Onko hassu joululahjaidea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kelly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kelly

Vieras
Olen tänä vuonna tutustunut mukavaan mieheen, olemme työkavereita ja kummatkin hitusen alle kolmikymppisiä. Viime aikoina olemme tapailleet usein myös vapaa-ajalla ja voisin jo sanoa, että olemme ystäviä. Haluaisin antaa hänelle jonkin erityisen joululahjan, sillä hän on ollut tukenani sairastellessani viime aikoina. Mielessäni on yksi kirja josta hän varmasti pitää, ja jostain pälkähti päähäni että olisiko hassu idea laittaa sinne väliin "kirjanmerkiksi" valokuva itsestäni + kirjelappunen? Meneekö liian pliisuksi? Annetaanko tällaisia yleensä vain tyttö/poikaystäville...? Emme siis seurustele, mutta olemme toisillemme kovin tärkeitä ihmisiä.

En laittaisi kuvaa, koska en tietäisi mitä se vaikuttaa mieheen ja jos tarkoituksenanne on olla ystäviä, niin se voi olla liian iso askel miehelle ja tuntua jopa painostukselta?
Tämä on siis pahin tapaus, itse vaihtaisin kuvat "yhteisymmärryksessä" , kun todella lähennytte toisianne. Jos pelaisin varman päälle , niin tekisin näin.

Laita jouluinen kuva itsestäsi ja kirjoita kuvan taakse joulutevehdys. Samalla siihen voi kirjoittaa muutakin jos haluaa jotain viestittää. Jos et halua tonttulakki päässä tonttuilla niin laita itsesi ympärille vaikka kynttillöitä, jouluista rekvisiittaa ja jotain kaunista (jouluista) vaatetta päälle. Kuitenkin sen varran selvästi että siitä näkee sen olevan "joulukortti."

Jos laitat kuvan itsestäsi, älä missään tapauksessa pukeudu sellaisiin vaatteisiin, jotka paljastavat rintavakoa tai muutoin korostavat naisellisuutta. Kuva on hyvä idea siinä tapauksessa, että esimerkiksi olet pukeutunut tontuksi ja sinulla on joku hassu ilme. Silloin kuva ei vihjaa siihen, että haluat jotakin muutakin kuin vain vilpittömästi kiittää häntä ystävyydestä.

Kiitos tähänastisista vastauksista! Tuo tonttuilukuva olisikin ollut hauska, harmi etten enää ehdi toteuttaa moista. Kuva, jota kaavailin, on ihan tavallinen kuva itsestäni: istun sohvalla normaaleissa vaatteissa (t-paita, farkut), katson kameraan ja hymyilen. Ei siis mikään erityinen poseeraus- tai pin up -kuva :) Pidän itse tuosta kuvasta paljon, näytän siinä ihan itseltäni.

Mutta tosiaan voi olla, että tämän kuvaidean voi tulkita vähän liian intiimiksi. Ehkä jätän ajatuksen sikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kelly:
Olen tänä vuonna tutustunut mukavaan mieheen, olemme työkavereita ja kummatkin hitusen alle kolmikymppisiä. Viime aikoina olemme tapailleet usein myös vapaa-ajalla ja voisin jo sanoa, että olemme ystäviä. Haluaisin antaa hänelle jonkin erityisen joululahjan, sillä hän on ollut tukenani sairastellessani viime aikoina. Mielessäni on yksi kirja josta hän varmasti pitää, ja jostain pälkähti päähäni että olisiko hassu idea laittaa sinne väliin "kirjanmerkiksi" valokuva itsestäni + kirjelappunen? Meneekö liian pliisuksi? Annetaanko tällaisia yleensä vain tyttö/poikaystäville...? Emme siis seurustele, mutta olemme toisillemme kovin tärkeitä ihmisiä.

Hei sehän on loistavaa idea.
Kirjoita vaikkapa lapun tosieelle puolelle joku kiva jouluruno vielä niin se antaa miehellä tosi hyvän olon.

Jos mies on vain tuttavasi/ystäväsi toistaiseksi, älä mitään kuvia lähettele, minkäänlaisia.

