Onko jonkun vastasyntynyt ollut allerginen kotieläimillenne? Oireita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lissukka.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lissukka.

Aktiivinen jäsen
11.03.2012
1 824
0
36
Onko siis havaittu allergiaoireita heti vastasyntyneessä? Musta tuntuu, että meidän 9pv ikäinen on allerginen meidän kissalle :( kokemuksia olisin kaivannut, mistä tietää onko allerginen vai ei?
Aina kun kissa on käynyt pyörimässä vauvan tavaroissa, vauvalle ilmestyy näppyjä kasvoihin. Nyt on tullut keltaista räkää. Näitä oireita ei ole vanhemmilla sisaruksilla ollut. Miten pitkään niitä oireita pitäisi seurailla ja mitä jos kissan vie pois ja oireet vain jatkuu, etttä ne ei johtunutkaan kissasta?
Itse olen lapsena ollut moniallerginen, joten hyvin voi mun lapsellakin olla allergioita. Ja tiedän myös, että niihin pricktesteihin ei ole luottamista.

Jos joku näin perjantaina jaksaisi keskittyä tällaiseenkin asiaan?

En ole koskaan kuullut, pelkäsin sitä kyllä oman lapsen kohdalla jos tulis allergia. Noi kuulostaa kyllä ihan selviltä allergiaoireilta, valitettavasti :(

No siltä ne tosiaan vaikuttaa. Todella inhottava tilanne odotella ja katsoa. Montako päivää mä tässä odottelen? Jos ei sunnuntaihin mennessä räkä helpota, niin ikävä kyllä, kissa lähtee. Kissa on esikoiselle hyvin rakas, mitenköhän tän asian sillekin sitten selittäisi?

Ite lapsena välttelin viimeiseen asti kaikkea mistä tiesin tulevan reaktiota, on se niin inhottavaa.

Ja pelkkä allergia ei oo aihe luopua lemmikistä jos oireet on lievät niin lapsi voi siedättyä. Tietty täytyy huolehtia että kissalla ei oo pääsyä siihenhuoneeseen missä lapsi nukkuu ja lähikontaktia kannattaa muutenki välttää. Kissa-allergia kyllä usein on sellanen että sille ei siedäty.

• Tykkää
Reactions: Minuli
Meille lasten allergologi sanoi, että esim. juuri kissa (ja eläimet yleensä) vaatii vauvoilla vähintään puolen vuoden altistumisen ennen kun allergia yleensäkään puhkeaa. Tämän hän sai varmuudella. Sikäli ei pitäisi olla mahdollista mitenkään.

Miks antaa kissan pyöriä vauvan kamois.
Näpytkin voi johtuu ihan vain hormoneista, ken tietää.
Vie kissa johonki hoitoon, ja jos oireet palaa ku kissa tulee takas himaan, ni eikö asia ole sillä selvä.
Itse kyl väittäsin et vastasyntynyt tarvii hiukkasen pidemmän altistumisajan ku 9päivää.

Onko kissa terve?Madotettu jne?Eihän oo mitään kirppuja tms ?

Meille kans sanottu että altistusta pitäis olla pitkään ennen kun nää tälläset allergiat puhkee. Mut tiedä sit. Meillä saatu kissa-allergia diagnoosi 11kk ikäiselle vaikka ei senkään pitänyt olla meidän lääkärin mielestä mahdollista. Ja vaikka kissa teiltä lähtis heti niin niitä allergeenejä teillä on ja pysyy vielä pitkään.

Voiko mikään muu olla mahdollista, millasia ne näpyt on?

Olenkin yrittänyt alusta asti, ettei kissa mene vauvan tavaroihin, mutta se ei aina ole niin helppoa. On ihan terve sisäkissa. Ei pääsyä makkariin. Kissaa ei ole mahdollisuus viedä mummolaan, tai muuallekaan.

Itse ent. allergisena tiedän, ettei todellakaan ole kivaa elää altistuneena, joten siedättämään en rupea, jos allergialta näyttää. Meillä on lapsuuden kodissa ollut kissoja, kun synnyin, mutta ne lähti kun olin vasta parin kuukauden ikäinen, koska mulle tuli niistä allergiaa.

Yhteistyössä