Onko epäkohteliasta viedä omia eväitä mukana, jos emäntä kieltää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rokkimakkara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rokkimakkara

Aktiivinen jäsen
13.04.2007
4 821
0
36
tuomasta mitään? Ollaan menossa huomenna viettään uuttavuotta kavereille ja siellä ruokana lihapullia ja nakkeja ja perunasalaattia. Kaikki suoraan kaupan hyllyltä. Ajattelin edes jotain suolasta piirakkaa/pizzaa viedä mutta siitäkin sanoi ettei mitään saa tuoda.

Alkuperäinen kirjoittaja AnalÖppning:
En saata napsia niitä valmiita eikä mulla vatsakaan kestä niitä. Mie teen pizzaa mukaan ja sanon vaikka että sitä jäi yli, toin ettei mene pilalle.

:D
Meneeki täydestä, jos vie vaikka pellillisen pitsaa. "Jäi vähän yli"

Mutta täyttyhän sen emännän tajuta että kaikki eivät yksinkertaisesti tykkää valmiista kaupan eineksistä. Mä en ainakaan niitä voi syödä paitsi toi perunasalaati menee kyllä jos sitä itse hieman maustaa mut ihan sellasenaan ei. Mä olisin kyllä heti ilmottanu että en syö eineksiä ja tarjoutunut tekemään itse vaikka jotain suolasta piirakkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja AnalÖppning:
En saata napsia niitä valmiita eikä mulla vatsakaan kestä niitä. Mie teen pizzaa mukaan ja sanon vaikka että sitä jäi yli, toin ettei mene pilalle.

:D
Meneeki täydestä, jos vie vaikka pellillisen pitsaa. "Jäi vähän yli"

Mut mie oonki tehny useamman pellillisen ja ei sitä kukaan huomaa jos leikkaan pikkupaloiksi rasiaan :p .

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta täyttyhän sen emännän tajuta että kaikki eivät yksinkertaisesti tykkää valmiista kaupan eineksistä. Mä en ainakaan niitä voi syödä paitsi toi perunasalaati menee kyllä jos sitä itse hieman maustaa mut ihan sellasenaan ei. Mä olisin kyllä heti ilmottanu että en syö eineksiä ja tarjoutunut tekemään itse vaikka jotain suolasta piirakkaa.

http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/lihapull.htm

just niin - tai sitten pysytellään poissa, ettei tuu muille paha mieli. Noita lihapullia jos on tarjolla, ei tarvi pelätä - mut miten saatais riittämään kaikille vieraille...

On aika töykeetä kyllä viedä tuomisia jos ne erikseen kielletty. Itse kyllä loukkaantuisin jos olisin vieraita varten syömistä laittanut ja sitten tuodaankin omia eväitä ja syödään niitä...

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Syö kotona ja juo kylässä. B) Jos kysyy jotain sun syömättömyydestä niin sano että joulu vielä ähkyttää.

Ku en edes juo huomenna, korkeintaan lasin kuoharia, sillä musta tuntuuki että pitää mun saada ees syödä hyvin ku muut juo hyvin :D

On aika töykeetä kyllä viedä tuomisia jos ne erikseen kielletty. Itse kyllä loukkaantuisin jos olisin vieraita varten syömistä laittanut ja sitten tuodaankin omia eväitä ja syödään niitä...

Jos mie jätänkin ne laukkuun ja käyn sitten salaa vessassa syömässä :kieh:

No se on eri asia jos niitä syötäviä on tosiaan laittanut mut kaupan einekset on kyllä jotain niin noloa et mä en ainakaan ikinä kehtais tarjota niitä vieraille.

No selvästi olet päättänyt viis veisata emännän mielipiteestä ja viedä omat leipomukset joka tapauksessa, mitä sitten täällä enää kyselemään.
Muista olla sitten loukkaantumatta joskus vastaavassa tilanteessa, jos järjestät ruokakutsut, kiellät vieraita tuomasta mitään ja ne kuitenkin tuovat...

