Onko ihan normaalia jos iskä hakee 33v.tyttären aina töistä autolla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Peppi

Vieras
kyse sukulaisestani,tytär siis asuu vielä kotona,tekee kyllä töitä.Tapasin heidät nyt kesällä pitkästä aikaa ja heillä on hyvin erikoinen suhde,tytär jotenkin hyvin riippuvainen tästä isästä,käy matkoilla hänen kanssaan,ei muiden.Tulee ihan mieleen kuin seurustelusuhde.Ja kun kutsukortti tuli isän 60v.päiville,kuvassa oli isä ja tytär,ei äitiä laisinkaan vaikka asuvat yhdessä.Onko tämä normaalia?

No oikeesti, onko se sun mielestä normaalia? Mun mielestä ei! Mutta mistä tiedät vaikka olis jälkeenjäänyt tuo tytär ja tarvii ohjausta? kaikki ei näy päällepäin.

Minä olen kovasti yrittänyt houkutella tätä tytärtä tänne meidän suurempaan kaupunkiin asumaan ja olisin hänelle valmis asuntojakin katsomaan mutta aina tyssää muka johonkin.ja jos pyydän hänet vaikka kylään niin isä tulee automaattisesti mukana?????

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Minä olen kovasti yrittänyt houkutella tätä tytärtä tänne meidän suurempaan kaupunkiin asumaan ja olisin hänelle valmis asuntojakin katsomaan mutta aina tyssää muka johonkin.ja jos pyydän hänet vaikka kylään niin isä tulee automaattisesti mukana?????

:o okei..mitä toi äitee tosta on mieltä tosiaan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No oikeesti, onko se sun mielestä normaalia? Mun mielestä ei! Mutta mistä tiedät vaikka olis jälkeenjäänyt tuo tytär ja tarvii ohjausta? kaikki ei näy päällepäin.

Ei ole jälkeenjäänyt,on kyse serkustani jonka olen tuntenut lapsesta asti,oli taukoa jonkun aikaa ettei pidetty yhteyttä.nykyään on sairaanhoitaja mutta tämä yksityiselämän käytös outoa.

Mun sukulainen reilunelikymppinen nainen asuu isänsä kanssa, eli siis kotonaan. Ei ole koskaan ollut omaa asuntoa. Äitinsä lähti aikoinaan toisen miehen matkaan. Yhdessä käyvät kaupassakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

:o okei..mitä toi äitee tosta on mieltä tosiaan?

Ei mitää kai,hänestä se vissiin normaalia.En tiedä kun en ole tavannut aikoihin.

Vaikuttaa siltä, että isä pitää tyytöä "vankinaan" eli elää niin, kuin isä haluaa ja isä vahtii vieressä, että kaikki menee niin, kuin hän haluaa.
Vaikuttaisiko tytöllä olevan mitään mielenterveydellistä ongelmaa?

Alkuperäinen kirjoittaja normaalia tai ei:
Mun sukulainen reilunelikymppinen nainen asuu isänsä kanssa, eli siis kotonaan. Ei ole koskaan ollut omaa asuntoa. Äitinsä lähti aikoinaan toisen miehen matkaan. Yhdessä käyvät kaupassakin.

lisättäköön vielä, että minunkaan sukulaiseni ei ole jälkeen jäänyt ihan normali järkinen ja hoitoalalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei ole jälkeenjäänyt,on kyse serkustani jonka olen tuntenut lapsesta asti,oli taukoa jonkun aikaa ettei pidetty yhteyttä.nykyään on sairaanhoitaja mutta tämä yksityiselämän käytös outoa.

Pääsikö lapsena vapaasti kulkemaan esim. yökylään?

Just tuollaisesta ei ole kyse, mutta meidän naapuriperheen äidin vanhemmat hoivaavat koko perhettä jatkuvasti. Tää äiti haetaan aina töistä autolla vaikka matkaa ei ole kuin 0,5 km. Perheen yläkoululainen kuljetetaan aina autolla kouluun ja sieltä pois, matkaa n. 1 km suuntaansa. Väliaikana tää eläkeläispari siivoilee tän tyttären perheen kämppää sisältä ja ulkoa, sekä tekee perheen ruokaostokset. Enkä muuten harrasta kyttäystä, vaan törmään näihin reippaisiin vanhuksiin lähes joka päivä ulkoillessani lasten kanssa. Tulevat aina mielellään juttusille ja kertoilevat päiväohjelmastaan.

Et silti välttämättä tiedä kaikkea. Minä sain tietää serkullani olevan eräs kromosomipoikkeavuus vasta aikuisiällä, vaikka olimme hyvin läheisiä lapsenakin. Tätä ei tiedä kukaan suvusta, hyvä jos serkkuni sisarukset, kun ei vanhemmat halua kellekään asiaa kertoa ja serkkukin kokee sen häpeänä. Ja yhtenä "oireena" on juurikin riippuvuus omista vanhemmista aivan erilailla kuin ihmisillä normaalisti.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Vaikuttaa siltä, että isä pitää tyytöä "vankinaan" eli elää niin, kuin isä haluaa ja isä vahtii vieressä, että kaikki menee niin, kuin hän haluaa.
Vaikuttaisiko tytöllä olevan mitään mielenterveydellistä ongelmaa?

Mä olen ihan oikeesti ruennut miettimään tätä samaa ja ajatellut että jos tämä isä on narsisti,on erittäin ystävällinen ja aina huomaa kaikki ihmiset mutta kuulema suuttuessaan ihan hirveä.Pitää siis tavallaan tytärtään "vankina"henkisesti.Yks esimerkki tästä oli esim.se että olimme sopineet tämän tytön kanssa menevämme konserttiin yhdessä niin sovittiin kaikki asiat ja jutut keskenämme.Yhtäkkiä isä tuli myös mukaan....

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Pääsikö lapsena vapaasti kulkemaan esim. yökylään?

En usko että on ollut.Ujo ja arka aina.

Ei minusta tuossa muuta outoa ole kuin se että se isä todellakin kulkee aina mukana.
Minua varmaan pidetään kans outona, vaikka en kotona asukaan, mutta etenkin iskä kuskaa minua todella paljon ja iskän kanssa mä käyn usein myös kaupassakin.

Toisaalta mun sisko (yli 40v) asuu vielä kotona, ei kylläkään ole mikään peräkammarintyttö, mutta on ihan käytännön syyt miksi sen ei edes kannata muuttaa sielä pois ja talvet onkin melkein kokonaan yksin talossa, kun mun vanhemmat on Espanjassa.

Yhteistyössä