Onko joku muu ollu sektion jälkeen niin kipee että

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
ei oo ees muistanu koko vauvaa? Mä olin niin kipee, heräämös ei vielä tuntunu juuri mitää, osastolla vauva oli n. tunnin mun vieres ja sit hoitaja kysy että ottaako se vauvan mukaansa, mä sain vaan vastattua että joo. Seuraavat kuus tuntia oli vain se kipu.
Tästä on nyt vuosi ja kipuja on edelleen, tuskin ne koskaan loppuukaan.

itse olin kiireellisen sektion jälkeen ihan pois pelistä,mutta suurin syy taisi olla raskausmyrkytys ja vahvat kipulääkkeet..vasta kolmantena päivänä olin ees vähän tolkuissani..

En mä kipeä ollut, mutta väsynyt kyllä. Takana oli 1,5 vuorokautta synnyttämistä, kohtu oli tulehtunut ja niin edespäin... mä olin niin äärettömän rättipoikkipuhki, etten kerta kaikkiaan jaksanut muuta kuin ihmetellä, ja kun vauva lähti isänsä kanssa tutkimuksiin (hälläkin todettiin yleistulehdus), niin se ei oikeastaan tuntunut miltään. Mä vaan makasin ja hikosin. Voi luoja, että ihminen voikin hiota!

Alkuperäinen kirjoittaja seniorita:
itse olin kiireellisen sektion jälkeen ihan pois pelistä,mutta suurin syy taisi olla raskausmyrkytys ja vahvat kipulääkkeet..vasta kolmantena päivänä olin ees vähän tolkuissani..

Sama vika rahikaisella. Mäkin mietin, että vaikuttiko raskausmyrkytys hitaaseen toipumiseen...

Siis mietin tässä tota kipua, miksi mä olin niin kipee? Mitään muuta ongelmaa mulla ei ollu, mutta se kipu oli karsee. Voikohan johtua siitä että kohtu oli vauvaa ulos otettaessa revenny, tosin vain pari senttiä?
Mä sain kipulääkettäki niin paljo ku voitiin antaa ja silti kipu oli helvetillinen ja ainoa asia mikä päähän mahtui.
Ja toi oli mun toka sektio, ekan jälkeen en ollu mitenkään kovasti kipee ja lääkkeet autto hyvin. Tosin siitäkin jäi pysyvää kipuilua haavan kohtaan, noitten sektioitten välis oli kuus vuotta ja koko sen ajan oli ajoittaisia kipuja haavan kohdas, onkohan toi yleistä?

Mullakin on kipuilua edelleen haavan kohdalla (ei siinä pintahaavan, vaan sen, joka on tuolla sisällä, vähän ylempänä) ja sektiosta on 9 vuotta aikaa. Ne on varmaankin niitä kiinnikkeitä...?

Mulla kipuilee molemmat, pintahaava ja sit tuolta syvempää. Lisäksi tän tokan sektion jälkeen on ajoittaista kipua tossa oikean kyljen puolella lonkkaluun yläpuolella, sielä myös toisinaan tuntuu sellanen möltti johon ottaa kipeetä ku sitä painnaa, tosin painaessa se möltti sit luiskahtaa johonki syvemmälle ja kipu loppuu...?
Mietin tätä ny lähinnä siksi ku mä haluaisin vielä neljännen mutta en tiedä uskaltaako enää.

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
Mullakin on kipuilua edelleen haavan kohdalla (ei siinä pintahaavan, vaan sen, joka on tuolla sisällä, vähän ylempänä) ja sektiosta on 9 vuotta aikaa. Ne on varmaankin niitä kiinnikkeitä...?

Itekin 2 sektioita kokeneena täytyy kysyä, että mikä háava siellä ylempänä on? Eikös siinä yksi leikkaushaava vain tule? Vai olenko ymmärtäny väärin :ashamed:

Mulla jälkimmäisen sektion jälkeen haava oli kipeä monta viikkoa, ja vielä nyt kahden kk:n jälkeenkin vatsa on arka. Mulla oli edellisestä sektiosta vaan puoltoista vuotta, joten toipuminen on hitaampaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei oo ees muistanu koko vauvaa? Mä olin niin kipee, heräämös ei vielä tuntunu juuri mitää, osastolla vauva oli n. tunnin mun vieres ja sit hoitaja kysy että ottaako se vauvan mukaansa, mä sain vaan vastattua että joo. Seuraavat kuus tuntia oli vain se kipu.

