Onko iso vauva?! :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myymä

Vieras
Nyt en muita mittoja tähän hätään saa mutta viikkoja siis 22+6 ja vauvan painoarvio oli 512 g .

Kattelin tuolta tekayn laskurista jossa näillä viikoilla paino arvio tällä viikolla ois n. 350 g ?!

Kaiken hyvän päälle Bruno arvioi mittojen perusteella, että vauva olisi 2 päivää nuorempi kuin mitä menkat näyttää (ei suurta eroa siis)

Vai onko nuo painoarviot vaan noin ailahtelevia :D

Alkuperäinen kirjoittaja MS-J:
Kyllä kuullostaa aika jötkäleeltä.. Mulla kaikki olleet just 300-650g. Mut silti liki 4 kilosia syntyessään.

Mut en ymmärrä miten laskettuaika voi heittää sit 2 päivää nuoremmaksi jos on iso?!

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Kyllä kuullostaa aika jötkäleeltä.. Mulla kaikki olleet just 300-650g. Mut silti liki 4 kilosia syntyessään.

Mut en ymmärrä miten laskettuaika voi heittää sit 2 päivää nuoremmaksi jos on iso?!

No eihän se vauvan paino kerro mitään sen muusta kehityksestä.. Kannattaa vissiin vähän rajoittaa omaa syömistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No eihän se vauvan paino kerro mitään sen muusta kehityksestä.. Kannattaa vissiin vähän rajoittaa omaa syömistä.

:D Tiesikkös muuten, että jos ei ole raskausdiabetesta, niin istukka ei läpäise kuin tietyn määrän sokereita :) Eli normaali raskaudessa esim. äidin karkin syönti ei vaikuta sikiön kokoon :)
muokkaan vielä että tämä tieto annettu kätilöopiston koulussa hetki sitten opiskelijoille :)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Se la lasketaan muusta kuin painosta.

Mutta ne mitathan laskee sen painon :D

siis painoarvio annetaan mittojen perusteella..

Kävin kuopusta odotellessaan Brunolla rv 23+3 ja painoarvio oli silloin 400g, vastasi hyvin viikkoja. Bruno arvioi, että laskettuna aikana poika painaisi 3000-3200g ja hyvin piti veikkaus paikkaansa: poitsu syntyi rv 39+4 ja painoa oli 3185g :)
Ja mikä tule siihen karkin syöntiin: minulla oli kuopusta odotellessaan pakkomiele Geisha suklaseen, levy jos toinenkin meni päivässä ja ei siitä vauvasta sen isompaa tullut kuitenkaan! Äiti toki levis vähän joka suuntaan......

Mut jos on lyhyt ja pyöreä pieni pallero niin se vaikuttaa painoon, väitti mulle joku.. siis päänympärys normaali ikäisekseen.

Loppuajan painarviot on aina heittäny hurjasti; nuorin ultrassa muka alle kolme kiloo ja seur. pv synty, paino 3,9 kg.

Mulla ei kummastakaan ole vielä noilla viikoilla tehty painoarviota, mutta esikoisesta oli rv 25 arvio 820g, kuopuksesta rv 26+6 1070g. Mä en kyllä luota noihin painoarvioihin yhtään, mulle sanottiin esikoisesta että tulee jätti-iso vauva, mutta ihan normaali 3600g. Kuopuksesta taas sanottiin että tulee pieni alle 3 kilonen tyttö, niin olikin 3640g POIKA! Ja ultrassa kävin monta kertaa molempia odottaessa.

Mut jos on lyhyt ja pyöreä pieni pallero niin se vaikuttaa painoon, väitti mulle joku.. siis päänympärys normaali ikäisekseen.

No pää oli ainakin rakenneultrassa hieman viikkoja pienempi! Onpas nyt outoa :D

Sisi ei se mikään heitto oo lasketussa ajassa! Kaks päivää!
Ne mittaa sikiön iän reisi luusta. Se kun kasvaa tasaisesti ja saman verran kaikilla tossa vaiheessa.

Se taasen kun osaavat ja saavat mitattua myös mahan ympäryksen reiden ympäryksen, niin ne vaikuttaa paino arvioon.

Alkuperäinen kirjoittaja Häh:
Sisi ei se mikään heitto oo lasketussa ajassa! Kaks päivää!
Ne mittaa sikiön iän reisi luusta. Se kun kasvaa tasaisesti ja saman verran kaikilla tossa vaiheessa.

Se taasen kun osaavat ja saavat mitattua myös mahan ympäryksen reiden ympäryksen, niin ne vaikuttaa paino arvioon.

no mitään mahan ympärystä ei kyllä mitattu :D Pää ja luut vain :)

Yhteistyössä