudella sen johtopäätöksen, että pärstäkerroin vaikuttaa.

Kyllähän se varmasti vaikuttaa jossain määrin, se "karma"

Tuohon toiseen kappaleeseesi: minuakin luullan milloin keneksikin (vielä kertaakaan ei ole tämä henkilö kohdallani tainnut osua oikeaan (tai henkilöt, voihan niitä olla enemmänkin kuin yksi). Toisaalta olen todella vaikea arvuuteltavaksi, koska olin aktiivisempi vissiin viisi vuotta sitten täällä. Nikkiluulottelu lista oli pitkä, jos olisin sellaista kerännyt. En tiedä mitä nuo luulottelijat siitä saavat, ehkä siinäkin on joku kollektiivinen nikkikarma, joku käyttämäni sana sai heissä niskavillat pystyyn, kun ei oltu käsitelty tai ehditty käsitellä jotain vanhaa juttua jonkun toisen kanssa tai minun kanssa. En tiedä. Olisi kiva, jos joku nikkiluulottelija kertoisi miksi tekee sitä ja mitä sillä saavuttaa.

7. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    17
    Luettelepa muutama. Ovatko ne muuten kirjoitettu ennen Raamattua?

8. KH Vierailija

On teillä täällä taas keskustelut. Pitääkö emon ottaa jälleen kerran niskavillasta kiinni ja viedä kotiin. Heti kun silmä välttää, niin ollaan riehumassa. Voi teitä lapsukaisia. Hyi, viikkoraha jää ensiviikolta väliin!

9. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 855
    Ketju oli tismalleen sama mutta pari päivää myöhemmin. Tismalleen sama ketju ja tismalleen sama viesti mutta eri nikillä. Eikä ensimmäinen kerta. En tokikaan ole puhtoinen pulmunen, onkohan nämä puskaperässäjuoksijat sitten puhtoisia pulmusia? Nikkikarma on nimenomaan tuo että tietyn nikin kohdalla jota olet alkanut inhota se ärsytyskynnys on pienempi. Mun mielestä tuo nikkikarma johtaa sitten joillakin niin sanottuun nikkiriippuvuuteen. He kohdistavat kaiken pahan olonsa tiettyyn nikkiin. Näkevät tietyssä nikissä kaiken pahan alun ja juuren ja sanoo tämä nikki mitä tahansa se on aina väärin. Kyseinen nikki ei voi koskaan sanoa mitään minkä he hyväksyis. Pitäiskö näiden alkaa miettiä sitä mikä oikeasti tuottaa heille pahaa oloa? Ja voisko he tehdä sille asialle mitään? Se kuitenkaa todnäk ei ole se tuntematon nikki jossain palstalla vaan ihan joku muu asia. Mä en muutenkaan voi ymmärtää miten jotkut voi mennä niin pois raiteiltaan jonkun tuntemattoman nikin kirjoituksista että pitää ottaa ihan silmätikuksi. Siinä on silloin mun mielestä jo jotakin itellä pahasti jotakin muuta joka aiheuttaa sen jotta syyksi pahaan oloon otetaan se joku nikki kun ei uskalleta kohdata sitä oikeaa aitoa pahan olon aiheuttajaa. Ja en tarkoita mitään eri mieltä oloa vaan ihan näitä typeriä heittoja jotka koskee jonkun nikin persoonaa ja jossa tekstikaupalla ruoditaan toisen persoonaa ja juuri jotta pitää ilkeitä heittoja heittää johonkin kirjoituksiin.

10. sitten.... Vierailija

Ok. En muuten ottanut sitä puhtoista pulmusta sillä lailla esiin, että osoittelisin sinua, vaan siinä mielessä, että aina on useampia osapuolia. En osaa kyllä lainkaan osoittaa ns "suurinta" syyllistä ja pidän kaikenpuolista kahinaa turhana toimintana. Opettelen sitä ensin kyllä itse erottautumaan.

Itseensä meneminen on muuten todella vaikeaa. Enkä kyllä osaa noissa kysymyksissäsi pohtia asiaa enempää eteenpäin. Joskus tuntuu, että kaipaisin sellaista pehmustettua "huonetta" näissä keskusteluympyröissä, joissa suljetaan aina kaikenlaiset turhat sopanhämmentäjät pois. En siksi ettenkö kestäisi niitä, vaan siksi, että joskus tahtoo olla vain pehmeissä energioissa. Silloin ei jaksa millään lukea keskustelijoita, jotka takertuvat johonkin täysin turhaan sivulauseeseen tai omiin tulkintoihinsa tai nikkiarvuutteluihin. Kunpa tämä palsta palaisi siihen, että ihmsie tkertovast omia kokemuksiaan eivätkö takerru toisten sanomisiin.

