Onko järkeä suuttua vai ei ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minulle tuli yöllä 3 aikaan kova migreenikohtaus, olen kärsinyt migreenistä ihan lapsesta asti. Nyt jostain syystä kohtauksia tullut usein, stressistä ilmeisesti johtuen. Meillä ei ollut kotona lääkettä lainkaan, olin muistanut väärin , että olisi . Herätin yöllä miehen, että voisiko hän hakea minulle lääkettä vanhemmiltani, ajomatka 3 minuutin päässä. Hän sanoi, että ei varmasti lähde hakemaan keskellä yötä.. Yritin pyydellä, että etkö voisi se ehtisi auttamaan vielä kovaan päänsärkyyn ( auraoireet oli meneillään ) , olisin itse ajanut, mutta näkökenttä oli jo mennyt oireiden takia niin suppeaksi, että näin vain osan . Koitin myös sanoa, että minulla on aamulla tärkeä palaveri töissä, että minun on pakko olla kunnossa silloin. Hän siihen , että ei .

En voi ymmärtää mikä siinä olisi ollut niin vaikeaa, auto oli autotallissa, eli ei olisi tarvinnut lumia putsata autosta jne. No, odotin sitten reilun tunnin kunnes näköoireet katosivat ja kova pääkipu iski, sitten lähdin itse ajamaan vanhemmilleni ja otin lääkkeen. Kova päänsärky oli ja heikko olo koko sen päivän.

7 vuotias tyttömme heräsi sinä yönä ja lohdutteli minua silitelle "odota äiti , kohta sinä taas näet ja voit sitten ajaa ja hakea lääkkeen, kun isi ei hae . "

ap

[QUOTE="suski";22546644]Mä en tajua, että millainen ihminen ei auta ketä tahansa migreenipotilasta, jos se noin vähällä vaivalla on mahdollista.[/QUOTE]

En itsekkään ymmärrä, tosiaan vain muutaman minuutin ajomatka. No herätin hänet keskellä yötä, mutta siltikin, en ymmärrä.

ap

[QUOTE="suski";22546644]Mä en tajua, että millainen ihminen ei auta ketä tahansa migreenipotilasta, jos se noin vähällä vaivalla on mahdollista.[/QUOTE]

Suski, saanko lainata tätä sun kommenttia, laitan sen miehelle .

ap

Kyllä mun mielestä tuossa on aihetta ottaa nokkiinsa, ainakin itse olisin todella pettynyt mieheeni jos noin tekisi. Omani on aina valmis auttamaan ja on joskus myöhäiseen aikaan lähtenyt hakemaan apteekista lääkettä ihan tavan päänsärkyynkin minulle.

Kuten tuossa jo joku sanoikin, SIKAMAISTA käytöstä mieheltä.

Tottakai sinun olisi pitänyt pitää huolta siitä, että lääkettä on kaapissa, mutta ku tilanne on päällä niin silloin toista autetaan, vaikka sitten kirousten kera, mutta autetaan silti.

[QUOTE="vieras";22546672]Kyllä mun mielestä tuossa on aihetta ottaa nokkiinsa, ainakin itse olisin todella pettynyt mieheeni jos noin tekisi. Omani on aina valmis auttamaan ja on joskus myöhäiseen aikaan lähtenyt hakemaan apteekista lääkettä ihan tavan päänsärkyynkin minulle.[/QUOTE]

Aivan .

Meillä mies olisi hakenut jo senkin vuoksi, ettei uskalla päästää minua rattiin jos migreenikohtaus on päällä. On pari kertaa nähnyt pahan kohtauksen ja sen jälkeen on todella huolissaan, jos haluan autoa ajamaan. Jos esim herään yöllä migreeniin, en tiedä hetkeen kuka olen tai missä olen. Näköhäiriöiden takia olen kävellyt seiniä päin ja kompuroinut portaista päälleni. Puheeni sammaltaa ja voi olla sekavaa. Käyn hitaalla ja reaktiokykyni on selvästi alempi. Ja kyllä meillä mieskin on sitä mieltä, että migreenin jälkeinen ns. krapula kannattaa välttää eli on minuakin aikaisemmin huolissaan, että lääkkeen otan.

Kyllä minä olisin suutahtanut moisesta jo siksikin, että minusta migreenikohtauksen aikana ei ole hyvä ajaa autoa.

Meillä mies olisi hakenut jo senkin vuoksi, ettei uskalla päästää minua rattiin jos migreenikohtaus on päällä. On pari kertaa nähnyt pahan kohtauksen ja sen jälkeen on todella huolissaan, jos haluan autoa ajamaan. Jos esim herään yöllä migreeniin, en tiedä hetkeen kuka olen tai missä olen. Näköhäiriöiden takia olen kävellyt seiniä päin ja kompuroinut portaista päälleni. Puheeni sammaltaa ja voi olla sekavaa. Käyn hitaalla ja reaktiokykyni on selvästi alempi. Ja kyllä meillä mieskin on sitä mieltä, että migreenin jälkeinen ns. krapula kannattaa välttää eli on minuakin aikaisemmin huolissaan, että lääkkeen otan.

