Onko Hoplopissa mitään reilu 1-vuotiaalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me ollaan käyty, ja mun 1v4kk (silloin 1v2kk) kyllä nautti silminnähden. Saahan sinne aikuiset mennä avuksi ja tueksi. Meillä mentiin jo ihan isojen juttuihinkin :) Sinne vaan. Pieni raha, ja mukava vaikka kaveriperheen kanssa juoda kahvit siinä, ja lapsetkin viihtyy :) Näin me tehtiin. Kun tavallisessa kahvilassa ei oo mitään toivoa käydä.

me ollaan kyllä aloiteltu ton ikäisenä siellä käyminen. On oma osasto pienemmille, missä vähän rauhallisemmat leikit mahdollisia. Mutta siellä muuallakin kyllä möngittiin yhdessä. Mun poika on aika taitava motorisesti ja oli jo silloin, niin oli kiva nähdä kuinka hän tykkäsi. Menet ilman muuta vaan mukana joka paikkaan ja autat kiipeilemisessä ym.

Alkuperäinen kirjoittaja minttu:
Hoplopissa sattuu tapaturmia paljon joten me ei enää käydä siellä.

No varmasti sattuu enemmän kuin jossain missä ei kiipeillä niin paljon. Eikös tuo nyt ole selvä. Lapsille säännöt selviksi, ja pienten kanssa itse mukaan, niin ei luulis olevan ongelma. Eihän sitä minnekkään voi lähteä jos tapaturmia pelkää hysteerisesti. Lapsen pitää saada elääkkin. Eikä vain elellä pumpulissa.

Hoplopissa sattuu tapaturmia paljon joten me ei enää käydä siellä.

Jaa, vuosia on käyty eikä mitään ole tapahtunut. Toki jos lapset on täystuhoja niin saavat telottua itsensä paikassa kuin paikassa.

Me oltiin just 5v ja 1v:n kanssa. 1vee oli tosi innoissaan ja viipotti ympäriinsä kantaen pallomeren palloja! :D Mutta ei se niissä vempeleissä touhunnut, paitsi poliisiauton kyydissä istu. Pelkän 1v:n kanssa en lähtis.

Kyl toi poika on viihtynu hoplopissa alle 1v saakka. Mentiin aina hiljasina aikoina ja tykkäsi pallomerestä, jättimäisistä jumppapalloista jne...potkuautot olivat ja ova edelleen kiinnostavia. Sielä pientenalueella laski mäkeä ja harjotteli kiipeämistä pehmustetuissa telineissä.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Ei oo pojallekaan mitää sattunu enkä nähny yhtään tapaturmaa. Ei se sen vaarallisempi oo kun leikkipuistokaan kiipelytelineineen.

Siis mun mielestä leikkipuistossa telineet on hurjan korkeita ja alla pelkkää hiekkaa. Kyllä mä luulen että leikkipuistoissa kuitenkin enemmän tapahtuu kaikkea ikävää.

Meidän tapauksesta olisi iltasanomiin juttu tullut mutten halunnut.... Tapaturma sattui n. vuosi sitten ja tyttö joutui sairaalaan. Ja asianmukaisesti lasta valvottiin mutta turvallisuus puitteita hopparissa. Sairaalassa lääkäri joka hoiti lastani sanoi hopparista paljon tulevan lapsia mm. käsiä ja jalkoja murtunu ja tiputtu korkealta jolloin päävammoja

No eikö vanhemmat itse ole vastuussa myös ja pitää valvoa siellä hop lopissa.

Ihme valitusta. Se nyt tiedetään että lapsille tapahtuu ja sattuu. Ei se ole hop lopin vika vaan sen että lapset on liian uhkarohkeita ja villejä, ja vanhemmat kittaa liikaa kaffea ja juoruilee siellä kahvilassa.

