Onko jollain käyttökokemusta Natural Wellness (luonnon)kosmetiikkasarjasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko hintansa väärti ja onko se tosiaan LUONNONkosmetiikkaa? En paljon noiden ainesosien päälle ymmärrä, eli en tiedä, mitkä sitten on luonnollisia raaka-aineita ja mitkä keinotekoisia "pahisraaka-aineita"... :ashamed: Tai onko tällä luonnonkosmetiikkaan muuten vihkiytyneitä, että osais nuo inci:t tulkita?

No tässä on vastaus (jos saat siitä mitään irti :) )

En ole käyttänyt tuotteita, mutta olen tutustunut sisältöön kuten myös yleensä inceihin. Vaikuttavat siltä, että jos tuotteilla olisi sertifiointi, niin se olisi lähimpänä Ecocertiä (ei esim. BDIH, joka on tiukempi ja täytyy käyttää halvempien esteröityjen eli pilkottujen öljyjen tilalla enemmän aitoja öljyjä. Silti ovat ok ja haitattomia, mutta eivät voiteissa niin hoitavia, joka voi näkyä ihon kunnossa verrattuna enemmän öljyjä sisältävään luonnonkosmetiikkaan). Muutama muutos pitäisi tehdä. Silmänympärysvoiteessa on pieni määrä pentyleeniglykolia, mikä ei ole sertifioinnin mukainen, mutta ei siltikään mikään pahis. Anti-age seerumissa, käsienhoitotuotteissa ja jalkavoiteessa on retinyylipalmitaattia, jota ei käsittääkseni ole Ecocertin luettelossa (en löytänyt kyllä googlettamalla). On tutkittu, että aurinkovoiteissa sitä ei kannata käyttää, koska lisää ihosyövän syntyä, mutta muuten merkitys epäselvä (hyvin yleisesti tavallisessa kosmetiikassa käytetty aine). Sampoossa ja hoitoaineessa tätä myös, mutta siinä tietysti täysin haitatonta. Suihkugeelissä säilytteenä sitrussiemenuutetta eli greipinsiemenuutetta, jonka luonnonkosmetiikkadirektiivit vielä hyväksyvät, mutta jota pitäisi luonnonkosmetiikassa välttää (on oikeasti bentsethoniumkloridia). Huuhdeltavassa tuotteessa kuitenkin haitatonta. Säilytteenä käytetään useita uusia luonnonsäilytteitä (esim. rosmariiniuute), joita ei ole tutkittu niin paljon vielä. Yleensäkin luonnonkosmetiikassa säilytteet ovat "pahiksia", koska jokaisella on jotakin vaikutusta laboratoriokokeissa, vaikka kuulostaisi haitattomalta, kuten E-vitamiini (joten näiden vaikutusta ja haitattomuutta ei voi vertailla mitenkään).

Näiden perusteella itse ostaisin kuitenkin tuotteita ja olen harkinnutkin. Itsellä ongelmaksi tulevat hajusteet ja natriumsorbaatti säilytteenä voi olla herkistymisen kannalta ongelmallinen (itse yleensä pyrin välttämään sitä allergikkona varmuuden vuoksi).

[QUOTE="vieras";24524024]Säilytteenä käytetään useita uusia luonnonsäilytteitä (esim. rosmariiniuute), joita ei ole tutkittu niin paljon vielä.[/QUOTE]
Ovat kuitenkin luonnonkosmetiikkastandardien mukaisia.