Onko järkeä?!! (häistä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuuni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuuni

Vieras
Onko tosiaan järkeä maksaa häistä (huom! YKSI PÄIVÄ) 5000-10000 e puhumattakaan enemmänkin? Kun ei se kuinka hienot häät pitää kerro yhtään mitään suhteen jatkuvuudesta :) mä en oo oikein ikinä ymmärtäny että miksi laittaa rahaa palamaan yhden päivän takia? Ja maksella sitten tuotakin velkaa pois tuli ero tai ei..miettikää nyt yli 5000e johonkin kemuihin mitkä on täynnä jotain typeriä leikkejä jotka toistaa samaa kaavaa joka häissä..

Alkuperäinen kirjoittaja nuuni:
Onko tosiaan järkeä maksaa häistä (huom! YKSI PÄIVÄ) 5000-10000 e puhumattakaan enemmänkin? Kun ei se kuinka hienot häät pitää kerro yhtään mitään suhteen jatkuvuudesta :) mä en oo oikein ikinä ymmärtäny että miksi laittaa rahaa palamaan yhden päivän takia? Ja maksella sitten tuotakin velkaa pois tuli ero tai ei..miettikää nyt yli 5000e johonkin kemuihin mitkä on täynnä jotain typeriä leikkejä jotka toistaa samaa kaavaa joka häissä..

Kyllä on järkeä. :) Vaikea sitä on varmasti etukäteen kuvitella miten kaikki maksaa, ei tarvitse olla edes hienot häät. Mutta velkaa ei TIETENKÄÄN oteta häitä varten eikä ole edes leikkejä eikä samaa kaavaa ;)
Eikä harmita pätkääkään vaikka rahaa palaakin.

Kuka on sanonut, että ne häät tarttee velkarahalla järjestää?

Me pistettiin 3000 e häihn ja saatiin just niin hienot juhlat kuin haluttiinkin. Ei kaduta ne eurot yhtään:)

Aion mennä tasan kerran elämässäni naimisin, joten en nyt ihan pihistellyt vaikka en kyllä tuhlaakaan. Meillä ensinnäkin vieraita jo lähes 170 joten kyllä jo sen porukan ruokkiminen maksaa. Samoin sormuksessa en säästellyt koska se on sormessani joka ikinen päivä aina hautaan asti. Ja muuten, me ei otettu velkaa häitä varten. Itse en ottas velkaa edes auton vuoksi.

Mun mielestä ei ole mitään järkeä!!! Itse menin maistraatissa naimisiin...
mulla ei ainakaan ole niin paljon ylimääräistä rahaa laittaa toisten ruokkimiseen, juomiseen ja viihdyttämiseen ja lainaa en ottais... mutta jokainen tyylillään!

Ihan ok jos siihen on varaa. Saahan sitä häihin laittaa vaikka 50 000, ei sekään niin mahdotonta ole. Kunhan siihen tosiaan on itsellä varaa.

Mutta se on aika älytöntä, jos häitä varten joutuu ottamaan velkaa. Säälittävin tapaus oli yksi sukulainen, joka laittoi vanhempansa ottamaan velkaa omia häitään varten.

No onhan se ihan erikoispäivä ,ei kukaan joka päivä mene naimisiin. Mutta järjen käyttö salittu silti rahankäytön suhteen. Toisaalta jos on omasta takaa niin paljon varaa että pystyy maksamaan kaiken niin mikäs siinä.

Itse haluaisin omista häistäni tulevan suhtpienehköt,ja paikalle tulisi vaan sellaiset sukulaiset ja ystävät keiden kanssa oikeasti haluaa olla tekemisissä/ on tekemisissä. Ei mitään 200 henkilön häitä joihin on pakko kutsua pikkuserkuista asti kaikki ketä on nähnyt viimeks joskus 4.vuotiaana jonkun sukulaisen pyöreillä synttäreillä. NO WAY..
Kirkkohäitä kumpikaan ei tahdo,ei minä enkä mieheni joten sitten joskus kun aika tulee mennään maistraattiin laittamaan nimiä paperiin ja se on sit siinä,erikseen järjestetään sitten juhlat:)

Alkuperäinen kirjoittaja ei mitään järkeä:
mulla ei ainakaan ole niin paljon ylimääräistä rahaa laittaa toisten ruokkimiseen, juomiseen ja viihdyttämiseen ja lainaa en ottais... mutta jokainen tyylillään!

Aivan, teillä ei ole rahaa joten ei järkeäkään ;)

Mutta miettikääpä oikeasti sitä, että se ruokakin maksaa jo yleensä monta tonnia. Paikka maksaa, valokuvaaja maksaa, juomat maksaa, koristelu maksaa, sormus maksaa jne. Kukin käyttää noihin halunsa ja varallisuuden mukaan. Kaikilla ei ole talkoovoimia / eivät halua käyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja bnm:
Ihan ok jos siihen on varaa. Saahan sitä häihin laittaa vaikka 50 000, ei sekään niin mahdotonta ole. Kunhan siihen tosiaan on itsellä varaa.

