Onko järkee, astioista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja astiahullu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

astiahullu

Vieras
Minulla on paljon astioita, kaksi Iittalan/Arabian sarjaa, toiset arkeen ja juhlaan ja kaikkia paljon. Olen himoinnut yhtä sarjaa olevaa teeastiastoa vuosia, silloin kun se oli tuotannissa, minä olin opiskelija eikä ollut varaa ostaa, ja sitten sitä ei enää tehty.

Nyt huomasin netissä myynnissä sitä sarjaa teepannun ja puoli tusinaa teekuppeja, maksaa yli 200. Olenkohan ihan pimeä jos sen ostan itselleni? Haluaisin niin, mutta järkipuoli sanoo että mihin ihmeesen sen tungen ja koska niitä käytän.

No ei ole järkeä, mutta ei kai kaikessa tarvitse ollakaan :) Tosin jos teillä on niukasti säilytystilaa niin pitemmän päälle turhasta astiastosta on enemmän harmia kuin iloa.

[QUOTE="vieras";27616883]No ei ole järkeä, mutta ei kai kaikessa tarvitse ollakaan :) Tosin jos teillä on niukasti säilytystilaa niin pitemmän päälle turhasta astiastosta on enemmän harmia kuin iloa.[/QUOTE]

Se minua mietityttääkin, kun muuten olen luopumassa paljosta turhasta tavarasta. Mutta jotenkin astiat ei kuulu samaan kategoriaan...

Kupit ja teepanuu 200€? Ei ole kovin paha hinta. Juotko sä teetä? Jos juot ja sulla käy vieraita, ostaisin. Koristeeksi en ostais. Miten paljon sulla niitä astioita kappalemäärisesti on? 2 sarjaa ei kerro vielä oikein mitään.

Astioiden hankinnassa on parasta muistaa sääntö, että uusien tullessa vanhat saavat lähteä. Opiskeluaikojen Ikean kipoista ja kupeista kannattaa luopua hyvällä omallatunnolla. Niitä ei ole ikuisiksi tarkoitetukaan. Itse olen antanut ne pois tai jos eivät ole kelvanneet niin olen heittänyt roskiin. Huutonetissä sellaisia on turha koittaa myydä.

Itselläni kun opiskeluajat olivat ohi, niin uusin astiastot Iittalan ja Villeroy&Bochin asitioihin. Järkihankintoja mielestäni, tai ainakin sitä voisi rahansa huonomminkin käyttää vaikka juopotteluun tai (kuitenkin kohta pieneksi jääviin) vaatteisiin.

[QUOTE="vieras";27617039]Kupit ja teepanuu 200€? Ei ole kovin paha hinta. Juotko sä teetä? Jos juot ja sulla käy vieraita, ostaisin. Koristeeksi en ostais. Miten paljon sulla niitä astioita kappalemäärisesti on? 2 sarjaa ei kerro vielä oikein mitään.[/QUOTE]

Arabian/Iittalan Teemaa on lautaset useampaa kokoa, kupit useampaa kokoa n. 15:lle hengelle, paljon tarjoiluastioita.

Juhla-astioina on Arabian Illusia, lautaset löytyy 16:lle hengelle, kahvikupit 20:lle ja teekupit 6:lle. Paljon tarjoiluastioita ja kulhoja lisäksi.

Käy vieraita, suurin osa tosin on kahvinjuojia.

[QUOTE="vieras";27617044]Astioiden hankinnassa on parasta muistaa sääntö, että uusien tullessa vanhat saavat lähteä. Opiskeluaikojen Ikean kipoista ja kupeista kannattaa luopua hyvällä omallatunnolla. Niitä ei ole ikuisiksi tarkoitetukaan. Itse olen antanut ne pois tai jos eivät ole kelvanneet niin olen heittänyt roskiin. Huutonetissä sellaisia on turha koittaa myydä.

Itselläni kun opiskeluajat olivat ohi, niin uusin astiastot Iittalan ja Villeroy&Bochin asitioihin. Järkihankintoja mielestäni, tai ainakin sitä voisi rahansa huonomminkin käyttää vaikka juopotteluun tai (kuitenkin kohta pieneksi jääviin) vaatteisiin.[/QUOTE]

Minulla ei koskaan ole ikeaa ollutkaan, Teemaa on ollut ihan opiskeluaikojen alusta, ja sitten myöhemmin tuli tuo Illusia.

[QUOTE="alkup";27617090]Minulla ei koskaan ole ikeaa ollutkaan, Teemaa on ollut ihan opiskeluaikojen alusta, ja sitten myöhemmin tuli tuo Illusia.[/QUOTE]

Ei varmaan ole noista järkeä luopua.

Yhteistyössä