Onko kellään kokemusta Gyno-daktarinista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Mulla pari päivää ollut ikävän tuntoinen ja kutiseva alapää ja tänään hain apteekista hiivalääkkeet. Apteekissa suositeltiin tota Gyno-Daktarinia ja sen sitten ostinkin, siinä siis 3 puikkoa. Siinä luki et pitäis illalla aloittaa mutten todellakaan odottanut iltaa ku haluan sen heti vaikuttamaan. No laitoin sen pari tuntia sitten, ja oireet on vaan pahentunu! Tuoteselosteessa oli et saattaa hoidon alussa aiheuttaa kutinaa ja kirvelyä, eli tää on vissiin normaalia?

On siinä taas oikeen mahtava hiivalääke ku sivuvaikutuksena on kutina ja kirvely! Ihan ku ei muuten niitä jo olis. Huoh.

Mulla tuli Gyno-Daktarinista aivan hirvee polte alapäähän, lopulta olin suihkussa kyykkyasennossa ja suihkutin viileää vettä alapäähän ja sattui aivan kamalasti.. ilmeisesti lääke ei minulle sovi.

Sen sijaan Canesten sopii ja helpottaa heti sitä hiivan tunnetta.

[QUOTE="apua";25651513]Mulla pari päivää ollut ikävän tuntoinen ja kutiseva alapää ja tänään hain apteekista hiivalääkkeet. Apteekissa suositeltiin tota Gyno-Daktarinia ja sen sitten ostinkin, siinä siis 3 puikkoa. Siinä luki et pitäis illalla aloittaa mutten todellakaan odottanut iltaa ku haluan sen heti vaikuttamaan. No laitoin sen pari tuntia sitten, ja oireet on vaan pahentunu! Tuoteselosteessa oli et saattaa hoidon alussa aiheuttaa kutinaa ja kirvelyä, eli tää on vissiin normaalia?

On siinä taas oikeen mahtava hiivalääke ku sivuvaikutuksena on kutina ja kirvely! Ihan ku ei muuten niitä jo olis. Huoh.[/QUOTE]Ihan normaalia. Mulla hiivan oireet pahenee hetkeksi oli kyseessä lääke kuin lääke.

Kiitos vastauksesta. Mullaki on vaan pahentunu olo ja alan kohta itkee. Eihän tässä oo ku n.30km sinne apteekkiin ja pakkohan sinne vissiin on taas lähtee et saa kunnon lääkkeet. :( Kävin iteki jo kerran suihkuttelemassa alapäätä ku ei kertakaikkiaan kestä kohta enää.

Mulle sopii tuo hiivalääke. Laitan sen illalla ja käyn nukkumaan niin yön aikana vaikuttaa. Sulla ei kerinnyt vaikuttaa kun nyt laitoit! Mulla ainakin kaksi päivää kuumotti, poltteli ja teki mieli raapia. Mut kolmantena kertana se rupes auttamaan. Ja kun se hiiva tulee pois sieltä niin tietenkin se kutittaa!

[QUOTE="apua";25651539]Kiitos vastauksesta. Mullaki on vaan pahentunu olo ja alan kohta itkee. Eihän tässä oo ku n.30km sinne apteekkiin ja pakkohan sinne vissiin on taas lähtee et saa kunnon lääkkeet. :( Kävin iteki jo kerran suihkuttelemassa alapäätä ku ei kertakaikkiaan kestä kohta enää.[/QUOTE]Älä vielä hätäile. Kun mä sain ekaan hiivatulehdukseeni Gyno-daktarin resepti (oli silloin vielä reseptikamaa) niin se e nsimäinen puikko oli ihan kamala kokemus. Mä itkin ja pyörin lattialla aluksi kun kirvely oli niin kamalaa. Mutta se loppui muutamassa tunnissa (ja sinä oli muutama tunti liikaa) ja seuraavan puikon laitettuani limakavot oli jo parantuneet sen verran että vastaavaa kirvelyä ei tullut. Mulla hiiva oli päässyt silloin tosi pahaksi, siksi luulen noiden oireidenkin olleen noin voimakkaat. Tsemppia, hiiva on rasittava vaiva. :(

Mulla tuli Gyno-Daktarinista aivan hirvee polte alapäähän, lopulta olin suihkussa kyykkyasennossa ja suihkutin viileää vettä alapäähän ja sattui aivan kamalasti.. ilmeisesti lääke ei minulle sovi.

Sen sijaan Canesten sopii ja helpottaa heti sitä hiivan tunnetta.

Miulla sama, pakko oli käydä pois pesemässä kun erehdyin kerran kokeileman. Canesten on parempi, vaikka taitaakin maksaa vähän enemmän. Tosin, kuten pakkausselosteessa lukee, jonkinasteinen kirvely voi olla ihan normaali sivuvaikutuskin.

[QUOTE="Vieras";25651554]Mulle sopii tuo hiivalääke. Laitan sen illalla ja käyn nukkumaan niin yön aikana vaikuttaa. Sulla ei kerinnyt vaikuttaa kun nyt laitoit! Mulla ainakin kaksi päivää kuumotti, poltteli ja teki mieli raapia. Mut kolmantena kertana se rupes auttamaan. Ja kun se hiiva tulee pois sieltä niin tietenkin se kutittaa![/QUOTE]

No sittenhän mainoksissa annetaan ihan vääränlainen kuva... naiset aina helpotuksesta hymyilee ja tekee rentouttavia asioita. Kun todellisuus on se että tekee mieli huutaa ja riehua tuskasta alapäätä raapien... :D

Miulla sama, pakko oli käydä pois pesemässä kun erehdyin kerran kokeileman. Canesten on parempi, vaikka taitaakin maksaa vähän enemmän. Tosin, kuten pakkausselosteessa lukee, jonkinasteinen kirvely voi olla ihan normaali sivuvaikutuskin.

"jonkinasteisen" kirvelyn ehkä kestää mutta mun alapää oli TULESSA ja sattui sekä kirveli ihan hirveesit, en voinut olla paikoillani saatikka tehdä yhtään mitään... joten luulen että kyseessä ei ollut normaali sivuoire.

No samallai se puikko siellä pitäis päivällä vaikuttaa ku yölläki, oon maannu sängyssä.

Kai se on koitettava kestää ja toivottava et tuo on vaan sitä sivuoireilua. Mutta voin vannoa etten ikinä IKINÄ enää osta tätä lääkettä! Kerran ennen ollu hiiva, ja canestenilla helpotti oireet heti. Laitoin sen puikon tossa kolme tuntia sitten tarkalleen, eli vois odottaa et pian loppuu kirvely? Onneks en odottanu iltaan, olis ollu tuskien yö tiedossa!

Tuoteselosteesta poimittua :

"Älä käytä Gyno-Daktarinia

jos olet allerginen (yliherkkä) mikonatsolille tai Gyno-Daktarinin jollekin muulle aineelle. Jos kutina ja punoitus pahenevat hoidon aloittamisen jälkeen, saatat olla yliherkkä valmisteelle. Tällaisessa tapauksessa hoito on lopetettava ja on otettava yhteys lääkäriin. "

Kutinan ja kirvelyn ei siis pidä PAHENTUA....

[QUOTE="apua";25651630]Ja sit taas siellä haittavaikutuksissa lukee et varsinkin hoidon alussa saattaa ilmetä kutinaa. Voi jee mitä ohjeita noissa lääkkeissä on.[/QUOTE]

Niin lukee mutta jos tulee oikein voimakkaat oireet ja sietämätön olo niin kyllähän se kertoo ettei kroppa sitä silloin siedä!!! Jos se Canesten sopii niin miksi et ostanut sitä. Kerroit aiemminkin sen auttaneen.

"Etenkin hoidon alussa saattaa joskus esiintyä lisääntynyttä punoitusta, kutinaa tai kuumoitusta tai emättimen paikallista ärsytystä. Yleensä nämä oireet häviävät itsestään. Jos nämä oireet ovat todella kiusallisia tai jos lisäksi esiintyy myös nokkosrokkoa tai ihottumia, hoito on syytä lopettaa ja ottaa yhteys lääkäriin."

Mitenpä sit tuonki tulkitsee oikein. On kyllä tosi kiusallista, et jo valmiiksi kiusallinen vaiva pahenee lääkkeellä, mut mikä sit mahtaa olla ton lääkkeen kehittäjän mielestä kiusallista...

"jonkinasteisen" kirvelyn ehkä kestää mutta mun alapää oli TULESSA ja sattui sekä kirveli ihan hirveesit, en voinut olla paikoillani saatikka tehdä yhtään mitään... joten luulen että kyseessä ei ollut normaali sivuoire.

Olet varmaan oikeassa. Yhden "polttelukuurin" taisin hiivakierteeni aikana sinnitellä - ei tosin ollut tuo kyseinen lääke, mutta oisko ollut sama vaikuttava aine - eikä hiiva edes lähtenyt. Sen jälkeen en pitkään aikaan edes kokeillut apteekin lääkkeitä, vaan marssin hiivan iskiessä suoraan lääkärille hakemaan reseptin sille suun kautta otettavalle lääkkeelle, se auttoi aina. Sain jossain vaiheessa jo 12 kappaleen paketin, kun ravasin siellä kerran kuussa. :( Inhottava vaiva.

Lopulta kierteen katkaisivat kuukuppi ja miehen hoitaminen.

[QUOTE="Oops";25651643]Niin lukee mutta jos tulee oikein voimakkaat oireet ja sietämätön olo niin kyllähän se kertoo ettei kroppa sitä silloin siedä!!! Jos se Canesten sopii niin miksi et ostanut sitä. Kerroit aiemminkin sen auttaneen.[/QUOTE]

Sanoppa se, mä olen tyhmä! Luotin vaan siihen naiseen siellä apteekissa ja luulin et tuo olis hyvä. Siitä viime kerrasta on kuitenki aikaa viis vuotta suunnilleen ni aattelin et jos ne lääkkeet on paljoki muuttunu tai tullu parempia tms.

[QUOTE="apua";25651646]"Etenkin hoidon alussa saattaa joskus esiintyä lisääntynyttä punoitusta, kutinaa tai kuumoitusta tai emättimen paikallista ärsytystä. Yleensä nämä oireet häviävät itsestään. Jos nämä oireet ovat todella kiusallisia tai jos lisäksi esiintyy myös nokkosrokkoa tai ihottumia, hoito on syytä lopettaa ja ottaa yhteys lääkäriin."

Mitenpä sit tuonki tulkitsee oikein. On kyllä tosi kiusallista, et jo valmiiksi kiusallinen vaiva pahenee lääkkeellä, mut mikä sit mahtaa olla ton lääkkeen kehittäjän mielestä kiusallista...[/QUOTE]

Niin, mä kun kokeilin Gyno_Daktarinia niin oli se aika kiusallista. Ei puhettakaan että olisin voinut edes postilaatikolle lähteä, ulvoin tuskasta ja kyykkäsin siel suihkuhuoneessa vähän väliä lorottamassa viileää vettä pimperoon.

Aika kiusallista.

Jos olisin sinä niin ostaisin suunkautta otettavan lääkkeen. Noi puikot ja voiteet on ällöjä ja mulla ainakaan ei edes iho kestä niitä, vaan sivuoireet on samanlaiset kun hiivan oireet.

[QUOTE="apua";25651677]No tuo on jo enemmänki ku kiusallista. Mulla ei noin paha ole. Mitä sä muuten sitten lopulta teit? Haitko toisen lääkkeen kuhan pääsit liikkumaan? Jos mä lähen tästä apteekkiin ni saanko mä vaan pestä ton entisen pois ja alkaa käyttä uutta?[/QUOTE]

Huutelin sitä toosaani vähän väliä kunnes lakkasi kirveltämästä. Alapää tuntui ihan tunnottomalta ja kummalliselta ...

En soittanut lääkäriin, vaikka kai olisi pitänyt? Kärvistelin hiivan kourissa muutaman päivän ja uskaltauduin kokeilemaan Canestenia. Taivaallinen helpotus kun se alkoi tehoamaan heti vaikka pelkäsin josko sekin aiheuttaa samanlaisen kirvelykohtauksen.

Jos olet raskaana, niin kävisinpä sinuna lääkärissä. Milläs viikoilla olet? Kumoikin lääke siis Canesten ja Gyno-Dactarin ovat luultavasti ok raskauden aikana, mutta niitä ei tule käyttää alkuraskaudessa ilman lääkärin ohjeita. Ja taas asettemillesta puokkoa / voidetta ei suositella raskauden aikana käytettäväksi.

Mä sit pesin ton aineen pois niin hyvin ku pystyin ja tungin turkkijogurttia alapäähän. Heti helpottii se pahin polte! Mies lähti hakeen mulle canestenia.

Olen yli puolivälin ja tiiän et sitä canestenia saa käyttää raskaana kuhan ei käytä asetinta. Olin siis viime tulehduksen aikaan raskaana myös ja ne ei pyytäny näytille ku lääkäriin soitin. Nyt en sunnuntaina viiti päivystystä vaivata hiivallani... Huomenna meen nla ja siellä aion aiheesta puhua mut en halua enkä näe tarpeelliseksi kärvistellä sinne asti kutinan ja kirvelyn kanssa.

Joku vois olla sitä mieltä et oon typerä ku omin päin hiivalääkettä aion käyttää, mut niin kyllä teen. Siis ei voi sanoin kuvailla tätä oloa ku ei enää oo niin tulessa alapää ja yläpääki alkaa toimia! Puol tuntia sitten vielä istuin täs sohvalla ja itkin vaan.

Yhteistyössä