ONKO kaikki poika vauvat paksumpia ku tytöt ?? Ainakin mun lähipiirissä on...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pulla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pulla"

Vieras
Mul on ainakin 5 kaveria joiden pojat on syntyessään ollut sen 3kg tai alle.

NO NYT Ne on kaikki ihan julmetun kokoisia :O

3 näistä pojista on alle 1-vuotiaita ja käyttää vaate kokoa 86-92 :O

Minulla on tyttö 1v 6kk ja on juuri siirtynyt 74cm vaatteista 80 cm..

Kunhan ihmettelen.. Mut aina kun ollan yhessä jossain kavereiden kanssa ja joku ottaa mun tytön syliin ja sanoo voi kun sä oot kevyt verrattuna meidän jaskaan...

Siis luin että jos vauva on pienikokoinen 2-3 kg syntyessään, niin kasvaa isoksi nopeasti (ottaa kiinni). Siis tää oli tutkimus jossain...

No ei ainakaan minun poikani. Kummatkin syntyneet alle 3 kiloisina ja ihan tasaisesti kasvaneet. isompi on jo 6v, mutta aina ollut ikäistään pidempi, mutta huomattavasti kevyempi ( nyt 125cm ja 21kg )

Nuorin poika on nyt 5kk ja edelleen menee koon 62cm vaatteet ( on isoja ) olisikohan juuri ja juuri 6,5 kg painava :)

Meidän keskimmäinen on tyttö 5v ja hän on aina ollut painavampi meidän poikia ja rakenteeltaan erilainen.

Poika oli syntyissään 52cm ja 3990g.
Tyttö oli syntyissään 54cm ja 4290g.

Tyttö on aina ollut paksumpi ja paksureiteinen. Poika on hoikkis, kylkiluut törröttelee ja vaatteet roikkuu päällä.
Poika käytti 1v:nä 74cm-80cm.
Tyttö käyttää nyt 1v1kk ikäisenä 86cm.

Esikoinen syntyessään rn 42+1, 52cm/4kg, 1veenä 84cm/14,6kg, vaatekoko 92cm
Keskimmäinen syntyessään 39+4, 49cm/3185g, 1veenä 75cm/10,5kg, vaatekoko 74
Kuopus syntyessään 40+4, 49cm/3960g, 1veenä 76cm/10,3kg, vaatekoko 74-80cm.
Kaikki poikia ja kaikilla samat vanhemmat. Jos saman perheen lapset voivat olla niin erikokoisia, niin....... Lapset nyt vaan kasvavat jokaiknen omaan tahtiin.

Meillä on tyttö ja poika. Poika on ollut siskoaan painavampi ainoastaan syntyessään, silloinkin eroa oli 10g. Lapset siis eri-ikäiset, ja vertailu tehty samassa iässä tehtyjen punnitusten perusteella.

Yhteistyössä