Onko kamalaa, jos esikoisellamme ei ole ketään miehen kaveria kummina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äippä

Vieras
Sillä miehellä ei ole ketään läheisiä ja tärkeitä ystäviä toisin kuin minulla.
Ei haluttaisi ketä tahansa "kaveria" pyytää kummiksi, sillä haluamme luonnollisesti läheiset tyypit kummeiksi.

Mietin vain, että onko se ihan kamalaa, jos esikoisemme kummeiksi tulisi minun ystäväni ja siskoni? Kun oikeastaan muita vaihtoehtoja ei olekaan. :( Tiedän, että ihmiset alkavat kauhistella asiaa ja haukkuvat minua pirttihirmuksi yms., mutta ainahan niitä perättömiä paskapuheita liikkuu. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Olisi se minusta vähän outoa jos vain "toisen puolelta" olisi kummit valittu.
meillä mies valitsi yhden haluamansa, ja minä toisen (pariskunta).

No miehellä ei ole ketään, ketä pyytää. Kysyin vielä eilen, että kenet haluaisit omalta puoleltasi kummiksi, niin totesi vaan melko surullisena, että ei ole ketään sellaista ihmistä, että vastaisi minun siskoni, joka tuntuu enemmän omalta puolelta kuin kukaan kavereistaan tms.

meillä on kaikkien "oikeet" kummit vaan mun puolelta, johtuen siitä että miehen puolelta lähes kaikki on eronneet kirkosta, eikä hyviä läheisiä ystäviä oo, keiden kans ois silleen tekemisissä että kummiksi haluis pyytää. miehen veli on sit nuorimmaisen kummitussetä :) käy meillä lähes joka päivä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Äippä:

No miehellä ei ole ketään, ketä pyytää. Kysyin vielä eilen, että kenet haluaisit omalta puoleltasi kummiksi, niin totesi vaan melko surullisena, että ei ole ketään sellaista ihmistä, että vastaisi minun siskoni, joka tuntuu enemmän omalta puolelta kuin kukaan kavereistaan tms.

No asiahan on tuolla selvä, siskosi on miehesi valinta ja ystäväsi sinun. Ei kai sillä ole väliä "kumman puolelta" kummit on, jos kumpikin saa mieleisensä valita.

Siinä tapauksessahan siskosi on läheinen myös miehellesi, eikä asiassa pitäisi olla mitään ongelmaa. Siskosihan on tavallaan teidän molempien valitsema. :)

P.S. Ihan sama ketä valitsette, niin aina löytyy joku sukulainen tai tuttu, jolle se ei sovi.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
No jos se sopii sun miehelle, ni asia on ok. Meillä on kummina mun lapsuudenystävä vaimonsa kanssa. Tosin mieheni on myös heihin ystävystynyt jo ennen kummiutta.

Siis totta kai sopii mun miehelleni, en kai mä yksin päätä kummeista!!!
Ja eipä vaan ole muuta vaihtoehtoa, olen monet kerrat pyytänyt miestäni miettimään, onko ketään hänen puoleltaan, mutta ei vain ole niin ei ole...

Mun mielestä ei ole mitään väliä miltä puolelta kummit tulevat jos vaan ovat hyviä..sen lapsen kummejahan ne ovat ja ei se sitä mieti kenen kavereita tai siskoja ne ovat :)
Esim mekin miehen kanssa valittiin yhdessä miehen sisko ja sen mies kummeiksi ja myöhemmin päätin että haluan sittenkin yhden kaverini kummiksi eli ei meilläkään alunperin meinannut tulla kuin miehen puolelta.

Sillä miehellä ei ole ketään läheisiä ja tärkeitä ystäviä toisin kuin minulla.
Ei haluttaisi ketä tahansa "kaveria" pyytää kummiksi, sillä haluamme luonnollisesti läheiset tyypit kummeiksi.

Mietin vain, että onko se ihan kamalaa, jos esikoisemme kummeiksi tulisi minun ystäväni ja siskoni? Kun oikeastaan muita vaihtoehtoja ei olekaan. :( Tiedän, että ihmiset alkavat kauhistella asiaa ja haukkuvat minua pirttihirmuksi yms., mutta ainahan niitä perättömiä paskapuheita liikkuu. :(
Ei oo kamalaa ja mitä se muille kuuluu ketkä teidän lapsen kummit on? Ärsyttävää tuommonen "mitä toiset ajattelee"- lässytys.

Mun mielestä ketään ei väkisin pyydetä kummiksi, vain siksi että on miehen puolelta.

Mun exä oli sitä mieltä, että ehdottomasti hänen puolelta pitää olle tytöllä kummi myös.
No, hänen serkku sitten lupautui kummiksi ja on kummina nyt ollut 6v, eikä ole koskaan lasta edes nähnyt. Ei osallistunut edes ristiäisiin, prkl.

Sinänsä sillä ei pitäisi olla mitään väliä "kummalta puolelta " kummit ovat, mutta se voi toki tuntua miehestäsi oudolta tai surulliselta.
Meillä tilanne että alkuperäisesti olisi valittu miehen veli ja minun veli..no minun veljeäni ei ole konfirmoitu joten..
Yksi kummi on, ei minulle todellakaan läheinen, toinen pitäisi vielä keksiä.
jos miehesi kanssa oletten tyytyväisiä ratkaisuun, antakaa muiden mielipiteiden olla :)

meilläkin molemmat kummit ovat "minun" puoleltani. tietysti kummit valitaan sen mukaan kuka on läheinen. ei todellakaan kannata pyytää kummiksi muodollisuussyistä!!! ei todella. ole vain onnellinen että miehesi on samaa mieltä kanssasi kummivalinnasta.

Musta to iei ole yhtään outoa. Meillä on esikoisen kummina miehen kaverit (pariskunta) ja toisen lapsen kummina mun kaverit. Kolmannelle tulee varmaan taas miehen kaverit, kun ei mulla ole enempää kavereita jotka kuuluis kirkkoon.

musta olis toisaalta aika hirveetä, jos mut olis pyydetty kummiksi vaan siksi, että "toiseltakin puolelta pitää olla joku". :/
eli koska miehes on tyytyväinen noihin kahteen kummiin, niin silloinhan asia on ok!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on kummina sukulaisia, en ottaisi mitään kavereita, ne tulee ja menee.

Kenellä tulee ja menee, kenellä ei. Mulla ollut samat YSTÄVÄT jo kerhosta lähtien ja kyllä ne on mun lasten kummeina. Eivätkä varmasti tule ja mene. Miehet tulee ja menee, ystävät pysyy :)

Yhteistyössä