Onko ihan normaalia että vasta rv 26 oleva nainen syö näin paljon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lilya

Aktiivinen jäsen
26.03.2008
3 285
2
36
Tuntuu että minulla on tosi usein nälkä vaikka syön tosi paljon.
Tämän päivän syömiset:

Aamupala velliä 2 annosta, kuppi kahvia ja runsaasti vettä

Lounas Kasviskeitto, 1 pala ruisleipää, vettä

Välipala 2dl mustikoita

Päivällinen 6 pinaattuohukaista, 2rkl puolukoita, vettä

Iltapala 1 näkkileipä, vettä, lämmin kuppi keitto

En edes treenaa kovasti, urheile tms, liikun normaalisti arkiliikuntaa ja käyn välillä koiran kanssa kävelyllä.

Nyt söin iltapalan ja kerrankin kylläinen olo. Näiden lisäksi juon vettä aterioiden välissä. Onko normaalia ja voisiko viitata alkavaan raskausdiabetekseen?

Paljon? :O Mie varmaan kuolisin nälkään noilla eväillä. Ja ei,en ole raskaana,enkä ylipainoinen. Mutta siis sinä kyllä syöt liian vähän proteiinia, lisää protskuja ruokavalioon niin pysyy näläntunne loitolla.

Viimeksi muokattu:
Hirveän "vetistä" ja rasvatonta ruokaa sulla, eikä juurikaan proteiineja.

Mua ei karppaus kiinnosta, mutta jos haluaa pysyä kylläisenä, niin ruoassa pitää olla kuitujen lisäksi rasvaa.

Tuoreita kasviksia ja hedelmiä tulee yleensä syötyä enemmän, nyt tosin taas muutama päivä pahoinvoinnin kanssa olen syönyt vain sitä mitä on mieli tehnyt. Tuo proteiinin puuttuminen muuten varmaan vaikuttaa, en tajunnutkaan koko asiaa ennenkuin nyt. Yleensä tulee syötyä raejuustoa ja rahkaa aika paljon mutta nyt jostain syystä ei.

Noihin tän päiväsiin ruokiin voisi siis lisätä aamupalalle jonkin hedelmän,välipala mustikoiden sekaan reilusti rahkaa,pinaattilettujen lisäksi tuoresalaattia+tonnikalaa+raejuustoa.

Viimeksi muokattu:
Oletko kenties muutenkin erittäin tarkka syömisistäsi? Kuulostaa todella omituiselta jos tuo määrä on mielestäsi paljon ruokaa. Itse olen rv 21 ja tämään päivän syömiset:

Aamupala lautasellinen ruispuuroa oivariini silmän kanssa, vettä

Lounaaksi reilu annos palapaistia perunoiden kanssa, leipä, vettä

Välipalaksi mandariinia,banaania ja luumutomaatteja, vettä

Päivälliseksi jauhelihakastiketta pastan kanssa, raastetta, vettä

Iltapalaksi luonnon jogurttia mansikkahillon kanssa

Ja taidan kyllä vielä jotakin syödä kun nälättää:) Syön enemmän kuin normaalisti, mutta mielestäni ihan kohtuudella. Annoskoot ovat selvästi kasvaneet. Olen normaalipainoinen, nyt raskauden aikana paino noussut n.2 kiloa. Mielestäni on epänormaalia, että syöt omasta mielestäsi paljon...

Miten usein saisi kalaa syödä? Kala uppoaa mulle, kanakin joskus ja ensimmäistä syönkin kerran viikossa. Linssejä ja papuja multa löytyy aina kaapista, mikähän kumma siinäkin on ennen ikinä saa aikaiseksi niistä mitään kokata. Jos jollain on hyviä ruokaideoita niistä niin otan ilolla vastaan :)

Keittoon, muhennoksiin, kastikkeisiin, salaatteihin... (papuja ja linssejä) ja suolavedessä keitettyinä voi syödä ihan niinkin ruoan kanssa. Kikherneet ja punaiset linssit ovat erityisen mietoja.

Sä joko et oo psyykkisesti terve tai sitten sulla on joku pakonomainen tarve mollata ja koittaa saada jotain normaaleja tai ehkä tuhdimpia ihmisiä tuntemaan negatiivisiä viboja omista syömisistään. Mä oon normaali ja toi vois olla mun kevennysjakson ruokaa.

Samoilla viikoilla, painon muutos +200g viikko ja välillä päivän viiden safkan annoksiin kuuluu mm.300g naudanlihaa paistettuna, valkosipuliperunoita tai pizza tai pastaruokaa kermalla jne. Tosin ei kaikkee tuhtia samaan päivään tai lentää laatta.

Sä oot vissiin ap kasvissyöjä. Ok, muista vitamiinit sitten.
Jos noilla kuvittelet saavasi raskausajandiapeetteksen, kannattaa jutella jonkun ravintoterapeutin kanssa tästä pelosta tai psykologin. Tunnen monta kymmentä tuhdimpaakin mammaa, jotka on vetäny pitkälle yli 3000 kalorin päiviä aina, joskus niin hitosti enemmän saaden vaan muutaman ylimääräsen kilon.
Vältä turhia sokereita ja suolasia, karkkeja, sipsejä, limppareita ja vesi on parasta janoon ja välille, nesteyttää. Jos tulee turvotusta, ota ananasta/mansikkaan. Moni urheileva muuten suosittelee anasta ihan purkki päivässä just turhia turvotuksia viemään, jos vaan maistuu.

Sä syöt aivan liian vähän... Edellä kaikki jo mainittukin, mutta jos oot nyt ihan tosissas aloituksen suhteen, niin vauvan hyvinvoinnin kannalta olis äärimmäisen tärkeää syödä paljon enemmän ja laadukkampaa ruokaa-lihaa,kalaa,kanaa,leipää,kasviksia,hedelmiä jne,jne,jne

Yhteistyössä