Kyllä minä olisin suutahtanut moisesta jo siksikin, että minusta migreenikohtauksen aikana ei ole hyvä ajaa autoa.

Minulla ihan samanlaisia oireita myös, itse soitin yläkerrasta heti kun oireet alkoivat, että en näe enään kunnolla, en uskaltanut kävellä portaita alas, juuri siksi etten kaatua. Mies on hyvin tietoinen oireiden voimakkuudesta .

:(

ap

Jösses.

Mun mies ei todellakaan ole mikään turhasta panikoiva tai yltiöpaapovaa sorttia, enkä minä ole tyyppiä 'avuton nainen' mutta kun mulla on migreenikohtaus niin hän ihan taatusti lähtee viemään mua päivystykseen, tai hakisi mulle lääkettä jos sellaista olisi jostain haettavissa. Enhän mä sokeana, puoliksi halvaantuneena ja oksentelevana kykenisi itse tekemään mitään.

Miehesi kuulostaa todella tunteettomalta ja kylmältä. Naisen (ja miehenkin) pitäisi saada luottaa siihen, että kun tulee hätä, niin puoliso auttaa. Vaikka olisi yö.

Kyllä mäkin suuttuisin, jos mieheni reagoisi tuolla lailla omaan hätääni. Jos ei pysty omaan puolisoonsa luottamaan tiukan paikan tullen, niin mihin sitten? Oma mies kyllä varmasti lähtisi hakemaan mulle mitä tahansa, jos tarvitsisin tosi kipeästi jotakin.

Itse en kärsi migreenistä, mutta tunnen monta joilla siihen on taipumusta, eikä sitä kohtausta voi auttamatta katsella!!!
Kyllä olisin tosi loukkaantunut ja pettynyt, jos oma mies toimisi noin.

Ilmeisestikin kyseessä on todella kova migreenikohtaus eikä ollenkaan sellainen mihin itse olemme tottuneet. Meillä perheessä on kolmesta jäsenestä viidellä ollut migreeniä. Luulisin, ettei meiltä ei lähtisi kukaan herättämään isovanhempia keskellä yötä lääkkeiden hakemisen vuoksi.

[QUOTE="vieras";22546902]No meillä olis mies kyllä hakenut, mutta mikset soittanut kotiisi että olisivat tuoneet ennenkuin oli liian myöhäistä?[/QUOTE]

Vanhempani olisivat joutuneet auton putsaamaan lumista jne. Pienemmällä vaivalla mies olisi hakenut lääkkeen muutamassa minuutissa ja päässyt sitten jatkamaan uniaan.

ap

[QUOTE="vieras";22546914]Ilmeisestikin kyseessä on todella kova migreenikohtaus eikä ollenkaan sellainen mihin itse olemme tottuneet. Meillä perheessä on kolmesta jäsenestä viidellä ollut migreeniä. Luulisin, ettei meiltä ei lähtisi kukaan herättämään isovanhempia keskellä yötä lääkkeiden hakemisen vuoksi.[/QUOTE]

Migreenikohtaus on minulla lähes aina kova, joskus menee ohi helpommin. Kuten aiemmin kirjoitin, minulla oli sinä aamuna tulossa tärkeä työpalaveri , jossa piti olla "tikissään". Silloin kun saan pian auraoireiden alettua lääkkeen, pääkipu on paljon siedettävämpi kuin liian myöhään otettu lääke.

ap

[QUOTE="vieras";22546642]7 vuotias tyttömme heräsi sinä yönä ja lohdutteli minua silitelle "odota äiti , kohta sinä taas näet ja voit sitten ajaa ja hakea lääkkeen, kun isi ei hae . "

ap[/QUOTE]

Itsekin olisin suuttunut mutta en hyväksy, että lapsi vedetään mukaan tuollaiseen.

[QUOTE="vieras";22546914]Ilmeisestikin kyseessä on todella kova migreenikohtaus eikä ollenkaan sellainen mihin itse olemme tottuneet. Meillä perheessä on kolmesta jäsenestä viidellä ollut migreeniä. Luulisin, ettei meiltä ei lähtisi kukaan herättämään isovanhempia keskellä yötä lääkkeiden hakemisen vuoksi.[/QUOTE]

jos perheessä on jäseniä kolme, niin miten niistä VIIDELLÄ on ollut migreeniä?

Yhteistyössä