Onko joku tilannut noita Elloksen Esprit-vaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaatteita tarvitseva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vaatteita tarvitseva

Vieras
Onko niissä samat koot kuin muissa Elloksen vaatteissa, eli kokotaulukko pätee?

Kun muistelen, että kaupasta ostaessa Espritin vaatteet on olleet melkoisen pientä kokoa.

mun mielestä ne on pienempää kokoa, ainakin kun mä oon normisti 40 koko, niin sieltä joutuu ostaa 42 että ei oo makkarankuori päällä....

sama pätee housuissa, 34 lahkeet on mulle ainakin liika pieniä ja 36 niil ei oo edes....

melko hyvin esprit vastaa kokoaan ainakin aikuisten mallistoissa, mutta esim. pienten poikien mallisto on yleensä reilumpaa kuin kokolapussa ja pienten tyttöjen taas pienempää kuin kokolapussa.

Alkuperäinen kirjoittaja :
mun mielestä ne on pienempää kokoa, ainakin kun mä oon normisti 40 koko, niin sieltä joutuu ostaa 42 että ei oo makkarankuori päällä....

sama pätee housuissa, 34 lahkeet on mulle ainakin liika pieniä ja 36 niil ei oo edes....

tarkotan nyt ihan kaupasta että ellokselta ostettuna...

Alkuperäinen kirjoittaja luna:
Ei niissä on samat koot kuin espritin muutenkin. Meinaatko, että olisvat eri mitoituksella ellokselle valmistaneet?

Espritin mitoitus vaihtelee mallistoittain.

No niin kun en tiedä, onko noi muuten myynnissä noi Espritin vaatteet, vaiko pelkästään Ellokselle suunniteltu. Jos ne on vain Elloksella, niin voihan niissä olla eri koot kuin kauppojen Esprit-vaatteissa.

Kylläpä on mielipidehajontaa, pitää sit vissiin tilata useampi koko heti alkuunsa ja palauttaa väärät! :D

no espritin vaatteet on todellakin aivan normikokoisia. Sitten voi tuntua pienemmiltä, jos ostaa jostain lindexiltä ja kapp'ahlista ja luulee olevansa vaikka kolmekasi niitten kokoluokituksessa. Käyttävät psykologista huijausta, että läskit innostuisivat ostamaan kun saavat sullottua oikeesti jonkun 40 koon yllensä ja siinä lukeekin et 38!

Espritillä on muuten se EDC-mallisto, joka on hieman normaalia espritin mallistoa pienempiä sitten.

no espritin vaatteet on todellakin aivan normikokoisia. Sitten voi tuntua pienemmiltä, jos ostaa jostain lindexiltä ja kapp'ahlista ja luulee olevansa vaikka kolmekasi niitten kokoluokituksessa. Käyttävät psykologista huijausta, että läskit innostuisivat ostamaan kun saavat sullottua oikeesti jonkun 40 koon yllensä ja siinä lukeekin et 38!

Espritillä on muuten se EDC-mallisto, joka on hieman normaalia espritin mallistoa pienempiä sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja öööö...:
Eikö Esprite oo jo vähä kulunu merkki, out-juttu...

Merkinkö mukaan sinä ostat vaatteesi? Minä ostan ulkonäön, hinnan ja laadun perusteella ja Espritiltä olen vuosien varrella (tänäkin vuonna) löytänyt monet noiden kriteerien puolesta toimivat vaatteet.

Mut siis jos niinqu on sillee tosi tärkeetä, ett millanen mercci niinqu on, you know, ett niinqu ei muut kato, ett toi on niinqu ostanu jotain SOOOO LAST SEASON, niin sit varmaan pitää jättää Esprit kauppaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vohveli:
melko hyvin esprit vastaa kokoaan ainakin aikuisten mallistoissa, mutta esim. pienten poikien mallisto on yleensä reilumpaa kuin kokolapussa ja pienten tyttöjen taas pienempää kuin kokolapussa.

Ja mulla taas kokemus, että poikien mallisto on melko kapoisalle lapselle tehty. Esikoinen kun oli pienempi ja sellanen laihanlainen niin ostin sille Espritin housuja kun olivat ne, jotka pysyivät ylhäällä.

Alkuperäinen kirjoittaja lisko:
Alkuperäinen kirjoittaja vohveli:

Ja mulla taas kokemus, että poikien mallisto on melko kapoisalle lapselle tehty. Esikoinen kun oli pienempi ja sellanen laihanlainen niin ostin sille Espritin housuja kun olivat ne, jotka pysyivät ylhäällä.

Housut ovat kapeita ja melko pitkälahkeisia, paidat reiluja, mutta eivät erityisen leveitä. Pikkutyttöjen mallistojen paidat ovat ihan selkeästi pienempiä, kun samoja kokoja vertaa.

Just sain paketin ja ihan sama juttu kuin ennen, ovat noin kokoa suurempia. Poikkeuksena EDC, joka useimmiten normaalimitoitusta. Mutta esim espritin koko S vastaa kokoa S/M, ihan teltta jos käyttää normaalisti kokoa S.

Itse sain lahjaksi Espritin hihattoman paidan/topin kokoa L ja hirveän pieni oli päällä. Mittasin sitten ja rinnanympärys oli 80cm. Ööö joo? Espritin omilla sivuilla on malleja ja heidän kokotietonsa ja monella oli rinnanympärys siinä 82cm ja olivat koko 34 eli XS. Liekö sitten virheellinen kokotieto paidassa... mutta yleensä kyllä Espritiltä olen saanut koon isomman ostaa kuin esim. H&M:ltä, Lindexiltä tai Seppälästä... kokeilla kannattaa, koska koot vaihtelevat myös tuotteen ja malliston mukaan.

Tämä ei pidä paikkaansa. Normaalipainoisena (vaikkakin yläkantissa) ihmisenä minusta on normaalia ostaa koon L vaatteita (keskiverto ostaa M, normaali alakantti S jne.), pätee myös lindexiin ja kappahaliin tuo koko, mutta silti joudun espritiltä ostamaan koon isomman, eli XL. Ei minusta normaalipainoisten tarvitse extraisoja vaatteita ostaa. Monet "muotiliikkeet" vaan tekevät vaatteista pänvastoin pienempiä, jotta liian laihat ihmiset luulisivat olevansa normipainoisia. Kaupasta ei koskaan lopu koon 34 vaatteet kesken, koska ne ovat samaa kokoa kuin lastenvaatteet.

Ja tuo EDC on todellakin nuorille (kapeammille) suunnattu, joten vaatteet ovat niukempia

Yhteistyössä