Onko kelan psykoterapiatukeen tulossa jotain helpotusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietäiskö kukaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietäiskö kukaan

Vieras
Mies haki Kelasta sitä harkinnanvaraista tukea psykoterapiaa varten ja hakemus hylättiin. Kävi tänään kertomassa asiasta psykiatrian polilla ja siellä oli kuulemma sanottu, että seuraavan kerran kannattaa hakea vasta vuodenvaihteessa, kun siihen on "vissiin" tulossa jotain helpotusta.
Mies kun nyt on tuommonen, ettei häntä kiinnosta ja huvita, joten ei ollut sitten kysynyt tarkemmin.
Mua vaan kiinnostais tietää, että onko siihen oikeasti tulossa jotain konkreettista parannusta, vai pitääkö tässä lähteä kerjuulle, että olis edes jotenkin realistinen mahku miehen päästä terapiaan.

Ilman muuta kannattaa sinnikkäästi vaan hakea uudestaan.
En osannut ajatella itse, että joillakin voisi tulla kielteinen päätös. Olin itse kelan tukemassa terapiassa kaksi vuotta 2007 ja 2008. Kaikki meni hienosti ja heti kerrasta.

Alkuperäinen kirjoittaja uudestaan vaan sinnikkäästi:
En osannut ajatella itse, että joillakin voisi tulla kielteinen päätös. Olin itse kelan tukemassa terapiassa kaksi vuotta 2007 ja 2008. Kaikki meni hienosti ja heti kerrasta.

En kuitenkaan tiedä, onko tullut vai tulossa jotain muutosta asiaan.
Ajattelin vaan äsken kannustaa teitä. Itse sain niin paljon apua asiasta aikoinaan.

En kuitenkaan tiedä, onko tullut vai tulossa jotain muutosta asiaan.
Ajattelin vaan äsken kannustaa teitä. Itse sain niin paljon apua asiasta aikoinaan.

Se on kuulemma ihan säkästä kiinni saako tukea vai ei, ja ilmeisesti vähän siitä miten lähellä kassakirstun pohja häämöttää hakuvaiheessa...

olen joskus kuullut huhuja että terapiaan pääseminen voisi jopa helpottuakin tulevaisuudessa, mutta olenkohan käsittänyt niin väärin.
Omalla kohdallani hain terapiaan hyvin loppuvuodesta ja terapia alkoi silloin marraskuussa. Onnea teille, että saisitten jatkossa myös tukea!

Yhteistyössä