Onko kellään viottunut synnytyksessä häntäluu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
..Esim. pitkän kävelylenkin jälkeen minulla kipeytyy häntäluu.Ei mitenkään kauhean kipeä ole mutta selvästi arka. Tätä vaivaa ei ollut ennen synnytystä mutta se alkoi vasta puoli vuotta synnytyksen jälkeen. En keksi muutakaan järkeenkäypää syytä tuolle kipuilulle kun se että se ois jotenkin synnytyksen yhteydessä viottunut ja se nyt oireilis kävellessä. Onkohan mahollista...?

Mulla meni synnytyksessä häntäluu ja se oli 10 kk kipeä sen jälkeen. Oon kaatunu joskus 10 vuotta sitte häntäluulleni ja se oli silloin 3 kk kipeä, tosin ei niin kipeä kuin mitä synnytyksen jälkeen. En käynyt silloin nuorempana lääkärissä ja se meni ohi. Synnytyksen jälkeen en meinannut pystyä kunnolla istumaan ja myöhemmin se meni niin, että pystyin istumaan mutta istumasta nousu otti todella kipeää. Mainitsin muistaakseni jälkitarkastuksessa lääkärille tuosta häntäluusta, mutta ei sille tehty mitään, ei edes kuvattu. Nyt ootan toista ja alkaa jo vähän pelottaa, et miten nyt käy häntäluulle. Se kipu ei todellakaan oo mitään kivaa ja ois kiva pystyä istumaankin kunnolla.

Mulla luultavasti murtui häntäluu kun istuin tuolilta ohi. Kävin lääkärissäkin mutta eivät tehneet mitään. Mutta lopun ikää tuo varmaan vaivaa. Kovalla tuolilla ei pysty kauaa istumaan ym.

mulla meni esikoisen synnytyksessä. jotenkin se vaihtoi paikkaa, ei voi kovalla alustalla istua kuin tietyssä asennossa, esim. saunassa siitä on haittaa.
Ja myös kävely saa sen kipeytymään.

Yhteistyössä