Onko joku synnyttänyt yksin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haluan tietää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei tuntunut miltään. Samanlailla putkahti maailmaan kuin muutkin lapseni. Ja siis silloinen mies oli jonkun naisen luona ja kotia kun pääsin niin ukko kartanolle ja sillä tiellä on vieläkin. Ja aikaa tästä on pian 15 vuotta

Olen. Mies ei päässyt mukaan, kun ei saatu ketään hoitamaan isompia siksi aikaa. Olihan se harmi ja oisin juuri mieheni sinne halunnut mukaan. Mutta ei paha kokemus siltikään. Mulla oli siellä kätilö opiskelija ja oli melkeinpä koko ajan siellä minun seurana. Yksin ei tarvinnut juurikaan olla =)

Juu kyllä olen, molemmat lapset. Tuntui? Mulla on nopeat synnytykset että eipä siinä kauan nokka tuhissut, ekaan mies ei olisi ehtinytkään mukaan vaikka olisi ollut tulossa. Eipä siinä sen kummempaa, toista jouduin päivän tekemään tarkkailussa kun eka synnytys oli niin nopea, en sitten uskaltanut olla kotona.

En oo yksin synnyttänyt, mutta esikoisen synnytyksessä olin tuntikausia ihan yksin kun mies ei pystynyt silloin olee siellä koko aikaa. Mutta uskoisin että homma ois onnistunut yksin ihan hyvin, mun miehestä ei ainakaan mitään kovin huomattavaa apua ollut, tärkeintä vaan tietty on se että mieskin pääsee osallistumaan ja näkemään sen syntymän ihmeen.

Mä olen. Ei tuntunut kivalta, keskonen tuli viikoilla 28 ja lapsi vietiin heti pois. Ympärillä hääri lastenlääkäreitä ja kätilöitä. Mutta mies ei ehtinyt :(

Ihan eri fiilis sitten, kun mies pääsi mukaan =)

Kuopuksen synnytin ilman miestä. Oli aika nopea synnytys ja olin jo valmiiksi sairaalassa. Ainoa kohta missä olisin ehkä miestä kaivannut oli silloin kun olin ammeessa ja en itse jaksanut suihkutella itseäni.
Ihana kokemus kyllä muuten oli, kätilö aivan mahtava ihminen. :)
Ja ihana oli vauvan kanssa olla ihan kahdestaan :heart:

:wave:
Kolme kertaa oon ollut ilman isää / tukihenkilö synnyttämässä.
Ekaa ukkoa ei vaan kiinnostanut tulla mukaan (esikoisen aikaan oli intissä) , esikoisen synnytyksessä mulla oli mukana tukihenkilö, sairaanhoitajaksi opiskeleva ystäväni.
Ja neljännessä synnytyksessä oli lapsen isä mukana (mies vaihtunut välissä) jasit seuraavan lapsen synnytykseen päässyt omansa tervydentilan takia.

Hyvin ne nuo synnytykset on mennyt vaikka yksin oon ollutkin tekemässä.

Alkuperäinen kirjoittaja valitettavasti:
Mä olen. Ei tuntunut kivalta, keskonen tuli viikoilla 28 ja lapsi vietiin heti pois. Ympärillä hääri lastenlääkäreitä ja kätilöitä. Mutta mies ei ehtinyt :(

Ihan eri fiilis sitten, kun mies pääsi mukaan =)

Mulla 2 synnytystä takana joissa mies ollu mukana. Nyt on epävarmaa saadaanko ketään isommille hoitajaksi kun kolmannen synnytyksen aika koittaa. Eli huonolla tuurilla joudun mennä yksin. En oikein osaa orientoitua ajatukseen... :(

Juu. Synnytin lähes täydellisen yksin, ainoastaan 3-vuotias tyttäreni seurassani. En siis ehtinyt mihinkään, mutta oisin synnyttänyt joka tapauksessa ilman tukihenkilöä. Koska me olimme miehen kanssa eronneet enkä olisi halunnut ketään kaveria sinne. En mä oikein edes ymmärrä, että miksi siellä pitäisi olla ketään. Tai sillain, itse en koe tarvetta tukihenkilölle.

Kuopus kun syntyi niin olin yksin. Tai siis ilman miestä, koska hän ei ehtinyt duunista paikalle.
Synnytys oli niin nopea, joten eipä se miltään tuntunut enkä ehtinyt miestä siihen kaivatakaan.