Meidän tapauksesta olisi iltasanomiin juttu tullut mutten halunnut.... Tapaturma sattui n. vuosi sitten ja tyttö joutui sairaalaan. Ja asianmukaisesti lasta valvottiin mutta turvallisuus puitteita hopparissa. Sairaalassa lääkäri joka hoiti lastani sanoi hopparista paljon tulevan lapsia mm. käsiä ja jalkoja murtunu ja tiputtu korkealta jolloin päävammoja

Aika typerästi saa käyttäytyä että pääsee tippumaan niiden verkkojen ohi tai yli.

Meillä paikasta tykätään kovasti ja on suuri suosikkimme. Lapset 6v, 4v ja 2v, ja pienimmäinen aloitti Hoploppailemaan 1-vuotiaana. Mielestäni siellä taas turvallisuus on hyvin huomioitu, ei pääse lapset putoamaan korkealta jne. Ja olen sitä mieltä että lapset on siellä vanhempien valvottavana ja vahdittavana. En todellakaan voi ajatella paikkaa vaarallisena. En ymmärrä kommentteja että siellä sattuu paljon vahinkoja ja onnettomuuksia, varmasti sattuu jos ei osaa olla varovainen vaan juoksee ja riehuu ympäriinsä säännöistä välittämättä ja ei olla vanhempien vahdittavana.

Aika typerästi saa käyttäytyä että pääsee tippumaan niiden verkkojen ohi tai yli.

Samaa mieltä!!!Ja tottakai tyhmällä käyttäytymisellä ja varomattomuudella vahinkoja sattuu.

Peesi. Vuosia ollaan käyty ja koskaan en ole mitään tapaturmaa nähnyt tai kuullut (ks. paikassa on töissä kaverini joka kyllä tietäisi). Ehkä näiden paikkojen välillä on sitten eroja.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmailija:
Ei oo pojallekaan mitää sattunu enkä nähny yhtään tapaturmaa. Ei se sen vaarallisempi oo kun leikkipuistokaan kiipelytelineineen.

Siis mun mielestä leikkipuistossa telineet on hurjan korkeita ja alla pelkkää hiekkaa. Kyllä mä luulen että leikkipuistoissa kuitenkin enemmän tapahtuu kaikkea ikävää.

Joo. Itsekin tippunu soreikkoon pää edellä, varmaan ei ois ollu sama lopputulos jos alla ois ollu pehmeä alusta.
Mut hopparissa tapahtuu kaikenlaista tyhmyyttä joten varmasti myös tapaturmia. Oulussa just viimeksi kattelin isompien lasten älyttömyyksiä ja valvojia ei näkösällä ollenkaan.

taidat itse olla keskimääräistä tyhmempi vai mitä? Et ole tainnut koskaan lukea päivän lehtiä joissa ollut juuri hopparissa sattuneita tapaturmia...on se hyvä että pentusi ei käyttäydy typerästi vaikka äidin ÄÖ on tavallista pienempi

Alkuperäinen kirjoittaja Harmailija:

Joo. Itsekin tippunu soreikkoon pää edellä, varmaan ei ois ollu sama lopputulos jos alla ois ollu pehmeä alusta.
Mut hopparissa tapahtuu kaikenlaista tyhmyyttä joten varmasti myös tapaturmia. Oulussa just viimeksi kattelin isompien lasten älyttömyyksiä ja valvojia ei näkösällä ollenkaan.

Siis vanhemmathan sielä valvoo, ei mitkään valvojat? :o

Alkuperäinen kirjoittaja häpeäisit:

taidat itse olla keskimääräistä tyhmempi vai mitä? Et ole tainnut koskaan lukea päivän lehtiä joissa ollut juuri hopparissa sattuneita tapaturmia...on se hyvä että pentusi ei käyttäydy typerästi vaikka äidin ÄÖ on tavallista pienempi

Edelleen korostan, että mitään ei koskaan satu hoplopin ulkopuolella. Ärsyttää vaan, kun ihan sielä ollaan vanhempien vastuulla. Toki telineet on heidän. Mutta kyllä munkin mielestä on kumma jos sielä teloo itsensä. Kaikkihan sielä on pehmustettua. Mistä sielä voi tippua korkealta????

Kuumimmat

Yhteistyössä