Onko hyvät ristiäistarjoilut? Vai lisäänkö jotain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaappee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaappee

Vieras
-Alkumalja kuohuviini/pommac
- alkupalat juustoja ja viiniä, rypäleitä, päärynää ym.
-pääruoka sisäfilepihvi, valkosipuliperunat
-jälkiruoka panna cotta ja kakku

ajateltiin vähän erilaista ja pienet kemut kyseessä.

Tuo on vähän erikoisempi tapa laittaa juustot alkuun. Mutta voi toimiakin oikein hyvin. Muutenkin kuulostaa hyvältä etenkin, jos vierasmäärä on pieni. Isolle porukalle pihvien paistaminen on haasteellista, ellei sitten ole grillikekkereistä kyse.

Vaihtaisin valkosipuliperunat johonkin vähemmän raskaaseen tai lisäisin annokseen jotain värikästä.

Alkupalat pitäisin aika pieninä, ettei juustoista tule ihan ähky. Muutoinkin ehkä lisäisin alkupalaksi salaatin tai pienen leipäsen ja jälkiruuaks/väliruuaksi olisi juustoja ja sitten kahvin kanssa kakkua.

Mutta todella hyvä on noinkin.

[QUOTE="vieras";27098570]Vähän erikoiset, kun on lämmin ruoka eikä runsasti kahvipöytää, mutta hyvältä näyttää. Ilmeisesti ei lapsivieraita?[/QUOTE]

Kuinka niin ei lapsivieraita? Kelpaisi ainakin meidän lapselle hyvin.

Mä en myöskään ymmärrä tuota juustot ja viini alkupalana- juttua. Jotenkin alkoholi ristiäisissä muutenkin kummastuttaa. Se alkuskumppa vielä menee, mutta muuten en oikein tykkää ajatuksesta, vaikken mikään raittius-irma olekaan. Kuka ne ruoat tekee?

[QUOTE="alma";27098620]Mä en myöskään ymmärrä tuota juustot ja viini alkupalana- juttua. Jotenkin alkoholi ristiäisissä muutenkin kummastuttaa. Se alkuskumppa vielä menee, mutta muuten en oikein tykkää ajatuksesta, vaikken mikään raittius-irma olekaan. Kuka ne ruoat tekee?[/QUOTE]

Mä en taas ymmärrä, miksei ristiäisissä saisi tarjoilla viiniä? Varsinkin, jos on tuollainen ruoka. Ei kai ole tarkoitus mitään kännykkä vetää.

[QUOTE="...";27098642]Mä en taas ymmärrä, miksei ristiäisissä saisi tarjoilla viiniä? Varsinkin, jos on tuollainen ruoka. Ei kai ole tarkoitus mitään kännykkä vetää.[/QUOTE]

Ei mulla ole mitään järkevää perustelua siihen. Jotenkin vaan alkoholi ja lapsen juhlat on huonon tuntuinen yhdistelmä.

[QUOTE="alma";27098767]Ei mulla ole mitään järkevää perustelua siihen. Jotenkin vaan alkoholi ja lapsen juhlat on huonon tuntuinen yhdistelmä.[/QUOTE]

No johan se jessuskin ymmärsi hyvän päälle ja muutteli vedet viiniksi. Varmasti sopi kivammin lampaan kanssa ja olihan sielläkin lapsia.

Alkupalat kuulostaa kyllä oudolta ja se, että skumpan päälle juodaan vielä viiniä, johan siinä hieman hiprakoituu. En haluais olla oman lapseni ristiäisissä kyllä vahingossakaan yhtään humalassa joten jättäisin viinin veks. Niin ja juustot loppuun, alkuun jos haluaa jotain niin salaatti.

Yhteistyössä