Onko jollain teistä kiltti mies olematta tossukka? Onko niitä olemassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Olen juuri eronnut miehestä jossa oli tosi paljon narsistisia piirteitä. Tätä ennen olen seurustellut teininä suoraan sanottuna nörttipojan kanssa sekä miehen kanssa jolla oli selkärangan tilalla spagetinpätkä.

Ei tämä mun aihealoitus edes ole mikään vitsi tai ajankuluksi tehty aloitus. Ei, ihan vakavissaan haluasin kuulla että onko jollain palstalaisella mies joka olisi oikeasti lempeä, kiltti ja empaattinen? Sellainen joka ei puukota selkään, ilkeile tai manipuloi sinua?

Onko em. kilttejä, empaattisia miehiä olemassa jotka eivät kuitenkaan olisi tossukoita ja myötäilijoitä vaan joilla olisi omatkin mielipiteet ilman että niitä pitäisi kumppanille pakottaa vaikka sitten millaisella henkisellä väkivallalla??

On niitä kilttejäkin miehiä. Narsistin jälkeen vaan voi olla sellainen kuva, että kaikki haluavat hyväksikäyttää ja manipuloida, mutta ei se ole totta. Se oikea pitää vaan löytää ensin.

On, todellakin. Ei tossukaksi voi mieltää mitenkään, ihan on "äijä", mutta kumppanina ja isänä mitä kiltein. Osaa toki suuttua ja kinatakin, mutta kyllä kiltiksi luonnehdin mielumminkin. Ei ikinä käyttäis väkivaltaa minuun / lapsiin, mutta jos joku tulis häntä uhkailemaan, niin puolustautua osaisi.

Oikea :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja ainakin mun:
Kiltti on yleensä myös tyhmä.

Niin jos puhutaan jostain ylikiltistä ihmisestä, joka ei osaa poikkisanaa kenellekään sanoakaan.

Kyllä "normaalilla tavalla" kiltti voi olla fiksu tai vähemmän fiksu, ei se siihen vaikuta. Jonkinlaiset käytöstavat ja läheisille mukavana oleminen on ihan järkevää puuhaa muutenkin.

Mielestäni minunkin mieheni on kiltti. Viihtyy kotona, ottaa minut huomioon, ei painosta eikä vittuile. Mutta me olemme kuitenkin molemmat vahvoja persoonia, kumpikaan ei ole tossun alla ja välillä otetaan vähän yhteenkin.

Mulla myös. :) Hän on hellä, kiltti ja huolehtivainen. Tehdään kotityöt yhdessä ja osallistuu myös paljon lapsen hoitoon. Hän nyt vaan sattuu olemaan sen luontoinen pitämään näistä asioista. Ja munkaan mies ei oo tyhmä millään tasolla. Tyhmempiä ne naisia kierrättävät machot on mun mielestä.

Älä ap luovu toivosta! Näitä miehiä on olemassa. Yleensä näitä ei huomaa kun eivät tuo itseään niin paljoa tyrkylle kun machot naisten miehet, jotka vie kaikkien naisten huomion.

Mullakin on ihana, kiltti ja vahva mies! Pitää meistä huolen kaikissa tilanteissa (kuten mäkin) ja silittää ja pitää hyvänä kun oon väsynyt ja muutenkin. Ei kuitenkaan oo kaikesta mun kanssa samaa mieltä. Niinpä välillä kinataankin... :D

Mun mies on oikeasti maailman kiltein ja kultaisin. Ja myös älykäs, akateemisesti koulutettu, kun joku epäili, että kiltti on sama kuin tyhmä. Sinänsä ihan outoa, että joku ajattelee noin.

Jonkun muun vastaajan tavoin, joskus jopa ihmettelen, miten olen saanut noin ihanan miehen. Eikä hän todella ole mikään tossukka, monista asioista on jopa aika ratkaisevastikin erimieltä kuin minä, mutta niistähän onkin sitten kiva vääntää ja käydä pitkiä, hyviä keskusteluja!

Täälläkin löytyy mies, joka arvostaa perhettään ja vaimoaan eikä alista millään lailla. Osallistuu perheen arkeen ja lasten elämään. Jakaa hellyyttä ja huomiota. On samalla kuitenkin myös mies - oikea äijä, joka hoitaa omat työnsä ja on työssään tosi ammattilainen (myös akat. koulutettu). Häneen voin tukeutua, milloin tukea kaipaan eikä ole pelkoa, että hän heittäisi heikkouteni hetket vasten kasvojani. Itselleen hän saa miestään tukevan vaimon, joka on tasaveroinen kumppani.

Alkuperäinen kirjoittaja mä oon :
aina etsinyt tossukkaa ja joka kerta rakastunut machoon.. Et haluaisin tossukan.

Mulla on kiltti ja älykäs mies mutta se on mun. Mutta eksä ois vapaana! =)

Se on TOSI kiltti, ei ihan tyhmäkään, kaavoihinsa kangistunut, ei pidä lapsista, pihi, saita, nuuka, vanhanaikainen, jämähtänyt, ihan ok näköinen.. Ja siis kuulemma nyt vapaa. Haluatko numeron? :saint:

Mun mies ei ikinä satuttas mua henkisesti eikä fyysisesti tahallaan, ennemmin kiltti kuin renttu hän on ehdottomasti. Mutta munaton, tyhmä tai nysvä ei todellakaan ole. Uskaltaa olla omaa mieltään asioista ja uskaltaa sanoa minulle asiat suoraan vaikka minua ei kuulemani miellyttäisikään. Tekee mitä haluaa, muttei halua tehdä mitään väärää. Täyden kympin mies jota rakastan :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Alkuperäinen kirjoittaja mä oon :
aina etsinyt tossukkaa ja joka kerta rakastunut machoon.. Et haluaisin tossukan.

Mulla on kiltti ja älykäs mies mutta se on mun. Mutta eksä ois vapaana! =)

Se on TOSI kiltti, ei ihan tyhmäkään, kaavoihinsa kangistunut, ei pidä lapsista, pihi, saita, nuuka, vanhanaikainen, jämähtänyt, ihan ok näköinen.. Ja siis kuulemma nyt vapaa. Haluatko numeron? :saint:

tos pomppas ettei pidä lapsista..

Yhteistyössä