Ehkä meni vähän epälloogiseksi, mutta kun töissä joudun miettimään kaiken logiikan kautta ja takertumaan sanamuotihinkin, niin viikonloppuiltana en viitsi sitä tehdä. Eihän tämä ole kuin keskustelupalsta.

Summa summarum: ihan samaa mieltä kanssasi

11. sitten.... Vierailija

Ainiin: kun moni tietää mistä tämä ketju sai alkunsa, niin amma-yhdistykseltä on tullut äskettäin julkilausuma sen blogistin aloittamaa asiaa koskien. Ihan fiksu lausuma oli, äsken juuri luin. Luulen,että se löytyy googlella. En jaksa nyt kaivaa sitä, kun suljin sen sivun.

12. veit kanat suustani Vierailija

Näin on.

13. Amma-järjestössä Amman henkisestä vallasta kertoo myös, että hän antaa intialaisia arvonimiä, ilman henkisiä saavutuksia tai persoonasta mitenkään riippumatta, vain jos henkilö itse haluaa nimen...Kuitenkaan nimi ei ole mikään tae henkiselle kehittyneisyydelle tai moraalille tai oikeastaan ylipäätään millekään. Aika harhaanjohtavaa molemminpuolin?

Wikipedian kulttisivustoista jäi rakkauspommitus ilmiö mieleen liittyen kultteihin. Ja sieltä tällainen kirjavinkki.

Lauerma, Hannu: Usko, toivo ja huijaus: Rohkaisusta johdattelun kautta psykoterroriin. Helsinki: Duodecim, 2006. ISBN 951-656-201-9.

14. kisyys Vierailija

Itselleni tuli tuosta nimenannosta mieleen että se ajatus voisi olla siinä että kukin valitsee itselleen vaikka tavoitettaan t. henkistä olotilaansa kuvastavan tai sitä tavoittelevansa nimen (kuten vanhemmat lapselleenkin) ja että se saisi vahvistuksen vahvistus pyydetään ammalta (kuten lapsen nimi vahvistetaan papilta)
    Minusta sen ei siis tarvitse tarkoittaa huijausta eikä hämäystä vaan esim. tällaista vahvistusta itselle omissa tavoitteissaan.

15. tyuiop Vierailija

edellisen kanssa samaa mieltä.

Nimi auttaa tuntemaan, että on omalla polulla, ja se vahvistaa turvautumista. Siinä ei ole mitään mystiikkaa, me länsimaiset vain usein lisäilemme noihin henkisiin nimiin kaikenlaisia outoja merkityksiä

Voi tuntua harhaanjohtavalta, etenkin jos nimi on kuulijan mielestä liian ”hieno” (verrattuna kantajaansa). Mutta minkäs sille voi, savossa päin sanotaan, että vastuu (ymmärryksestä) on aina kuulijalla.

16. tarmo Vierailija

Kuvailema olotila tai henkiset tavoitteet vaan, kun ei aina kohtaa todellisuutta, vahvisti ne vaikka paavi, amma tai kuka vaan maallinen hahmo.

Eikö ihminen voi vahvistaa henkisiä tavoitteita itsessään ilman erityistä intialaista henkistä nimeä, joka pahimmassa tapauksessa vääristää täysin tavoitetta tai nimen olemusta ja on suorastaan irvokas yhdistelmä. Nimeä voidaan tällaisissa tapauksissa käyttää väärin ja uskottella ihmisille olevansa jotain muuta kuin onkaan ja sillä on sitten vielä jonkin gurun siunaus? Täytyyhän sen silloin olla totta, saattaa hyväuskoisimmat ajatella. Miten rakkauden arvonimen antaja, suuri guru, voisi olla väärässä?

Vastuu teoista on aina nimen kantajalla. Mutta vastuu tämän harhaisuuden mahdollistamiseen on mielestäni myös arvonimen antajalla, joka käyttää myös omaa arvovaltaansa väärin, uskottelemalla ja luulottelemalla seuraajilleen, että hän on oikealla tiellä vaikka ei olisikaan? Ainahan noissa seuraajissa on sen monenlaista porukkaa.

Miksei tavallinen elma, pentti tai jooseppi voi olla omalla polullaan ja tuntea siitä turvallisuutta ja tehdä hyviä tekoja ilman ylipapin siunausta ja vieraalla mystiikalla ryyditetytyllä normistolla, jossa vaivihkaa pitää korottaa ylipappi suunnannäyttäjän ja tietämyksen yliasemaan ja laskea itsensä pieneksi maan matoseksi. Paitsi no onhan hänellä tietenkin jo se yksi porras kuljettu, arvonimi on plakkarissa :D

Vastuu on aina molemmilla osapuolilla.