Mulle tehtiin 11v sitten kiireellinen sektio, en muista että olisin ollut mitenkään kamalan kipee. Seuraavana päivänä mies jo työns mua pyörätuolissa lastenklinikalle vauvaa katsomaan. Pari pvää myöhemmin vauva pääs teholta tavalliselle osastolle ja vietin siellä monta tuntia joka päivä.
Huomattavasti kipeempi olin 3v sitten, kun sain alatiesynnytyksestä IV:n asteen repeämät.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis mietin tässä tota kipua, miksi mä olin niin kipee? Mitään muuta ongelmaa mulla ei ollu, mutta se kipu oli karsee. Voikohan johtua siitä että kohtu oli vauvaa ulos otettaessa revenny, tosin vain pari senttiä?
Mä sain kipulääkettäki niin paljo ku voitiin antaa ja silti kipu oli helvetillinen ja ainoa asia mikä päähän mahtui.
Ja toi oli mun toka sektio, ekan jälkeen en ollu mitenkään kovasti kipee ja lääkkeet autto hyvin. Tosin siitäkin jäi pysyvää kipuilua haavan kohtaan, noitten sektioitten välis oli kuus vuotta ja koko sen ajan oli ajoittaisia kipuja haavan kohdas, onkohan toi yleistä?

Millainen kivunlievitys sinulla oli? Suun kautta, piikkeinä vai suoraan suoneen?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mä olin kuulemma aivan kuutamolla(ri mtn muistikuvaa, mies sanoi). Saatoin sanoa pari sanaa joista ei saanut selvää ja nukahtaa kesken lauseen. Meillä vauva joutui teholle eli en saanut häntä mukaan. Kyseessä hätäsektio.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö naapurin:
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:

Itekin 2 sektioita kokeneena täytyy kysyä, että mikä háava siellä ylempänä on? Eikös siinä yksi leikkaushaava vain tule? Vai olenko ymmärtäny väärin :ashamed:

Mulla jälkimmäisen sektion jälkeen haava oli kipeä monta viikkoa, ja vielä nyt kahden kk:n jälkeenkin vatsa on arka. Mulla oli edellisestä sektiosta vaan puoltoista vuotta, joten toipuminen on hitaampaa.

No mulle ainakin tehtiin ne 6 alimman kerroksen haavaa n. 5 senttiä ylemmäs (napaa kohden) kuin päälimmäinen pintahaava, joka on ihan bikinirajassa. Varmaankin esteettisistä syistä...?

Olin pari päivää tosi tokkurassa, kipeä ja lääkityksestä pyörryksissä. Silti hoitajat luotti vauvan mun hoitoon, itse jotenkin kai käsitin että hoisin vauvaa, vaikka en muistanut yhtään olinko syöttänyt tai vaihtanut vaipan, välillä taas luulin että hoitajat tekevät ne, enhän itse päässyt edes sängystä kunnolla ylös. En edelleenkä tiedä kuka hoiti vauvaa kaksi ekaa päivää, hoisinko minä, hoitajat vai ei juuri kukaan??

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:

Millainen kivunlievitys sinulla oli? Suun kautta, piikkeinä vai suoraan suoneen?

Jotain pillereitä sain ja tipan mukaan laitettiin kipulääkettä ainakin heräämös ja oletan että myöhemminkin, muistan vain että yöllä sanottiin että enempää ei voi antaa. Enkä muista että ois kertaakaan piikitetty.
Niin ja olin muutenkin tipas reilun vuorokauden kun menetin niin paljo verta sektion aikana ja virtsaa ei meinannu ruveta tuleen, noita en muistanu tos aiemmin, oisko voinu vaikuttaa kipuun?

Mulla kipuilee molemmat, pintahaava ja sit tuolta syvempää. Lisäksi tän tokan sektion jälkeen on ajoittaista kipua tossa oikean kyljen puolella lonkkaluun yläpuolella, sielä myös toisinaan tuntuu sellanen möltti johon ottaa kipeetä ku sitä painnaa, tosin painaessa se möltti sit luiskahtaa johonki syvemmälle ja kipu loppuu...?
Mietin tätä ny lähinnä siksi ku mä haluaisin vielä neljännen mutta en tiedä uskaltaako enää.

mulla myös sama vaiva joka raskaudessa, siis kipua tuossa lonkkaluun yläpuolella, vaikka yhtään sektiota en ole kokenut.
Useimmiten se kipu tulee yöllä ja on tosi kova, niin ettei kestä liikahtaakaan!
Neuvolassa eivät osaa muuta sanoa ku että kuulostaa kiinnikekivuilta.
Mistä niitä sit tulee, tietääkö kukaan?

Yhteistyössä