Hae Anna.fi-sivustolta

Onko elämä ollut hauskaa?

Viestiketju osiossa 'Eläkkeellä' , käynnistäjänä Masentunutko?!, 07.10.2011.

1. olet oikeassa Vierailija

"

Tämän olen kokenut hyvin tramaattisella tavalla, vaikka uskoin kuin lapsi aina kaiken menenevän hamaan loppuun samalla kaavalla. Mutta meiltä ei kysytä...ihmiset tulevat ja menevät.

2. äiti55 Vierailija

Minulle ainakin merkitsevät kaikki lähimmäiset ihmiset yhtä paljon kuin perhe, mutta perheellä on vain erilainen rooli, sehän on selvää, Ollaan eletty yhdessä ja menetykset ja sairaudet on käyty läpi yhdessä ja surtu surut yhdessä, niinkuin menestyksistä ja kaikesta hyvästä on iloittu yhdessä.
    Mutta se ei tarkoita sitä, että elämä on takertunut vain heihin. Sisäänlämpiävää elämää olen aina vieroksunut. Kaikki lähimmäiset ihmiset ikään tai rotuun katsomatta, ihan kaikki kärsivät ihmiset tässä maailmassa ovat minulle tärkeitä ja aina sydämessäni. Suomen nuorten ja vanhusten vuoksi kannan huolta ja toivoisin heillä kaikilla menevän hyvin. Tälläkin hetkellä Filiippiinien tsunamin takia kärsivät ihmiset ja kaikki kemiallisen sodan uhrit vaikkapa Syyriassa tekevät minut hyvin surulliseksi.

3. asenne Vierailija

Täytyy sanoa, että on elämä ollut tosi hyvä tähän asti. Ei aina ihan hauskaa mutta pääosin kivaa. Se on vähän millä asenteella sen ottaa. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän oikeastaan nauran.

Olen eronnut huonosta suhteesta jo kolmekymppisenä ja sen jälkeen elänyt lasten kanssa kolmisin, kunnes nyt yksin. Mieheni oli kaikkien mielestä ns. hyvä mies joten jo silloin, pitkän harkinnan jälkeen, päätin etten elä elämääni sen mukaan mitä muut ajattelevat vaan teen niin kuin itselle on parhaaksi (jotta järki säilyy päässä ja elämä on elämisen arvoista).

En seurustele ihmisten kanssa, joista en pidä, en kuuntele mitään paskanpuhujia. Niistä pidän hyvää huolta, jotka ovat minulle tärkeitä. Nuorimmainen lapseni (24 v) sanoi juuri yksi päivä käydessään, että "äiti sä olet aina niin positiivinen". No, niin olen. Mottoni on, että asioilla on tapana järjestyä, yksi kerrallaan. Ja toinen mottoni on, että ellei kukaan ole kuollut, asialle on vielä tehtävissä jotain, ei mitään hätää.

Olemme perheessä saaneet kaikki olla terveitä ja kaikilla on töitä/opiskelupaikka. Myös läheisillä menee hyvin. Sisaruksiini on erittäin lämpimät välit pysyneet aina. Kokoonnumme usein yhteen, viljelemme paljon mustaa huumoria ja tilannekomiikkaa, olemme samalla aaltopituudella. Silloin on jopa tosi hauskaa.

4. Ihminen itse Vierailija

Olen ollut oman lapseni sairausvuoteen äärellä sairaalassa ja tilanne oli niin vakava, että tein jo henkisen surutyön lapsesta luopumiseksi, koska luulin sen olevan edessä. Niin ei kuitenkaan onneksi käynyt.

Ei viestissäni ollut kyse mistään arvoista, omista tai toisten eikä niiden kunnioittamisesta tai halveeramisesta. Vaan realiteeteista, jotka on pakko hyväksyä.

Ja kyllä ihmiset tulevat ja menevät elämässä, tärkeätkin, toinen toisensa jälkeen eikä sinulla ole siihen sananvaltaa. Sen kanssa vain eletään, siitä mennään eteenpäin. Ei siinä tilanteessa voi turvata muuhun kuin itseensä.

5. Ihminen itse Vierailija

Huomaan, että sinä tajusit mitä tarkoitin. Että en väheksy läheisten ihmisten merkitystä, vaan kerroin realiteetin siihen, että pahoja asioita voi sattua omalle kohdalle. Kerran toisensa jälkeen.

Ihmisiä voi menettää paitsi kuolemalle, myös elämälle. Tärkeät ihmiset tulevat ja menevät sinulta lupaa kysymättä. Siitä sitten vain mennään yli jossain vaiheessa. Kärvistellään, mutta jatketaan eteenpäin.

Mitä vahvemmaksi itsensä kasvattaa, sitä paremmin se käy. Vahva ei ole samaa kuin kova, sillä kovuus on vain ulkokuorta, vahvuus tulee sisältäpäin. Millainen on vahvan ihmisen ulkokuori, on toisarvoista.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri