onko kellään kivuttomat supparit kypsyttäneet paikkoja ennen rv 30?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eräs"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"eräs"

Vieras
Onkohan täällä kohtalotovereita? Mulla tuli eilen lääkärineuvolan yhteydessä täytenä shokkina se, että kohdunkaula on pehmentynyt, lyhentynyt ja paikat on kuulemma liian kypsyneet näille viikoille (rv 28). Lekuri pamautti mut heti sairaslomalle ja kotilepoon äitiysloman alkuun asti. Mun oireet on ollu kivuttomat supistukset, joita tulee päivän aikana useampia, mutta en ole osannut ajatella että niistä mitään haittaa olisi -pitänyt normaalina. Lisäksi kova väsymys vaivaa matalien verenpaineiden vuoksi.

Kolmen viikon päästä kontrolli, jossa katotaan onko kohdunsuun tilanne edennyt. Jos on, niin pakkolepoon osastolle :/ Miten mä nyt oikeen pystyn elämään, ku nyt kun tiedostaa, että ne kivuttomat supistuksetkin voi aiheuttaa etenemistä? Muahan supistelee lähes kaikesta mitä teen tai jätän tekemättä. Esim. kävely aiheuttaa supistuksia, suihkussa käynti, siivoaminen, kumartelu jne. Nytkö mä vain pötkötän koko pitkän kesän vai uskallanko tehä kuitenkin kohtuuden rajoissa hommia täällä kotona?

No kyllä mä sinuna nyt ottasin levon kannalta ja nostaisin jalat kohti kattoa. Nythän sulla on hyvää aikaa lukea kirjoja, katsella hyviä leffoja jnejne. Siis olettaen ettei sulla ole isompia lapsia himassa..? Jos sulla on jo nyt tehneet kivuttomat supistukset työtään niin ei kannata turhaan tehdä mitään sellasta mikä niitä aiheuttaa jos on kerran mahdollisuus olla tekemättäkin. Varmasti mukavampi olla kotosalla levossa kuin osastolla..

On tehneet kyllä ainakin nuin minulla. Avautumaan olen alkanut todella harvoin. Edellisessä raskaudessa lääkäri meinasi ettei loppuun asti mene millään. Mutta pamahti sitte melkein 2 viikkoa yli.

Nyt tässä raskaudessa kivuliaita suppareita jo viikolla 30. Että vähän pelottaa mitä nämä saavat aikaan.

Itse olen ajatellut etten voi ottaa nuitten pienten lasten takia ihan lunkisti. Yritän toki jättää suurimman osan pois. Mutta en itse osaa ajatella että tämä nyt aivan heti syntyisi ilman niitä kunnon synnytyssupistuksia. Mutta voinhan toki olla myös väärässä ja makaan kohta osastolla kun en kotona osaa rauhassa ottaa.

No kyllä täältä löytyy yksi 4,5-vuotias tenava jo, joka tosin on jo aika itsenäinen :)

Ehdottomasti kotilevon valitsen kun osastolla makaamisen! Mutta jotenkin tuntuu, että uskaltaako tässä tehdä mitään, kun ei ole tavallaan olossa mitään kummempia tuntemuksia. En välttämättä siis huomaa noita suppareita..

Edellinen raskaus eteni synnytyssaliin (avautunut 5cm) täysin kivuttomilla supistuksilla. Että ilmeisesti se on mulle luontaista. Kerkesin kyllä kokea ne järjettömän kipeät supistuksetkin, mutta lyhyemmän aikaa..

Mutta pitänee yrittää ottaa mahdollisimman rauhallisesti! Ikkunanpesut taisi jäädä tältä kesää, vai laitanko miehen asialle :)

Laita mies asialle tietenkin, varsinkin jos valittaa!!:) Vaikka raskaus ei ole sairaus, niin kyllä tuossa tilanteessa saa ja pitää levätä. Parempihan se on ottaa varman päälle kuin katua sitä kun vauva syntyy liian aikaisin.

Yhteistyössä