onko hölmöä muistaa exää isäinpäivänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hivenenhullu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hivenenhullu

Vieras
siis niin että mä muistaisin sitä kortilla, viestillä yms. kun kyseessä on kuitenkin mun lapseni isä...?
aloin vain miettiä että ottaakohan mahdollisesti sen uusi nainen itseensä, onko se ylipäätään sopivaa muistaa ex-puolisoa,lasten isää...?
lapsi luonnollisesti on tarhassa tehny kortin ja lahjan, ja ne pakkaan lapsen mukaan kun lapsen vien, saattaa olal että tehdään vielä kotonakin isälle kortti, samalla kun mä teen mun isälle kortin...

täh :o
ei janota vanha suola :D
mä muistan mun siää ja mun vaaria muutenkin, exä nyt sattuu olemaan mun lapseni isä, joten miksi ei vosii muistaa... jos me oltais yhdessä niin leipoisin kakun,veisin aamiaisen sänkyyn etc. sellainen on meidän suvussa tapana... ja koska mä en enää ole sen kanssa yhdessä niin luonnollisesti en noita asioita tee :)
sen sijaan voisin kortin laittaa, tai tekstiviestin.. mä kykenen ihan onnistuneesti onnittelemaan sitä sen syntymäpäivänä, ja jos sattusi niin että tulis esim tuomaan tai hakemaan lasta sellaisean päivänä niin kyl mä kakun voiisn leipoa ja kahvit keittää.. kas kun mä en ole hitusenkaan katkera taikka katuva tuosta erosta

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
NO, voithan sä muistaa, jos haluat riitaa kylvää. mut ei se oo sun isäs, toivottavasti.

millä tavalal se on riidan haastamista :o

mä en nyt tajua, kyse on isäinpäivästä, eli kaikki isät on juhlan aiheena... samalla tavalla kuin äitien päivänä kaikki äidit ovat juhlinan aiheena... eli voi muistaa muitakin kuin vain omaa isäänsä... itseasiassa mä tunnen vain sellasia ihmisiä jotka muistavat sekä omia vanhempiaan,appivanhempiaan, sekä omaa puolisoaan... että vaikka lapset ovat muuttaneet kodista pois niin edelleen mies ostaa vaimolleen lahjan ja vaimo miehelle lahjan... koska kyseessä on isä ja äiti... mä pidän hirmu outona ja rajoittuneena jos ei voi oman lapsensa isää/äitiä muistaa kyseisenä päivänä

No, olette eronneet mutta isä on lapsellesi rakas joten voisit yllättää exäsi esim. leipomalla jotain leivonnaisia ja pyydät lapsesi sanomaan, että hän on itse leivonnut sen. Isälle tulee hyvä mieli ja hieno tunne side lapseesi. Tulee kiva v.loppu molemmille. Huono juttu tässä on se uusi nainen, eli MINÄ! OLETTE ERONNEET JA SULLA EI OLE OIKEUTTA TULLA MEIDÄN ELÄMÄÄN TARJOAMALLA KIVIKOVIA MAUTTOMIA PULLIASI! TAI YLIPÄÄTÄNSÄ MITÄÄN VIT..N ALA-ARVOISESTI SUTAISTUJA KORTTEJASI! JOS VANHAA KOKKELIA ON IKÄVÄ NIIN MENE JONNEKIN LÄHIMPÄÄN JUOTTOLAAN NIIN SIELTÄ SAAT! JA LOPETA SE JATKUVA(ITSESÄÄLITTELEVÄ) TEKSTAILU EXÄLLESI. ET VAAN MILLÄÄN TAHDO YMMÄRTÄÄ, ETTÄ TÄLLÄ TAVALLA TEET ITSESI NAURUNALAISEKSI.

Kyllä me ainakin ostimme lahjan exälleni, eli lasten isälle. Lapset saivat itse kaupasta valita, ja kortti myös. Tarhassa sitten lisäksi tekivät lahjat ja kortit. Minusta on "kohteliasta" tehdä näin, lapsetkin näkevät että olemme hyvissä väleissä! Exä toi lasten kanssa minulle kukkia ja kortin viime äitienpäivänä, ja itse ainakin ilahduin positiivisesti.
Vanha suola ei minuakaan janota, siitä ei ole tosiaankaan kysymys! Odotamme uuden mieheni kanssa lasta ja exäkin on menossa naimisiin :)

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
mä en nyt tajua, kyse on isäinpäivästä, eli kaikki isät on juhlan aiheena... samalla tavalla kuin äitien päivänä kaikki äidit ovat juhlinan aiheena... eli voi muistaa muitakin kuin vain omaa isäänsä...

