Onko "epätavallista", että kohta 2-vuotias ei pidä puoliaan... ja mitä voisin asialle tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitee

Vieras
Tyttö kyseessä, ainoa lapsi. Pph:ssa ollut lokakuusta alkaen ja siellä leikkii hyvin muiden kanssa jne. ainakaan hoitaja ei ole sanonut ettei pidä puoliaan, päinvastoin. Meille tuli kylään tytön serkkupoika joka on vasta 9kk ikäinen. Hän kun otti tytön kädestä lelua, niin tyttö antoi lelun pois ja hoki omaa nimeään ja katsoi minua hätääntyneenä, ts. niin että minun pitäisi tehdä asialle jotain. Sanoin vaan että ei sun tartte antaa kädestä viedä, pidä vaan puolesi jne. Tyttö on muutenkin vähän arka ja ns. hitaasti lämpeävää sorttia.

Onko teidän muiden n.2-vuotiaat tällaisia? mitenkä voisin auttaa että tyttö puolensa pitäisi.

minulla samanlainen tyttö. aristelee totaalisesti muita lapsia ..ei halua leikkiä välillä yksin muiden lasten kanssa vaan mun on oltava vieressä, pihalla lapset ottivat lapseni hiekkalelut ja lapseni ei uskaltanut mennä leikkimään omilla leluillaan. Tämä ei sinällään haittaa mutta huolestuttaa päivähoidon aloituksen takia..että jää tosissaan jalkoihin. Mun parilla kaverilla samanikäsiä tosi räväköitä lapsia mitkä on joskus repinyt tyttöäni tukasta ja läpsinyt ja kiusannut joten sekin saattaa olla että on arkaantunut. Päivähoito alkaa vasta tammikuussa lapsellani että toivon hänen reipastuvan..mua ahdistaa laittaa pikkanen hoitoon jos tosissaan aristaa muita

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
:o pitämään puoliaan? Eiköhän tyttö ole vain vieraskorea eikä viitsi noin pienelle vieraalle mitään sanoa.

Jos olis sitä että antais suosiolla niin käyttäytyisi eri tavalla. Esim. kun sanoin tälle vieraalle että haluaisitkos käydä keinuhevosessa, niin meidän tyttö meni heti keinuheppaan ja ei antanut pojan siihen mennä, eli siitä ei siis ole kyse. Ja tosiaan kun poika lelun nappasi niin tyttö hädissään hoki omaa nimeään ja katsoi auttavasti minua.

Mulla samanikäinen poika ja mä olen ainakin pelkästään tyytyväinen, että on niin kiltti. Kamalampaa olisi, jos poika veisi hiekkalaatikolla toisten leluja tai tönisi muita. Lapsia on niin erilaisia.

Meillä mennyt tytöllä kyllä hyvin hoidossa, varmaan siksikin kun siellä ollaan itsekseen, ei ole vanhempia joihin turvautua, niin on pärjättävä. Ainakaan en ole kuullut että pph:ssa tai varahoidossa olisi mitään tällaisia onkelmia ollut.

Yhteistyössä