Onko ihan normaalia lapsen käytöstä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nappula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nappula

Vieras
Tänään meillä kävi kylässä pojan(kohta4v.) kaveri n.2v pikku tyttö. Siinä leikittiin ja kuunneltiin satua cd:ltä. Sitten menin vaihtaan vauvan vaipan.
Komensin poikaa leikkimään tytön kanssa sen aikaa kun hoidan vauvan. Ekaksi poika laittoi vastaan et ei halua odottaa ym. kuten tavallisestikin nykyään vastustaa kaikkea mitä hälle ehdottaa. Sain kuitenkin viestin perille, enkä huutanut tai muuta. Poika kuitenkin jäi mököttämään.
Takasin kun tulin niin tämä pikku tyttö meni pöydän alle mua piiloon!
Voiko lapsi noin säikähtää vaikken etes huutanut vaan napakasti poikaa komennin. En mitenkään kohdistanut sanaakaan tyttöön. Vai voiko tästä aatella et tytön kotona komennetaan, ja rangaistaan jos ei totella.
Jäi mua vaivaamaan tosi paljon toi tilanne.

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Siis kaikkien muiden lapset ovat varsin totisia kun mä komennan omiani.

:xmas:

Heh, naapurin likka sanoi kerran mulle, kun komensin kotiiinsa; nyt xxxx ja xxxxx siivoaa huoneensa, mene sinä kotiin siksi aikaa: " ei, mä haluan kuunnella kun sä komennat heitä".
Se tyttö ei sitten vähästä säikähdä.

Minä komennan aika tiukkaan sävyyn meidän koiraa ja aina kaikki lapsivieraat pelästyy ja purskahtaa itkuun/ juoksee äitinsä syliin.

Miehen sisko alko joskus huutamaan kylässä olevalle lapselle (n.2-vuotias) kun tämä kiusasi hänen lastaan. Lapsi pelästyi ihan hirveästi kun ei ollut äitiäänkään turvana. Otin pojan syliin ja lohdutin kun tuntui niin pahalta hänen puolestaan.. vieras komentava aikuinen on todella pelottava lapselle..

Yhteistyössä