No, kyllä se voi tuntua uudesta kumppanista ikävälle. Kun ei se sun ex-puoliso edelleen ole sun isä eikä sun pitäisi sitä pitää muuna kuin lastesi isänä ja entisenä puolisona tai sitten vanha suola janottaa. Mutta eikai siinäkään mitään pahaa ole, jos janottaakin. Ei kai sitä tunteilleen mitään voi.

Halusiko miehesi eron sinusta? Oliko uusi jo kuvioissa silloin? Jos näin on niin ehkäpä se lahja kannattaa antaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Kahden äiti:
Kyllä me ainakin ostimme lahjan exälleni, eli lasten isälle. Lapset saivat itse kaupasta valita, ja kortti myös. Tarhassa sitten lisäksi tekivät lahjat ja kortit. Minusta on "kohteliasta" tehdä näin, lapsetkin näkevät että olemme hyvissä väleissä! Exä toi lasten kanssa minulle kukkia ja kortin viime äitienpäivänä, ja itse ainakin ilahduin positiivisesti.
Vanha suola ei minuakaan janota, siitä ei ole tosiaankaan kysymys! Odotamme uuden mieheni kanssa lasta ja exäkin on menossa naimisiin :)

Mutta eikö lahjat kuitenkin ollut tavallaan lapsilta? Eri asia siis. Itse ainakin ymmärsin, että ap antaisi itseltään koritin tms. Se nyt on jo naurettava ajatus, kun eksä on uudessa suhteessa.

Kyllä meillä on tapana onnitella puolin ja toisin, oli sitten synttärit tai isän/äitienpäivä. Ehkä paras onnittelu on tullut eksältäni, "onnea maailman parhaalle äidille". Ja meillä on kummallakin uudet puolisot, eikä kellään mitään ongelmaa :)

No, en ymmärrä miksi ex-vaimo muitaisi toista lahjalla isänpäivänä. Sen ymmärrän toki että lapsen kautta muistaa, siis auttaa lasta muistamaan, tekemään korttia ja hankkimaan lahjaa joka on siis osoitettu lapselta isälle. Se on hyvin tapojen mukaista ja ihan toivottavaakin.

Mutta muuten en oikein ymmärrä. Enkä tässä kyllä ymmärrä sitäkään miksi kotona pitäisi askarrella lapsen kanssa vielä uusi korttia ja hankkia lahja jos lapsi on nämä jo tarhassa tehnyt (okei, jos lapsella on joku idea mitä han haluaa isälleen ostaa, mutta muuten). Kuulostaa miltei siltä ettei lapsen tarhassa tekemä kortti olisi tarpeeksi hieno kun täytyy vielä uusi versio tehdä...

mä en nyt tajua, kyse on isäinpäivästä, eli kaikki isät on juhlan aiheena... samalla tavalla kuin äitien päivänä kaikki äidit ovat juhlinan aiheena... eli voi muistaa muitakin kuin vain omaa isäänsä...

No, kyllä se voi tuntua uudesta kumppanista ikävälle. Kun ei se sun ex-puoliso edelleen ole sun isä eikä sun pitäisi sitä pitää muuna kuin lastesi isänä ja entisenä puolisona tai sitten vanha suola janottaa. Mutta eikai siinäkään mitään pahaa ole, jos janottaakin. Ei kai sitä tunteilleen mitään voi.

Halusiko miehesi eron sinusta? Oliko uusi jo kuvioissa silloin? Jos näin on niin ehkäpä se lahja kannattaa antaa...

No jos tuntuu ikävälle niin on aika kasvaa aukuiseksi ja hyväksyä se että miehellä on lapsia ja exä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sovinisti:
No, olette eronneet mutta isä on lapsellesi rakas joten voisit yllättää exäsi esim. leipomalla jotain leivonnaisia ja pyydät lapsesi sanomaan, että hän on itse leivonnut sen. Isälle tulee hyvä mieli ja hieno tunne side lapseesi. Tulee kiva v.loppu molemmille. Huono juttu tässä on se uusi nainen, eli MINÄ! OLETTE ERONNEET JA SULLA EI OLE OIKEUTTA TULLA MEIDÄN ELÄMÄÄN TARJOAMALLA KIVIKOVIA MAUTTOMIA PULLIASI! TAI YLIPÄÄTÄNSÄ MITÄÄN VIT..N ALA-ARVOISESTI SUTAISTUJA KORTTEJASI! JOS VANHAA KOKKELIA ON IKÄVÄ NIIN MENE JONNEKIN LÄHIMPÄÄN JUOTTOLAAN NIIN SIELTÄ SAAT! JA LOPETA SE JATKUVA(ITSESÄÄLITTELEVÄ) TEKSTAILU EXÄLLESI. ET VAAN MILLÄÄN TAHDO YMMÄRTÄÄ, ETTÄ TÄLLÄ TAVALLA TEET ITSESI NAURUNALAISEKSI.

