Onko kellään muulla käynyt näin?? Vauva 10 kk, hiukset tippui eikä vieläkään uutta hiusta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaljukaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaljukaisa

Vieras
Hiustenlähtö alkoi vauvan ollessa 3 kk. Varmaan 70% hiuksista tippui. Olin ennen raskautta raskaana ja sain myöhäisen keskenmenon rv 20+, tulin siitä kahden kk:n päästä raskaaksi eli mulla varmaan lähti kahden raskauden edestä hiuksia päästä!

Nyt vaan itken, mä oon siis kaljuuntunut, päälaki paistaa sieltä sun täältä eikä uutta hiusta ole näkyvissä vieläkään, hiuksia lähtee edelleen vaikka siis jo 7 kk kestänyt!!

Onko kellään muulla kestänyt hiusten lähtö näin kauan? Jäänkö mä kaljuksi?? Kamalaa kun kevät tulee ja mä en pärjää ilman pipoa...;(

mä puhuin neuvolassa jo terkalle ja se sanoi että kuuluu asiaamn ja vuoden päästä voi vasta huolestua.

kyllähän tääkin jo kertoo jotain, ettei kohtalotoveria löydy...:(

No neuvolassa "seurataan ja seurataan". Menisin ihan lääkärille, jos asia kovasti vaivaa ja haluaisit keskustella, olisiko mitään tehtävissä. Ehkäpä lääkärillä olisi ehdottaa edes jotakin. Ravitsemukseen ja vitamiinien saantiin kannattaa tietysti kiinnittää nyt ihan erityistä huomiota.

Itselläni hiusta lähti kunnon tukkoina sinne vuoden ikään asti, tukka ohentui kyllä, mutta en sentään kaljuuntunut, vaikka vähän aloin sitä jo epäilemään tapahtuvaksi. Synnytyksestä on nyt reilut pari vuotta ja vasta nyt alkaa hiuksisto näyttää elpymisen merkkejä ja tuntuu taas alkavan paksuuntua vähitellen.

Mulle kävi samoin, siis hiustenlähdön suhteen. Tai siis tuli semmosia kaljuja länttejä päähän. Sain kaksi lasta kahdessa vuodessa ja samaan aikaan oli talonrakennusprojekti, joten ressiä riitti (joo ja ei mitään järkee tehdä kaikkea samaan aikaan, mutta ei siitä sen enempää).

Hiuksia lähti enemmän vasta siinä vaiheessa kun tilanne oli jo lasten ja rakennusjuttujen suhteen tasoittunut. Liekö stressi lauennut vai mikä lie... Lääkärissä veikkailtiin pälvikaljuutta jota siis voi esiintyä myös naisilla. Kävi ilmi että jos hiuksia alkaa lähtemään niin että ei saa omilla hiuksilla peiteltyä, voi anoa peruukkia lääkärin kautta. Selvittelin sitäkin ja lohduttauduin sillä että nykyään saa tosiaan aidon näköisiä peruukkeja jos tilanne menee siihen pisteeseen.

Mulla kesti hiusten lähtö n. vuoden verran. Sitten alkoi pikkuhiljaa kasvamaan uusia hentoisia ja ihan valkoisia hiuksia kaljuihin kohtiin. Puolen vuoden sisällä paksuuntuivat ja muuttuivat samanvärisiksi kuin muutkin hiukset.

Nyt (n. kaksi vuotta mennyt) on enään yksi pieni kohta ilman hiuksia joka ei näy helposti ja siihenkin on alkanut haituvaa kasvamaan. Tosin katselin yks päivä että ihan kun alkaisi taas ensimmäisestä kohdasta tukka harvenemaan, mutta toivottavasti olen väärässä.

Voimia sinulle. Kannattaa käydä lääkärissä juttelemassa asiasta... jos ei muuta niin saat ainakin lisätietoja mistä kaikesta voi johtua ja mitä kautta peruukkeja saa hankittua jos tilanne sitä vaatii.

no omista puhun. Ja mua huolestuttaa kyllä siksikin et mun suvun naisilla on kaikilla tosi harva tukka. Mulla on ollu tähän asti ihan normaalin paksuiset hiukset mut esim. mun äidin sisko on melkein kalju :(

Yhteistyössä