Onko jonkun lapsi puhunut aiemmista elämistään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elisa Day
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Elisa Day

Jäsen
23.07.2013
510
0
16
Ja jos, niin miten olet suhtautunut asiaan? Meillä tuo nelivuotias rupesi joku puoli vuotta sitten höpisemään jotain ajasta ennen kuin "kasvoi x:ksi (pojan nimi)". On kertoilut mitä kaikkea on silloin tehnyt jne. On ollut olevinaan mies ja jostakin toisesta miehestä on kertonut kanssa. En viitsi yksityiskohtia kertoa, ettei ole tunnistettavaa. Itse uskon kyllä jälleensyntymään mutten siitä ole pahemmin jutellut pojan kuullen. Enkä noihin sen juttuihin ihan täysillä usko, vähän huumorimielellä otan ainakin osittain, onhan noilla lapsilla mielikuvitusta.. Mutta eihän sitä tiedä, voi se olla ihan tottakin. Se noista puhuu ihan kuin se olisi arkipäivää että (no minulle onkin) ihmiset syntyy aina uudelleen.. Onko muilla tällaisia kokemuksia?

Silläkin uhalla että tulen leimatuksi sekopääksi niin meidän kolmivuotiaamme selittää vähän väliä jotain mitä on tehnyt ja sitten kun hänelle sanotaan esimerkiksi vaikka että "ethän sä ole koskaan kokeillut seinäkiipeilyä" niin poika toteaa että "silloin kun mä olin vielä XX" (onnettomuudessa menehtyneen isoveljensä nimi)

Ja koskaan, ei siis koskaan, ole pojalle sanottu että oletpas sinä veljesi näköinen tai mitenkään muutenkaan kerrottu isoveljensä harrastuksista. Silti poika väittää, jos vaikka telkkarissa sanotaan "Lontoo" niin hän on nähnyt siellä isoja akvaarioita...(veljensä näki, tämä pieni poika ei ole koskaan ollut Lontoossa)

Kukas sen voisi tietää mikä on oikeasti totta ja mikä ei ?

Silläkin uhalla että tulen leimatuksi sekopääksi niin meidän kolmivuotiaamme selittää vähän väliä jotain mitä on tehnyt ja sitten kun hänelle sanotaan esimerkiksi vaikka että "ethän sä ole koskaan kokeillut seinäkiipeilyä" niin poika toteaa että "silloin kun mä olin vielä XX" (onnettomuudessa menehtyneen isoveljensä nimi)

Ja koskaan, ei siis koskaan, ole pojalle sanottu että oletpas sinä veljesi näköinen tai mitenkään muutenkaan kerrottu isoveljensä harrastuksista. Silti poika väittää, jos vaikka telkkarissa sanotaan "Lontoo" niin hän on nähnyt siellä isoja akvaarioita...(veljensä näki, tämä pieni poika ei ole koskaan ollut Lontoossa)

Kukas sen voisi tietää mikä on oikeasti totta ja mikä ei ?

Hui! tuli ihan kylmät väreet.. jos oikeasti 3v tietää asiaoita mitä isoveli on tehny ilman että on niistä koskaan kuullut.

Mulle tuli mieleen just tossa yks päivä, että meillä kuopus puheli joitakin vuosia sitten mitä on tehnyt edellisessä elämässä. Mun veli kuoli vajaa kaksi vuotta sitten ja luulen, että nuo jutut liittyvät tähän läheisen ihmisen kuolemaan, kun lapsi tietty mietti mitä tapahtuu kun ihminen kuolee.

Me vaan kuunneltiin lapsen juttuja ja kommentoitiin niitä ehkä jotenkin, mutta ajan myötä ne unohtuivat ja nyt tosiaan vasta hoksasin, että sellainenkin kausi meillä on ollu. Niihin jutuihin voi suhtautua samalla tavalla kuin kaikkiin lapsen mielikuvitusjuttuihin.

Asian vierestä mutta minusta tuntuu että meidän vauva näkee haamuja. Yhtenäkin aamuna makasin sängyllä vauva vieressä hän alkoi katsomaan taakseni ja hymyili. Luulin että mieheni on hiipinyt selkäni taakse ja vauva hymyilee hänelle. Ei siellä kuitenkaan ketään ollut. Näin on tapahtunut useamminkin ja vauva saattaa katsella tyhjää seinää ja hymyilee. Olen yrittänyt katsella onko jotain kuvia tai auringon heijastumia mitä hän voisi oikeasti katsella. Samaa teki esikoinenkin ja jossain vaiheessa tämä katselu loppui kun vauva kasvoi isommaksi.

Yhteistyössä