just :D tää oli hyvä kommentti :D ihan asian ytimeen taas osuit :D

Alkuperäinen kirjoittaja Sovinisti:

Nyt eii oo sulla kaikki muumit laaksossa.. :o

huoh, mä en ole lahjaa ostamassa, lapsi on tehnyt oman alhjan tarhassa, samoin kuin kortin, mä aion tehdä omalel isälleni kortin ja samalla lapsi saa tehdä isälleen toisen kortin jos haluaa... en mä kiellä siksi että on jo yhden tehnyt :o
mä sanoin tossa aiemmin että JOS olisin yhdessä exäni kanssa, kuulusi normaaliin isäinpäivään aamiainen sänkyyn,kakku ja kortti sekä alhja multa, ja tietysti oma lahja ja kortti lapselta...
mutta koska me emme ole enää yhdessä niin ajattelin ihan vain esim tekstaria tai korttia, jossa toivotan hyvää isäinpäivää lapseni isälle :)

enhän mä pidäkkään sitä minään muuna kuin ex puolisona ja lapseni isänä :o
ja juurikin siksie ttä on lapseni isä niin ansaitsee ne onnittelut :)
mä olin se joka halusi erota, kummallakin meistä on uudet puolisot, mua ei vanha suola janota... ja itseasiassa nykyinen mieheni tuossa juuri komemntoi että se on ihan normaalia ja hyviin tapoihin kuuluvaa onnitella isää isäinpäivänä... eli sen mielestä esim juurikin tekstiviesti on sopiva :)
mä lähinnä ajattelin kysellä että onko mahdollista että uusi vaimoke tästä loukkaantuu ja näin ollen onko hölmöä muistaa isäinpäivänä...

Alkuperäinen kirjoittaja mups:
Kyllä meillä on tapana onnitella puolin ja toisin, oli sitten synttärit tai isän/äitienpäivä. Ehkä paras onnittelu on tullut eksältäni, "onnea maailman parhaalle äidille". Ja meillä on kummallakin uudet puolisot, eikä kellään mitään ongelmaa :)

ehkä mä vaan laitan viestiä sitten aamulla :) kun munkin mielestä se on ihan normaalia

No kyllä minä ajattelin lasten kanssa kakun leipoa exälleni ja sunnuntaina käydään lasten kanssa tervehtimässä. Muutenkin pidetään yhteyttä, melkeimpä päivittäin. Meillä tosin kummallakaan ei ole uusia kumppaneita ja erokin suht tuore, alle vuoden.

Jos lapsi on jo isälleen tehnyt kortin, niin ei mun mielestä oo sulla mitään syytä enää muistaa. Ite ostan eksälle kortin niin kauan, kun muksu osaa ite tehdä. Samoin jouluna joululahjan pojan puolesta. Mutta korttiinkin tulee aina vain pojan nimi.

Itseltäni en enää erikseen korttia laittaisi, jos lapset ovat jo pk:ssa tehneet. Tekstiviestin voisin aamulla lähettää.
Omien lasteni isä tulee meille lapsia tapaamaan sunnuntaina ja ajattelin heille jotain hyvää syötävääkin laittaa. Mutta toisaalta hänellä ei olekaan ketään nyksää, joka voisi aiheesta vetää herneet nenään. Itselläni on miesystävä, jolle tämä järjestely on ihan ok.
Itseäni ei vanha suola janota, olemme olleet erossa jo kaksi vuotta.

meillä lapset on tehneet kortit ja lahjat ja sitten on yhdessä (minun rahoillani) ostettu isompi lahja isälle ja aion kyllä sanoa hälle, että oon erittäin tyytyäinen hänen tapaansa olla isä - aivan eri meininki kuin vielä eläessämme perheenä.

Yhteistyössä