Mitä hän sillä tekee? Heittää roskiin, laittaa kehyksiin, kantaa lomakossaan, näyttää kavereille, että tältäkin sais? Vai mitä itse ajattelit?

Kirjan voit antaa, mutta sekin voi olla huono idea, jos mies ei ole ajatellut mitään joululahjoja antaa. Varaudu kiusaantumiseen.

Jos mies kerran on ollut ap:n tukena kun tämä on sairastellut, voi ap mielestäni varsin hyvin antaa joululahjan miehelle, ikäänkuin kiitokseksi. Jos hän siitä vielä lahjan antaessaan mainitsee, ei mitään kiusaantumisia pitäisi tulla. Kuvaan en osaa sanoa oikein juuta enkä jaata, toisaalta en ymmärrä miksei sitä voisi antaa, mutta ihan tavallinen "istun sohvalla ja hymyilen" valokuva ei ehkä ole niin hauska juttu.

Sohvalla istuva kuva voi olla ihan jees, JOS kuvan taakse kirjoittaa ihan selkeät kiitokset avusta. Viestissä pitää selkeästi viitata kuvan merkitykseen, esimerkiksi "kiitos ystävyydestäsi; ilman sinua en olisi tässä hymyilevänä itsenäni. Hymyni on sinun ansiotasi. Apusi merkitsee minulle todella paljon. Kiitos.". Tai jotain sinne suuntaan.

Muutoin et missään tapauksessa voi laittaa kuvaa mukaan. Se tulkitaan yritykseksi lähentyä orastavalle parisuhteelle ominaisella tavalla.

Olen nainen ja olen joskus saanut kirjekaverinani olleelta mieheltä paljonkin kuvia niin itsestään kuin paikoista, joissa on käynyt jne. Samaten eräs mies, jonka kanssa olin kirjeenvaihdossa lukioaikojen jälkeen (olimme samalla luokalla lukiossa) lähetti minulle armeijakuvansa. En kyllä pitänyt kumpaakaan tapausta mitenkään erityisesti lähentymisyrityksinä... Vai olinko muka vaan sokea...?

Jotenkin veikkaan, että kaikki asialliset vastaajat ovat olleet toistaiseksi naisia...

Öhh, miksi kuva? Haluaisitko miehestä itsellesi enemmän kuin ystävää. Toki anna lahja, ystävällinen ele. Voit myös kiittää tuesta jne. Mutta miksi kuva? Itse antaisin lahjan + "kiitoskortin" siis muutamalla sanalla kiittäisin tuesta jne. tai joulukortin.

En oikein tajua miksi laittaisit tavallisen valokuvan itsestäsi. Mitä haluat valokuvalla kertoa? Mitä haluat miehen valokuvallasi tekevän? Onhan mies sinut nähnyt (?) vai mikä on valokuvan tarkoitus?

Mä joskus meilailin entisen ammattikorkeakoulun koulukaverin kanssa ihan kavereina. Kerran hän laittoi meilin liitteeksi mulle kuvan itsestään lattialla makoilemassa lelunalle kainalossaan. Minusta se oli tosi kummallista ja ihmettelin mitä hän sillä yritti. Käsitin kuvan laittamisen vihjeenä siitä että hän olisi ollut kiinnostunut enemmästäkin kuin vain kaveruudesta.

Eli ehkä se kirja riittää jos et mitään korttimuotoista kuvaa itestäs saa aikaan. Minusta kirja on hyvä idea ja siihen vaikka muistokirjoitukseksi jotain tyyliin "Kiitos avustasi vaikeina aikoinani. -kelly"

Minäkin ihmettelen, että miksi haluaisit sen kuvasi antaa? Lahja toki on hyvä idea, eikä sen pitäisi mitään kiusaantumisia aiheuttaa, mutta kyllä minäkin sen kuvan jättäisin antamatta, ellet sitten teetä itsestäsi "virallista" joulukorttia, sellaista, joissa useimmiten mallina tonttulakki päässä on joko perheen lapset tai lemmikit.

Yhteistyössä