Onko kellään näitä tuplia: Basson Easy Twin tai TFK Twinner Twist Duo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neljän äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä noita jälkimmäisiä testasin kerran ja ne oli musta jotenkin tosi jäykät. En tiedä miksi. Yleisesti ottaen sanoisin, että ota ne mistä enemmän tykkäät, vaikka olisivatkin kalliimmat. Esikoisen kohdalla ostin halvat vaunut, kun kuvittelin sillä säästäväni. Vihasin niitä vaunuja ja ne olikin sitten tosi epäkäytännölliset. Ostettiin uudet ennen ekoja synttäreitä. Toisella kerralla ostin sitten kalliimmat vaunut, tuplat, enkä ole kertaakaan niitä katunut, vaikka yli vuoden ollaan niillä jo rullailtu.

Meillä Babywelt Montreal twinit, jotka ovat noiden ekan linkin rattaiden kanssa todella samannäköiset. (Tulisko runko samasta tehtaasta, kankaissa pientä eroa...?) Nuo Montrealit saat vieläkin halvemmalla, ainakin tuolta At-Lastenturvasta.

Babywelt Montreal Twin S4 - 500 - Lastenturva.fi

Jalkapeitekin noihin on, ja olen todennut siinä keskellä olevan vetoketjun tosi näppäräksi. Mulla rattaissa kulkee siis kaksi 1-1,5-vuotiasta, käytössä olleet nyt muutaman kuukauden.

Ihan ok menopelit, tietysti kääntyvät etupyörät (vaikkakin lukittuna) eivät ole paras vaihtoehto loskaiselle tai kaltevaksi auratulle kadulle. Mutta se ei liene juuri noiden rattaiden ongelma, vaan kaikkien joissa kääntyvät pyörät. Kapeat (72cm), siksi ne hankinkin, muuten työntelisin edelleen mieluiten Emmaljungan "traktoreitani". :D Kätevää noissa on myös väliseinä, ei pääse vieruskaveri tönimään nukkuvaa. Kasaus hankalaa, mutta ehkä johtuu siitä olen tehnyt sen vain kolmesti...?

Onpas vaikeeta: Minkä mittainen olet ja tykkäätkö tuosta työntökorkeudesta? Se kun ei ole säädettävä. Sen takia mua vähän houkuttelis nuo TFK:t kun niis on nappiaisa ja mä oon tällanen pätkä. Carenan Double Swingeissä on työntökorkeus 110 cm ja se on mulle liikaa. Noiden Monteralien näkyy olevan 108 et onko sekin liiaa sit...

Mulla pituutta 170cm, ja olen tykännyt tuosta Babyweltiin työntökorkeudesta. Oli itse asiassa mulle positiivinen asia ettei niissä ollut säädettävää aisaa, kun tuntuu että ne löystyvät noista ns. paremmistakin merkeistä. (Olen siis aina ennen ollut säädettävien työntöaisojen suuri fani, siitä lähtien kun tulivat markkinoille. Ja monenlaisia rattaita on tullut työnneltyä viimeisen 14 vuoden aikana...)

Samaan hintaan nuo Babyweltit näköjään on tuolla Muksutallissa kuin At-Lasturvassakin, sieltä omani hain tuolla hinnalla marraskuussa. Niillä myös verkkokauppa (ja maksuton toimitus rattaille muistaakseni), jossei kumpikaan osu omille kotikulmille.

Toinen vaihtioehto mitä mietin oli nämä:
Z-Line Jule Twin tuplaratas - Myydään rattaat kahdelle lapselle edullisesti verkkokaupasta
Mutta juuri tuon työntöaisan takia päädyin noihin toisiin, koska niiden työntökorkeus mulle passeli. (Mulla oli äskettäin yhdet Briot, joiden työntöaisa oli mennyt ihan tolkuttoman löysäksi, että katukiveyksen yli ei meinannut päästä...)

Kiitos vinkistä, nuo Jule Twinit on kyl yks varteenotettava vaihtoehto! meil on ollut Brion Kombit nappiaisalla vuodesta 2005 asti jokapäiväisessä käytössä, eikä se aisa ole mennyt miksikään.. mut en tiedä sitten miten noissa kävis. Kun työntelin noita carenan rattaita niin se 110 cm aisa oli tosi ärsyttävä, koko ajan tuntui et sitä olis pitänyt saada alemmas. Tuntui ettei työntöön saa kunnolla voimaa kun hartiat on väärässä asennossa.

Yhteistyössä