Onko astmaatikkoja paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joopajoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joopajoo

Vieras
Kyselisin mitkä ovat olleet ensimmäiset oireenne, kun olette sairastuneet?

Itselläni ollut parin viikon ajan lievää hengenahdistusta ja yskää (etenkin aamuyöstä) ja levossa.. mitään muuta oiretta ei ole mihinkään suuntaan. mutta tämä hengenahdistus päivittäistä. Hankimme koiramme seuraksi toisen samanlaisen, jonka jälkeen tämä alkoi. Koira-allergiaa ei entuudestaan ole, eikä muita oireita viitaten allergiaan. Mietin että oisko eläinpölyn tuplaantuminen nyt kumminkin sitten tehnyt jotain..?

Minulla ainakin oli niin, ettei henki meinannut tosiaan kulkea kunnes menin tutkimuksiin.
Limaa irtosi aina reilusti, ja illalla tietysti kun meni pitkäkseen niin yskä yltyi, koska se lima tulee tavallaan ylös jos ei sängyn pääty ole koholla.

Kannattaa varmaan olla yhteydessä lääkäriin, ja käydä spirometriassa jossa asia sitten saa varmuuden. Avaavaa ja hoitavaa lääkettähän he voi testiksi määrätä myös.

Tuo eläinpöly homma on niin monimutkainen juttu ja siinäkin se että toinen eläin tuottaa sitä enemmän kun toinen, ja voi hyvin olla että se olis se viimenen niitti tyyliin.
Kyllä ainakin itselläni eläinpöly aiheuttaa astmaattisia oireita, mutta ne menevät kyllä ohitse allergialääkkeillä eli eivät siis ole astma reaktiota vaan allergista reaktiota.

Mutta käy ihmeessä testissä sillä se ei kauan kestä ja suotta sitä itseään asialla kiusaa.
Toivottavasti ei ole mitään pahaa.

mulla aina spirometriassa täydet puhallukset joten astmaa ei ole todettu mutta astmalääkettä käyttänyt jo 6 vuotta säännöllisesti. limaa erittyy ja olen ihan tukossa. mulla astma alkoi pitkittyneellä yskällä joka ei lähtenyt pois ja sain astmalääkkeet. siitä lähtien limaa on tullut nieluun koko ajan ja on kuin olis pala kurkussa koko ajan.

Yhteistyössä