Onko ihan hölmöä vaihtaa toinen etunimi uuteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karmee nimi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

karmee nimi

Vieras
Vihaan toista etunimeäni. Hävettää kertoa se, jos sitä kysytään. Yleensä jätän kertomatta, jos ei ole ihan pakko. Tekisi mieleni muuttaa se, mutta minulla ei ole tilalle mitään minulle tärkeää nimeä. Onko ihan hölmöä valita jokin uusi nimi tilalle.. Samantapainen kuin nykyinen, mutta siedettävämpi tai miettiä jotain ihan muuta. Olen jo vuosia miettinyt nimen vaihtamista, mutta uuden nimen valitseminen on tuntunut kuitenkin vähän oudolta. Enkä nyt ehkä haluaisi mitään mummon nimeäkään tilalle.

Voitko kertoa mikä nimi on? Niin yritän keksiä vaihtoehtoja. Siis edes se "kamala" nimi.

Itselläni on myös kamala nimihirviö toisena nimenä ja koulussa jo sain nauruja ja kummastuksia. En vaan uskalla sitä ääneen sanoa, että vaihtaisin mielelläni. Kun on äitinikin toinen nimi ja tuntuisi, että jotenkin loukkaisin hänen valintaansa.

Mun toinennimi on Tellervo. En tykännyt siitä nuorena yhtään. Mut enää en vaihtaisi vaikka se ei mielestäni edelleenkään kuulu kauniiden nimien listalle. Mut eipä sitä kukaan missään näe tai kuule. En muista koska olisin sen jossain joutunut sanomaan.

Mä jättäisin kokonaan pois enkä koittaisi keksimällä keksiä muuta nimeä tilalle. Jos joku toinen nimi tuntuisi läheiseltä ja itselle merkitykselliseltä, niin sitten voisin laittaa sen. Mutta Marjattahan on oikein perinteinen ja hyvä, suomalainen naisen nimi. Ihan rauhassa se voi siinä toisena nimenä olla köllöttää. Ja kuule, varmaan muutaman vuoden päästä tulee uudestaan muotiinkin.