Oen synnyttänyt 3 meidän kuudesta lapsesta yksin. Mies ei vaan halua mukaan. Ja viimeisellä kerralla oli työmatkalla.
Keskimmäinen noista oli inhottavin kokemus. Kätilö vaan hoki että ei sulle vielä mitään voi antaa ku ei ole synnytys käynnissä. Supistukset tuli n 10 min välein. Eikä ne tullu ku sit ihan ponnistusvaiheessa tiheäpään. Eikä kätilö muutenkaan ottanut huomioon että olin yksin tms.
Ensimmäisellä kerralla kun olin yksin oli hyvä kokemus. Mahtava kätilö ja lisäksi harjottelija joka huolehti jatkuvasti et miten pärjään. Kivunlievitystä sain niin et välillä torkuin.
Ja tuolla viimesellä kerralla meni kans kaikki hyvin. Oli 3 kätilöä kaverina ja ihana lääkäri joka just ehti laittaan kohdunkaula puudutuksen. Olin 8 cm auki kun menin. 2 kätilöä piti jalkoja ylhäällä ja yks otti vauvan vastaan..

Mun kokemus synnytyksistä on se että todella paljon riippuu kätilöstä millainen mieli synnytyksestä jää.

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
juu hyvin meni! halusin synnyttää yksin:) en ite ymmär mikä siin on niin vaikeeta synnyttää ilman miestä/tukihenkilöä?

Onko kätilö silloin koko ajan paikalla jos ei oo miestä tai tukihenkilöä? En henk koht muuta murehdi mutta sitä jos kätilö lähtee sit litomaan jonnekki ja jään sinne yksin puhisemaan? Mulla ku ponnistusvaiheet tullu tosi äkkiä, ettei käy nii et kätilö on sit jossain just sillon...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
juu hyvin meni! halusin synnyttää yksin:) en ite ymmär mikä siin on niin vaikeeta synnyttää ilman miestä/tukihenkilöä?

Onko kätilö silloin koko ajan paikalla jos ei oo miestä tai tukihenkilöä? En henk koht muuta murehdi mutta sitä jos kätilö lähtee sit litomaan jonnekki ja jään sinne yksin puhisemaan? Mulla ku ponnistusvaiheet tullu tosi äkkiä, ettei käy nii et kätilö on sit jossain just sillon...

Ei mulla ainakaan ollut kokoajan paikalla. Soitin kun teki ihan sikamaisen kipeää. Ja ponnistusvaihe tuli kans yllättäen mutta kätilö sattui olemaan siellä kans, ja oli myös anestesialääkäri epiduraalia laittamassa, jäi nekin lääkkeet sit saamatta :)
Tsemppiä synnytykseen :)

Kolme ensimmäistäni olen synnyttänyt kätilön kanssa. Neljännessä oli mies mukana ja viides oli sektio. Hyvin menneet kaikki.
Ennen ei saanut miehiä synnytyssaliin/huoneeseen. Luomuna yksin olen lapseni saanut.

En itse, mutta siskoni. Keskimmäinen oli silloin rinnalla, nin en tohtinut lähteä :headwall: :headwall: :headwall: Aivankuin vauva ei olisi yhtä yötä pärjännyt korikemaidon kanssa. Minua on harmittanut tämä asia joka kerta, kun on mieleen tullut.

kerran, 1h41min sairaalassa ennen kuopuksen syntymää niin ei kauaa tarvinnut kärvistellä. Sain kyllä juttuseuraa, jonkin opiskelijatytön, joka ei ollut edes kätilöopiskelija :D mies oli kotona nuoremman kanssa, ja lähdössä työmatkalle jolle ei saanut sijaista muutaman tunnin varoitusajalla. Oli työmatkalla sillävälin kun oltiin sairaalassa =)

Alkuperäinen kirjoittaja liisa lapamato:

Ei mulla ainakaan ollut kokoajan paikalla. Soitin kun teki ihan sikamaisen kipeää. Ja ponnistusvaihe tuli kans yllättäen mutta kätilö sattui olemaan siellä kans, ja oli myös anestesialääkäri epiduraalia laittamassa, jäi nekin lääkkeet sit saamatta :)

En mä halua kärvistellä siellä yksin... :( jos mies ei pääse mukaan niin sit sielä saa luvan olla joku muu koko ajan...tai muuten en mee synnyttämään ollenkaa... :( :D

En mä halua kärvistellä siellä yksin... :( jos mies ei pääse mukaan niin sit sielä saa luvan olla joku muu koko ajan...tai muuten en mee synnyttämään ollenkaa... :( :D

Sun täytyy sit itse hommata joku mukaan, ei kätilöllä välttämättä ole aikaa olla kokoajan siellä. :) EI kannata jännittää sitä niin kovin.

Alkuperäinen kirjoittaja liisa lapamato:

Yleensä ainakin itse pyrin olemaan paikalla mahdollisimman paljon, jos synnyttäjä on yksin ja kaipaa sitä läsnäolijaa. Toki kiiretilanteessa voi joutua olemaan pois, mutta muuten aika lailla paikalla. Sano mennessä, ettet halua jäädä yksin, äidit on tässäkin suhteessa yksilöitä, toiset ei kapiaa ketään lähelle. Ja opiskelija voisi olla hyvä ratkaisu, hänellä on vain yksi äiti kerrallaan ja on varmasti läsnä. Tsemppiä, hyvin se menee:)

Yhteistyössä