Onko joku joskus joutunut palauttamaan jotakin Wishistä tilattua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mietin tässä että kun tähän asti on mennyt kaikki reklamaatiot läpi ihan vain sanomalla että tuote oli väärän kokoinen tai ei vastannut kuvausta ja rahat on suorilta vaan hyvitetty. Entä jos tilaa jotain kalliimpaa tuotetta? Tekis mieli tilata +-150€ maksava paperikuvioleikkuri askartelutarpeisiin, mutta entä jos se ei purekaan esim. kartonkiin? Oikeestiko ne vaan palauttaa rahat ja tuote jää itelle ilman että tarvii lähettää takaisin? Varmasti teistä joku on joskus tilannut jotain arvokkaampaa, kertokaapa kokemuksianne? Tai onko joltakulta evätty hyvitys kun on vain ilmoittanut ettei ole tyytyväinen tuotteeseen? Kuvat oon aina ottanut ja lähettänyt et sen takia ei oo jääny rahoja saamatta...

On ne pyytänyt tarkkoja kuvia, pari kertaa oon joutunut ottamaan kuvat uudestaan toisesta kulmasta tai pakkauksen kanssa tms.
Laske ennen tilausta tullimaksut!
Kallein mitä ostanu oli xbox ohjain, 22e, tuotekuvauksessa sanottiin että on one:n mut ei ollutkaan kuin 360:n, lapset osas heti sanoa että väärä tuli. Ei tarvinnu kun lähettää kuva ja selittää asia. Ei ne halua niitä palautuksia kun postimaksu olis jotain yli 40e.

Lisään vielä, että se on kurjaa jos joku huijaa, koska kyl ne on ihan ok tavaraa ja on he maksun ansainneet toimivasta tavarasta! Omatunto mukaan reklamaatioihin!

Mut on se hölmöä että siellä on suoraan esimerkiksi vaihtoehto ”tilasin erehdyksessä”. Sehän on helpoin vaihtoehto huijata, varsinkin jos on paljon muutakin kamaa samassa tilauksessa niin sanoo ettei huomannut poistaa sitä korista ennen tilausta.

En siis huijaustarkoituksessa mitäön meinannut tilata, olen vaan ihmetellyt niitä reklamaatiosyitä. Ennemminkin jännitän ditä että jos tuote ei olekaan niin laadukas mitä lupaa niin kalliiksi se tulee jos ne ei hyvitäkään rahoja tai joutuu omakustanteisesti palauttamaan. Koska se juurikin ois musta epäreilua pyytää hyvitystä kalliista tuotteesta ja silti pitää se, harvoin sieltä mitään ihan susihuonoa tavaraa tulee...

Ap

Voihan Kiinaan lähettää.... maksaa vaan 150€ pelkkä lähetys. Suomen kuluttajansuojalaki ei päde Kiinassa, eli maksat itse. Se miksi lähettäminen toisin päin on käytännössä ilmaista on taas postijärjestelmä. Kiina luokitellaan kehitysmaaksi.

Yhteistyössä