Onko kellään ollut vastaavanlaista ihottumaa kaulassa? (Kuva)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Menninkäine
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Menninkäine

Vieras
Ihottuma On ollut monta kuukautta, ilmestyi yhtäkkiä yön aikana. Mitään poikkeavaa ei ole tapahtunut, paitsi koira tullut talouteen. En kuitenkaan ikinä ole koirasta saanut allergista reaktiota. Terveyskeskuslääkäri määräsi sienilääkkeen, vaikka ei kuulema "tyypilliseltä" sieneltä edes näytä. Korvatulehduksen yhteydessä tuli käytyä taas tk:ssa ja eri lääkäri ihmetteli ohi mennen että miksi sienilääke määrätty ja kuka määräsi, mutta ei sanonut muuta. Mitähän voisi olla?

Joo mulla tuli ihan samanlainen! Kutisi ja oli tosi kuiva. Sitte vaan rasvailin sitä kortisoonilla... siitä ittekseen muutaman kk jälkeen hävis. Yks tuttu sano että voi johtua näistä ilmoista että tuollai kuivuu.

Kyllä tuo lähinnä atopialäntiltä näyttää. Koira voi vaikuttaa, mutta jos ei muuta oireilua ala tulla, siedättäminen luomusti on ok. Eli älä tarkoituksella jätä koiran kuolaa käsiin tms, ihan hyvä pestä pois, ilmassa oleva epiteeli tarpeeksi siedätystarkoitukseen.

Pari-kolme päivää kortisonivoidetta, sitten tukemaan ihon hyvinvointia ja "vahvempaa pintaa" jollain sulle sopivalla ihoöljyllä, kosteusvoiteella tms.

Toki oon vain valistunut maallikko, mutta minusta sientä nähnytkään. Paikkakin atopialaikulle kovin tyypillinen.

En tiiä yhtää mitä tuo on. Mut työkaverilla tuli saman näköisiä kuivia kutisevia läiskiä ympäri kroppaa. Sai kortisonia kutinaan.. Ihotautilääkäri sanoi ettei nähnyt koskaan samanlaista, ja pisti sairaalaan koepaloja varten
Tätä nyt odottelee

Atooppinen ihottuma, psoriasis(aika oudossa paikassa), pälvisilsa(oudossa paikassa). Eli oletko ollut tekemisissä nautojen kanssa? Yleensä pälvisilsa lie ihmisillä käsissä.

En ole ollut nautojen lähettyvillä. Kuiva iho mulla on ollut aina, joten tota atooppista ekseemaa tullut mietittyä jo ennen tätä, mutta en tiennyt että tämäkin voisi olla sitä.. Psoria on kummallakin vanhemmista, mutta ei mielestäni tule kaulaan?

No ei minustakaan psori ihan ekana kaulasta löydy. Ihottuman muoto kävis noihin kolmeen vaihtoehtoon. Itse sain joskus jostain rasvasta aika saman näköisen ihottuman ja tuli vain sille alueelle, johon olin tököttiä levittänyt eli voisi tietty olla joku kosketusärsytys.

Yhteistyössä