Onko Bianco:n kengät aina huono laatuisia vai onko vain ollut huono tuuri?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Liia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Liia"

Vieras
Yleensä en ole harrastanut "halpiskenkiä", mutta vuoden aikana tein muutaman poikkeuksen kun ajattelin, että olisi kiva jos olis enemmän erilaisia kenkiä. Olen ostanut tästä syystä Biancosta kahdet kengät. Syksy/talvi saappaat hinta n. 70€ ja kummastakin halkesi ja toisesta lähti osittain pohja irti kolmannella käyttökerralla. Viime kesänä ostin sandaalit (hinta 59€). Käytössä oli samaanaikaan myös kahdet muut kesäkengät eli en päivittäin niitä käyttänyt mutta kuitenkin melko paljon. Näistä sandaaleista lähti alle kuukauden käytön jälkeen toisesta kaksi remmiä irti pohjasta jotka sain kyllä liimattua takaisin. Toisesta sandaalista hajosi solki noin kuukauden käytön jälkeen niin ettei sitä pystynyt enää itse korjaamaan ja kengistä tuli käyttökelvottomat.

Tänään kaupungilla ollessa näin muutamalla ko. Liikkeen kassit kädessä ja tuli mieleen onko minulla vain käynyt huono tuuri vai kestävätkö tuollaiset "halpiskengät" vain noin vähän käyttöä aina? Mielestäni älytöntä maksaa tuonkaan vertaa jos esim. 70€ saan kolme käyttökertaa kestävät kengät.

Mun mielestä usein kenkäkaupoissa myydään sekä hyvälaatuisia että huonolaatuisia kenkiä.
Tämä siis oma havainto, ei mikään absoluuttinen totuus.

Kannattaa harjoitella tunnistamaan ne huonosti tehdyt, voi päästä pienemmällä vaivalla.

Tutki tikkauksia, pohjan kiinnityksiä, liimauksia, materiaalia, solkia, vuorta jne.
Halpiskengissä on usein todella kova pohja (huono) ja korkolappu erittäin kovaa muovia (kuluu heti).

Yleensä/aikaisemmin olen suosinut lähes ainoastaan kolmea kenkämerkkiä, jotka ovat toki hintavia mutta kestävät hyvin käyttöä pitkään, ovat mukavia jalassa ja kivan näköisiä. Näiden kenkien kohdalla olen tottunut, että kestävät hyvin päivittäisessä arkikäytössä viisikin vuotta hyvinä kunhan vain muistaa pinnan käsitellä. Mutta saumat, vetskarit tai vastaavat eivät hajoa. Mutta kalliita kenkiä ei raaski usein ostaa uusia ja siksi olen omistanut vain yhdet tai kahdet kengät eri vuodenajoille & muutamat juhlakengät, koska mallit ovat klassisia.

En nyt vastaavas kestävyyttä noilta kengiltä odottanut mutta vähän pidempää käyttöikää kuitenkin.

No eihän tuo nyt normaalia ole vaikka olisi kuinka halvat kengät. Joku 70€ on vielä aika normihinta eikä erityisen halpis. Olisin tehnyt reklamaation ehdottomasti, kengissä oli joku valmistusvika.

Tosin käytännössä olen itsekin aika laiska reklamoimaan, parit goretex kengät on alkaneet jo n. 3kk jälkeen päästää vettä sisään enkä saanut aikaiseksi valittaa. Yhdet sentään vein takas kauppaan, jotka suunnilleen ekalla sadekelillä kastui läpi.

Yhteistyössä