Onko kalapuikot ihan oikeeta ruokaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soluttautuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä ne on silloin tällöin ihan hyvää ruokaa.

Mutta mun mielestä niiden kalamaisuudesta kertoo aika paljon se, että itse olen allerginen kalalle ja saan siitä ihottumaa. Kalapuikkoja sen sijaan voin syödä saamatta mitään... Pariin kertaan tätä ihmetellu (tosin oon syöny vaan pari puikkoa)

Niissäkin on eroja kanattaa muuten vilkasta sitä tuoteselostusta.
Meillä ei syödäkalapuikkoja koska niissähän kala on vain nimeksi ja sitä muuta enemmän.
Mutta syödä voi kyllä muut =) makuja on monia.

Vaaleata kalaahan pitäisi syödä kaksi kertaa viikossa, kevyttä ja ravitsevaa. Se ettei joku saa kalasta allergiaoiretta, voi johtua siitä, että kala on ensin pakastettu ja sitten se lämmitetään uunissa, joten allergeenit ovat hävinneet suurelta osin.

Nykyään on vieläkin sellainen käsitys, että kaikki ruoka pitäisi kokata pohjimman kautta. Miksi näin? Nykyään kun saa hyvää ja ravitsevaa ruokaa helpomminkin.

Alkuperäinen kirjoittaja hipsu:
Vaaleata kalaahan pitäisi syödä kaksi kertaa viikossa, kevyttä ja ravitsevaa. Se ettei joku saa kalasta allergiaoiretta, voi johtua siitä, että kala on ensin pakastettu ja sitten se lämmitetään uunissa, joten allergeenit ovat hävinneet suurelta osin.

Nykyään on vieläkin sellainen käsitys, että kaikki ruoka pitäisi kokata pohjimman kautta. Miksi näin? Nykyään kun saa hyvää ja ravitsevaa ruokaa helpomminkin.

Kalapuikot leivityksineen nyt on kuitenkin kaukana kevyestä ja ravitsevasta... Mutta perunoita ja kunnon salaatti kaveriksi, niin kyllä niitä välillä voi syödä..

Niissähän on ihan tolkuttomasti rasvaa. Mutta sisällä on jotakin kalantapaista, joten kai se ruoasta käy. Kala on kai laadultaan sitä huonointa mitä yli jää muusta, mutta kalaa silti.

Hirmu hyvällehän ne maistuu, mutta niinhän melkein kaikki epäterveellinenkin... :)

Toki on ruokaa, ite ostan niitä sitruunaisia kalapuikkoja, mitä 8 kpl paketissa. Ne on parempia, halpiksetkin menee. Seuraksi muusia, salaatti ja kylmä kermaviilikastike....nami nami.

Yhteistyössä