Onko kaikilla raskaana ollessa "ahdas" olo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HoitoonVaan

Aktiivinen jäsen
01.12.2006
8 566
0
36
Kymenlaakso
Onko kaikilla raskaanaolevilla välillä ahdas olo, siis jo ennen loppuraskautta? Mulla oli rankka aamu kun jouduin kantamaan 3 v hoitoon ja kumartelemaan paljon, ja nyt on taas maha ihan pinkeenä. Rv 18+6. Onko tää kaikille tuttua vai pitääkö mun olla varovainen? Tota tollasta supistelua tulee aina jos on tehnyt jotain raskaampaa kuten vaikka siivonnut tai ollut edellisen päivän liikkeellä kävellen paljon tai jos on istunut paljon autossa. Sit seuraavan päivän maha on pinkee ja olo änkee ja haluan vain lepäillä. Oonko mä laiska vai oikeutetusti varovainen?

kyllä mulla on ahdas olo! Olen 37+1 raskaana ja näillä helteillä en oo viikonloppuisin jaksanut hirveesti enää leikkipuistoissa juosta lapsen perässä saati nostella "korkeille" paikoille (!?) Aamuisin kuukauden vajaa 2-vuotias ei halua kävellä eikä istua rattaissa kun vien hoitoon. Haluaa että kannan hänet, huh! Mutta silti muistan, että harjoitusuppareita tuli enemmän esikoista odotellessa vaikka meno oli paljon rauhallisempaa kuin nyt, kun joutuu rehkimään kodin ja lapsen puolesta.

Kannattaa kuunnella omaa itseäsi ja tehdä juuri se mikä sinusta tuntuu henkisesti ja fyysisesti hyvältä :)

No itselläni oli juuri "ahdistava olo" usein vaikka en tehnyt mitään kovinkaan raskasta ja niinhän siinä sitten kävi että jouduin vuodelepoon viikolla 24 ja siihen asti lepäillään kun vauva syntyy, mutta minulla tosin on suurempi riski muutenkin ennenaikasuuteen. Jos huolettaa voit kysyä neuvolasta jos vaikka pääsisit tarkistuttamaan paikat sillä monellahan on vaikka minkälaisia oloja eivätkä vaikuta mitenkään raskauteen :)

Esikoisen kanssa mulla oli kanssa jonkin verran samanlaista oloa, mutta jotenkin musta tuntuu että tässä toista odottaessa enemmän. Voi tietty olla sekin, että nyt tulee tehtyä paljon enemmän kun on tosiaan se 3 v. myös elämässä, esikoista odottaessa sai laiskotella reilusti.

Nyt vaan tuntuu että toisinaan tää päivän tietokoneella istuskelukin on liian rankkaa, tekis mieli vain vetäytyä selälleen kun maha kovistelee.

Uusimmat

Yhteistyössä