Onko hyvä vai vähemmän hyvä joululahjaidea. jos ostaisin....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lahjat on...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lahjat on...

Vieras
2 mukavannäköistä saunahahmoa saunaan noin 30v ikäiselle pariskunnalle ( heillä on lapsia ja mietin että lapsetkin voisivat tykätä noista hahmoista )?

Vai ostaako jotain muuta parempaa, mitä esimerkiksi?

Kun heillä oli jo viime jouluna toive, että mielellään muistettaisiin vain lapsia.

Silti haluaisin kuitenkin jotain pientä mukavaa perheen aikuisillekin antaa joululahjaksi.

Ihan kiva idea mun mielestä.

Toisaalta voisit antaa jonkun aineettoman lahjan tai sitten kuluvan. Esim. joku palvelu tai lahjakortti tai jotain, tai jotain leivottuna tai itse tehtynä. Itse yritän suosia näitä, mutta aikaa ja vaivaahan se tosin kysyy.

Saunassa harrastetaan sitä pyhintä niin saunamittari missä miehellä seisoo terhakammin kun lämpö nousee ja nainen kumartuu samalla niin olisi ihan hyvä lahja.

Miten olisi vaikkapa kukka, itse leivottu joulukakku tai suklaata?
turha krääsä on aina turhaa krääsää. Jos heillä on tosiaan toive, että muistetaan vaan lapsia, niin onko sitä niin vaikea kunnioittaa?

Ostakaa vain lapsille jos kerran toivovat. Tai sitten jotain joka on helppo joko laittaa eteenpäin kiertoon (suklaata, kukkia tms) tai syödä/juoda/käyttää itse.

Omakotitaloon menisi ainakin jäälyhdyt, kauralyhde, jätkänkynttilä, ulkotulia tms.

"vieras", mutta eikö nuo ulkotulet ok-taloon ole tavallaan vaarallisia, kun lapset ovat vielä heillä pieniä ja eläväisiä, ettei vain tulisi mitään vaaratilanteita, jos he menevät ulkona liian läheltä tulia?

joulukakkukin voisi olla ihan ok idea muuten, mutta luultavasti hän itse tai hänen äitinsä tuollaisen leipoo. niin jos minäkin moisen leipoisin, niin niitä olisi sitten ehkä liikaa.

ja joulusuklaatakin tunnutaan usein antavan + sitten niistä osa jää syömättä.

kauralyhteen he luultavasti itse hankkivat.

kukkaakin on ihan turha viedä, kun lapset tahtovat koskea joka paikkaan. ties vaikka söisivät kukasta lehden.

Osta jotain käyttötavaraa minkä laitat nättii jouluiseen pakettiin. Kaikki käy jauhoista jalkasuolaan, jotain mikä kuluu käytössä, ettei jää nurkkiin pyörimään mitään sälää.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22673677:
"vieras", mutta eikö nuo ulkotulet ok-taloon ole tavallaan vaarallisia, kun lapset ovat vielä heillä pieniä ja eläväisiä, ettei vain tulisi mitään vaaratilanteita, jos he menevät ulkona liian läheltä tulia?

joulukakkukin voisi olla ihan ok idea muuten, mutta luultavasti hän itse tai hänen äitinsä tuollaisen leipoo. niin jos minäkin moisen leipoisin, niin niitä olisi sitten ehkä liikaa.

ja joulusuklaatakin tunnutaan usein antavan + sitten niistä osa jää syömättä.

kauralyhteen he luultavasti itse hankkivat.

kukkaakin on ihan turha viedä, kun lapset tahtovat koskea joka paikkaan. ties vaikka söisivät kukasta lehden.

Meillä lapset on opetettu ettei tulee kosketa tai viereen mennä, on se sitten kynttilässä sisällä, leirinuotiolla tai ulkotulessa, ja sama on kai aika yleinen tapa. Jos arveluttaa niin älä osta.
Mieluummin silti joku muu kuin tuo, mutta makuasioitahan nämä on, tunnet ko perheen kuitenkin paremmin kuin me. Nämä oli vaan ehdotuksia :D

Ostat heille jouluista mausstekahvia, esim kardemummakahvia ja / tai jouluista teetä, lisäksi vaikka pikkuinen pussi lumimanteleita tms herkkua. Kuluu pois mutta minua ainakin ilahduttaisi.

Osta joku koko perheelle sopiva lautapeli. Jos lapset on vielä melko pieniä, niin sitten joku vähän sitä tasoa lähempänä oleva. Niitähän on vaikka minkälaisia kivoja.

Me ollaan parina vuonna saata raxiin lahjakortti koko perheelle :) Ollaan tykätty, koska harvoin syödään ulkona ja varsinkin nii, että koko perhe ois mukana... Se katkaisee kivasti myös sen monta viikkoa kestävän kinkku ja laatikko kierteen ;)

ge, tuossakin on ideaa, mutta kun ei tiedä aina ihmisten "makutottumuksia" ja sitä että pitävätkö kaikki tuollasesta ns. mättöruokapaikasta. Monellekin tutulle kun olen kyseistä paikkaa "mainostanut", niin moni on sanonut, että yäk - he eivät halua syödä kyseisessä paikassa.

Tai tässähän olisi kanssa yksi vaihtoehto mikä tulee syödyksi ja juoduksi. Ei jäisi kanssa
"nurkkiin turhaan pyörimään."

Näyttävässä Santa Claus -lahjalaatikossa on glögipullo 0,5 l, laatikko piparkakkuja 250 g, kynttilöitä 2 kpl, kynttiläteline, jonka avulla pullosta saa kätevästi kauniin kynttilänjalan, Kultasuklaan joulusuklaata sekä manteli- ja rusinapussi.

Yhteistyössä