17. phui Vierailija

Menepäs tarmo sanomaan, kun olet noin kova poika sanomaan, niin tuonne Kanavan puolelle, siellä on yksi itseitsensä profeetaksi julistanut,, käypäs tiputtamassa luuloineen maan pinnalle. Vai uskallatko ?
    Siellä se emäluulottelia on, eikä ole kaukana, ei tarvitse Intiaan asti lähteä.

18. Hyviä Vierailija

sekä Tarmolta että phuilta!

19. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Amma ei tietääkseni jaa arvonimiä, vaan kertoo tapaamilleen ihmisille intuitiivisesti hänen henkisen nimensä, kuten maanpäällä eläneellä Jeesuksella oli sen elämän (noin 2000 vuotta sitten) aikainen nimensä. Hänen, siis Jeesuksen ikuinen, henkinen nimensä on kerrottu useissa lähteissä olevan Sananda. Kristustietoinsena ylösnousseena mestarina hänet tunnetaan.

Lauerman kirja ei minua lainkaan sytytä.

Kun puhutaan maapallon ylösnousemuksesta, niin se tapahtuu vain ja ainoastaan meidän ihmisten kautta. Nyt meillä on mahdollisuus saada käyttöömme krituksen kultainen, muuntava kristusenergia unohtamatta violetin liekin puhdistavaa energiaa. Nämä kaksi voimallista energianmuotoa parantajillamme tiedossa jo on.

20. vbbb Vierailija

Muistaakseni siinä yhdistyksen tiedotteessa kerrotiin, etä ihmiset saavat itse ehdottaa nimeään eikä se nimi kerro mitään ihmisen kyvyistä (?). Ei se nyt noin kirjaimellisesti mennyt, mutta ymmärtääkseni siinä ei mainittu mitään siitä, että amma tekisi sen intuitiolla.

21. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    En ole kuullut (tai lukenut mistään), että ihminen itse voisi ehdottaa henkistä nimeään itselleen. Ns saatu henkinen, ts sielun nimi oli se mikä tahansa, ei todellakaan kerro ihmisen henkisyyden tasosta tai henkisistä kyvyistä yhtään mitään, mutta jokainen sielu on kuitenkin yhtä pyhä kaikkeuden lähteen määritelmissä.

22. vbbb Vierailija

Hei Awa*!

Lainaus Amma-keskuksen lausunnosta tuosta yliluonnollisten palstalta:
    "Amma antaa ihmisille heidän omasta pyynnöstään henkisiä nimiä. Hän on tehnyt näin jo yli 100 000 ihmisen kohdalla, "

23. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Niin... En ole koskaan kuullut, että joku ihminen voisi ehdottaa henkiseksi nimekseen jotain itsensä päättelemää. Jos Amma intuitiivisesti antaa henkisen nimen, niin se ei kuitenkaan kyseisen henkilön henkisyyden tasosta mitään kerro. Meillä jokaisella on ns ikuisen sielun nimi, kuten Jeesuksella Sananda. Minulle eräs näkijä kertoi, että sieluni eli henkinen nimeni olisi Kerah. Tätä Kerah-nimeäni jonkin aikaa käytin täällä nikkinäni.

24. vbbb Vierailija

Minä olen ollut lukevinani jostain, että se on tosiaan niin, että henkilö itse pyytää sitä nimeä, ehdottaa ja Amma sitten antaa sen. siis samalla tavalla kuin meillä ristiäisissä.

minä olen saanut unessa itselleni toisen nimen - useampaan kertaan, kun ensimmäisillä kerroilla unohdin sen. En tiedä vieläkään "miksi", mutta sen ensimmäinen osa kuvaa erästä fyysistä piirrettäni, vähän kuin eräillä intiaaneilla on vaikkapa "nopea kettu" ja toinen osa kaiketi kuvaa - ties mitä... en ole halunnut tuota nimeä kertoa kenellekään.

koitko sinä heti kuullessasi tuosta Kerah nimestä, että "kyllä, se tuntuu oikealta"?

25. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hienoa, että kerrot täällä unesi viestin, joka totta on. Kyllä minä Kerah nimeni sieluni nimekseni oikeaksi tunsin. Taidankin vaihtaa Awa*-nikkini takaisin nikiksi, jonka sieluni on valinnut, joten älä ihmettele, että täältä Awa*:na nyt katoan.:)

Voisitko nyt kertoa, minkä nimen itsellesi unessasi sait?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri