Onko kellään ollut vuotohäiriöitä imetyksen aikana? Olen tosi huolestunut!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana

Vieras
Eli taustaa; Lapsi kohta 4kk, ja synnytyksestä lähtien ollut enemmän ja vähemmän vuotoa:( Lääkärissä olen käynnyt x2, ja vielä ei ole syytä löytynyt... Ensin mietittiin että kohtuun ois jäännyt jotain, sitten taas puhutiin että saattaa olla hormonaalista?? Lääkettä en saannut koska imetän.. ONKO KELLÄÄN MUULLA OLLUT NÄIN?? Jos on, miten hoidettiin ja jouduitko lopettamaan imetyksen?

Mulla oli kans varsaavaa kakkosta imettäessä. Ikinä ennen ei ollu mitään välivuotoja ollut. Niitä kesti sen 3-4kk kunnes kuukautiset alkoivat normaalisti. Itse en käynyt edes lääkärissä, koska äidilläni oli aikanaan samanlaista eikä mitään "vikaa" ollu hänelläkään.

Saanko vielä kysyä minkälaista vuotelusi oli? Itselläni vuotelu vaihtelee niukasta ruskeasta tiputtelusta, aina runsaaseen kuukautistyyppiseen :( Välillä on pari päivää poissa, ja taas alkaa... Tulen kohta hulluksi tämän kanssa, ja olen tosi huolestunut!

Olisko ihan tavallista hormonien heittelystä johtuvaa? Itse mietin juuri onko mulla menkat vai mitä, eräänä päivänä tuntui menkkakipua ja nyt tänään on ollut tosi vähän vuotoa, siis pyyhkiessä, siteeseen asti ei ole tullut..

Mulla tuli aona muutaman päivän välein loraus ruskehtavaa vuotoa, sellaista "ei niin limaista". joskus useampana päivänä peräkkäin, mut ei mitään säännöllisyyttä, eikä kuukautisia vastaavaa vuotoa. Sitten kun kuukautiset tosissaan alko, niin se oli selkeesti erilaista, ja sitten ne alkoivat tulla säännöllisesti ja välivuodot loppuivat.

Tämä on niin outoa.. Joka paikassa sanotaan että imetys pitää vuodot ja kuukautiset poissa. Tää vuotelu taitaa olla todella harvnaista? Lääkäritkin ovat olleet aika ihmeissään..

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Tämä on niin outoa.. Joka paikassa sanotaan että imetys pitää vuodot ja kuukautiset poissa. Tää vuotelu taitaa olla todella harvnaista? Lääkäritkin ovat olleet aika ihmeissään..

Eihän se imetys kuukautisia pois pidä, imetys on ehkäisykeinonakin "varma" vain sillon kun imetysväli ei ole yli 4h.. mullakin täysimetys, mutta yösyötöt olleet jo pitkään poissa joten alkoi menkat. Esikoisesta alkoi 7kk synnytyksestä ja yhä imetin, mutta oli yösyöttöjäkin.

Yhteistyössä