Mutta se on aika älytöntä, jos häitä varten joutuu ottamaan velkaa. Säälittävin tapaus oli yksi sukulainen, joka laittoi vanhempansa ottamaan velkaa omia häitään varten.

:DD Reilua :DD

Sitä mieltä kuitenkin oon että siinä ei ole mitään järkeä että järjestää kalliit häät ja sitten odottaa että vieraat kustantaisivat ne. Me ollaan ainakin miehen kanssa laskettu sillein että yhtään rahaa ei olla lahjaksi saamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja toisen hääketjun ap:

Mutta miettikääpä oikeasti sitä, että se ruokakin maksaa jo yleensä monta tonnia. Paikka maksaa, valokuvaaja maksaa, juomat maksaa, koristelu maksaa, sormus maksaa jne. Kukin käyttää noihin halunsa ja varallisuuden mukaan. Kaikilla ei ole talkoovoimia / eivät halua käyttää.

Oi että sä oot leuhka :D Sen voin kertoa näin selvennykseksi että meillä ei kyllä rahasta ole kiinni eläminen tai häiden pito! :) Mutta itse en koskaan laittaisi rahaa häihin :D sormukseen toki voi panostaa mutta sillä ei ole mitään tekemistä hääjuhlan kanssa :) Susta tulee kyllä oikeen joku teini-rimppis mieleen joka varmaan kuvittelee olevansa sen päivän prinsessa :D Ehei et sä ole, sä olet sinä päivänä vaan morsian keskellä teatraalista esitysta :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Oi että sä oot leuhka :D Sen voin kertoa näin selvennykseksi että meillä ei kyllä rahasta ole kiinni eläminen tai häiden pito! :) Mutta itse en koskaan laittaisi rahaa häihin :D sormukseen toki voi panostaa mutta sillä ei ole mitään tekemistä hääjuhlan kanssa :) Susta tulee kyllä oikeen joku teini-rimppis mieleen joka varmaan kuvittelee olevansa sen päivän prinsessa :D Ehei et sä ole, sä olet sinä päivänä vaan morsian keskellä teatraalista esitysta :D

:laugh: En ole se kelle kirjoitin mutta mitä se sulle kuuluu mihin kukakin laittaa rahansa. Meillä kieltämättä esim. häämatka on todella hinnakas, mutta ihan yhtä hyvin joku muu vois laittaa sen rahan vaikka uuteen kiiltelevään autoon kun me taas voidaan ajella vanhoilla ruoskilla mutta rakastetaan matkustamista. Ei kannata itkeä jos kyse ei ole omista rahoista... =)

Luin nopeesti että tuo viesti oli mulle tarkootettu vaikka ei ollut, no vastasinpa omastakin puolesta =D

Okei :laugh:
Kylläpä sä nyt otitkin itseesi kommentista, joka ei ollut tarkoitettu vittuiluksi. Ei mullakaan ole rahaa ostaa uutta omakotitaloa, joten ei siinä mitään järkeä olisi että ostaisin. Jollekin muulle siinä taasen on paljonkin järkeä ;)
Ihan sama koskee häitä.

Toisen ketjun ap: Toivottavasti hääsi myös onnistuvat täydellisesti ja liittosi on ikuinen ettei tartte itkeä menetettyä rahaa :)

Miksi ihmeessä sä vaikutat noin katkeralta? Tuliko itselle ero vai? Mä en ainakaan odota täydellisiä häitä, kaikki menkööt omalla painollaan. Ja miksi ihmeessä itkisin sen rahan perään? Sittenhän mun pitäisi itkeä jo nyt kun hankintoja on tehty jo monella tonnilla...

Mun mielestä ei ole järkeä. Mutta moni vois sanoa monesta asiasta mihin mä olen laittanut rahaa, että eipä ollut mitään järkeä.:D Eihän se tosiaan suhteen jatkuvuudesta mitään kerro jos isot häät pitää, mutta ei pienetkään häät sitä jatkuvuutta takaa.

Jos haluaa isot ja "hienot" häät niin maksakoot mun puolesta. Meillä oli pienet häät, n. 15 ihmistä ja molempien vanhemmat maksoi pitopalvelun puoliks. Hääpuvun kyllä halusin ja se makso vielä jonkin verran enemmän kun se pitopalvelu.:)

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Mun mielestä ei ole järkeä. Mutta moni vois sanoa monesta asiasta mihin mä olen laittanut rahaa, että eipä ollut mitään järkeä.:D Eihän se tosiaan suhteen jatkuvuudesta mitään kerro jos isot häät pitää, mutta ei pienetkään häät sitä jatkuvuutta takaa.

Jos haluaa isot ja "hienot" häät niin maksakoot mun puolesta. Meillä oli pienet häät, n. 15 ihmistä ja molempien vanhemmat maksoi pitopalvelun puoliks. Hääpuvun kyllä halusin ja se makso vielä jonkin verran enemmän kun se pitopalvelu.:)

Ei "hienot" ja kalliit häät tarkoita isoja häitä. Meillä on vieraita alle 50 vaikka rahaa paloi yli 8000 euroa. Isoja häitä en olisi halunnutkaan.

Yhteistyössä