Onko kellään ollut vaikeuksia raskautua 3. kerran, vaikka kaksi ekaa tulleet nopeasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja baby
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

baby

Vieras
Meillä kaksi ekaa lasta saaneet alkunsa nopeasti, 1-3kk:ssa. Nyt kolmosta näköjään saa tekemällä tehdä. Onko kellään muulla ollut samoin, ja monellako yrityskierrolla lapset saaneet alkunsa, vai onko kolmonen jäänyt saamatta? Ikää 33v, et jokhan tässä on ikäloppu tähän asiaan, vaikken itse luullut niin.

No mulle kävi niin, mutta mies on kyllä eri kolmannella kerralla..
Raskauduin kyllä montakin kertaa, mutta kesken meni kerran rv 10+ ja sit ihan alussa monta kertaa ennenkuin onnistui. Nyt rv 17 menossa.
Ikää mulle tulee tänä vuonna 33v ja ihan takuulla raskautuminen vaikeampaa kuin parikymppisenä, sanokoot kuka mitä haluaa =)

Tsemppiä teille ja kyllä se vauva sieltä tulee kun vaan ei menetä toivoaan.

ja tosiaan vuosi kerittiin yrittää ennenkuin vauva päätti jäädä masuun kasvamaan.

Ikä tuo naiselle väistämättä hormonaalisia muutoksia ja alkaahan hedelmällisyys siinä 35v kohdalla laskea kuin lehmän häntä. Joillakin tosin aiemmin ja toisilla myöhemmin. Myöskin miesten sperman laatu muuttuu iästä ja elintavoista riippuen. Odottelette vielä rauhassa ja nautitte "tekemisen ilosta"

Kuinka kauan aloittaja on kolmosta yrittänyt?
Itsellä kaksi ensimmäistä ekasta ja tokasta kierrosta ja kolmas sitten 1,5v yrittämisen jälkeen clomiavusteisena. Neljäs sit taas vaikeammin, mut nyt raskaana.
Ikä vaikuttaa ja koskaan ei tiedä esim ennenaikaisista vaihdevuosista jos ne olisi alkanut.

Mulla meni 2,5 vuotta siitä, että otettin hormonikierukka pois siihen, että oli vauva sylissä. Välissä oli yksi tuulimuna, joka piti ottaa kaavinnalla ulos. Ikää mulla oli siis 33v kun vauva syntyi. Esikoinesta olin raskaana jo heti ekojen menkkojen jälkeen, kun pillerit jätin pois. Keskimmäinen oli "eihän se nyt maailmaa kaada, jos vauva tulee", eli ei jaksettu kortsuja ettiä, lapsille tuli ikäeroa 1,5v. Nää syntyi siinä 25v molemmin puolin.

Meillä eka sai alkunsa puolen vuoden yrityksen jälkeen (sinä aikana yksi alkuraskauden keskenmeno) ja toka sai alkunsa ekasta kierrosta. Kolmosta yritettiin vuosi ja siihen aikaan mahtui kaksi keskeytynyttä keskenmenoa. Ei sinänsä pitkä yritys, mutta oli järkytys kun kaksi aiempaa saaneet alkunsa ilman ongelmia ja raskaudet sujuneet hyvin.

Itsellä ikää kuitenkin "vain" 26 vuotta ja silti tuntuu, että ikä on tehnyt tehtävänsä. Aiemmat ovat syntyneet kun olen ollut 18- ja 19-vuotias.

Meillä eka ja toka saivat alkunsa 3-5 kuukaudessa, ikää mulla tuolloin 26 ja 30v., kolmatta yritettiin sitten 11 kiertoa ennen kuin tärppäsi, ikää 33v.
Joten selvästi pitempään meni kolmosessa.
Nyt ikää 37v. ja tarkoitus yrittää vielä neljättä, saa nähdä onnistuuko.

Alkuperäinen kirjoittaja odottaja:
Itsellä kaksi ensimmäistä ekasta ja tokasta kierrosta ja kolmas sitten 1,5v yrittämisen jälkeen clomiavusteisena. Neljäs sit taas vaikeammin, mut nyt raskaana.
Ikä vaikuttaa ja koskaan ei tiedä esim ennenaikaisista vaihdevuosista jos ne olisi alkanut.

No ei ole kuin "vain" 8yk takana, mutta kyllä tämäkin tuntuu jo tosi pitkälle ajalle!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja odottaja:

No ei ole kuin "vain" 8yk takana, mutta kyllä tämäkin tuntuu jo tosi pitkälle ajalle!

Tiedän että aika tuntuu pitkältä ja on turhauttavaa, mutta se vuosi on yleensä se raja minkä sisällä on ihan normaalia vielä vaikka ei ole raskautunutkaan. Joskus se ottaaa iakaa ja joskus se sitten tulee ihan yllätäen. Tsemppiä yritykseen ja jos ei tärppää niin sittenkannattaa varmaan clomikuuri hakea lääkäriltä. Sese on se ensimmöinen hoito jos ei onnistu.

Yhteistyössä