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
No selvästi olet päättänyt viis veisata emännän mielipiteestä ja viedä omat leipomukset joka tapauksessa, mitä sitten täällä enää kyselemään.
Muista olla sitten loukkaantumatta joskus vastaavassa tilanteessa, jos järjestät ruokakutsut, kiellät vieraita tuomasta mitään ja ne kuitenkin tuovat...

Kyllä mie tottapuhuen aion viisveisata ja viedä ne leipomukseni. Sanon etten kehdannut tulla ilman mitään. Ja ei ne mitkään ruokakutsut ole jos nakit keitää ja lämmittää valmiit lihapullat ja lyö valmiin perunasalaatin pöytään. Mie en loukkaantuis jos joku tois omille juhlilleni, mutta ilmeisesti täällä on monia jotka loukkaantuisivat.

Alkuperäinen kirjoittaja kokki:

No se on eri asia jos niitä syötäviä on tosiaan laittanut mut kaupan einekset on kyllä jotain niin noloa et mä en ainakaan ikinä kehtais tarjota niitä vieraille.

Heh, tunnen kyllä tapauksia, joissa mieluimmin söisin kaupan eineksiä kuin eräiden kokkien omia tuotoksia!

Kyllä noita kaupan valmiita perunasalaatteja, nakkeja ja lihapullia sen verran paljon myydään, että kyllä nuita useampi ihminen pöydässään tarjoaa!

Kauhee haloo tyhjästä, ei oo mikään pakko mennä sitten tai on sit vaikka syömättä jos ruoka ei kelpaa... Mun mielestä on kyllä nolompaa viedä omat tarjottavat kuin se, että pöydässä tarjotaan einestä...

Ja asiasta aasinsiltaan, jonkun muun mielestä se sun tekemäsi pizzakin voi olla pahan makuista...

miksi ihmeessä joku erikseen kieltää tuomasta yhtään mitään? aika outoa mun mielestä.

Eineksissä en kyllä sinällään näe mitään pahaa ja kyllä aikuinen ihminen voi syödä suunnilleen mitä tahansa yhtenä iltana tai sitten olla ilman, ei siinä nälkään kerkeä kuolemaan...

Kyllä noita kaupan valmiita perunasalaatteja, nakkeja ja lihapullia sen verran paljon myydään, että kyllä nuita useampi ihminen pöydässään tarjoaa!

Kauhee haloo tyhjästä, ei oo mikään pakko mennä sitten tai on sit vaikka syömättä jos ruoka ei kelpaa... Mun mielestä on kyllä nolompaa viedä omat tarjottavat kuin se, että pöydässä tarjotaan einestä...

Ja asiasta aasinsiltaan, jonkun muun mielestä se sun tekemäsi pizzakin voi olla pahan makuista...

Niinniin, makuja on monia. Mulle ei einekset käy, menee maha aivan ruikulille.

Jos vielä soittaisit sille emännälle ja kysyt voitko tuoda sittenkin, kun kerran olet jo tehnyt ja vatsasi ei noita emännän tarjottavia kestä? Jospa se kielto oli vaan ihan sillä mielellä, että sinulle ei tulisi vaivaa ja saisit rentoutua rauhassa?

Alkuperäinen kirjoittaja eijaksakirjautuu:
miksi ihmeessä joku erikseen kieltää tuomasta yhtään mitään? aika outoa mun mielestä.

Eineksissä en kyllä sinällään näe mitään pahaa ja kyllä aikuinen ihminen voi syödä suunnilleen mitä tahansa yhtenä iltana tai sitten olla ilman, ei siinä nälkään kerkeä kuolemaan...

Jospa tämä ap on ennenkin tuonut tuomisia ja nyt niitä yritetään kohteliaasti vaikkapa välttää? =)

Yhteistyössä