Onko kellään yhtä ärhäkästi tulehtunut ranne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laikku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Laikku

Jäsen
14.07.2004
851
0
16
Otsikko ei oo ehkä ihan paras nyt mut kuitenki...
Elikkäs mulla on jo yli 2vk ollu vasen ranne lastoitettuna ihan kohtuu ylös asti kun niin paha jännetupentulehdus :/
Ja edelleen on ihan hiton kipiä, lääkäri alun pitäen määräs ketorin- geeliä jota oon siihen kanssa laitellu. Nyt viime to kävin siis uudestaan lääkärissä ja sano kyllä että alkanu paranemaan, mut itestä ei sille tunnu.
Ja sitten väläytteli että parin viikon päästä jos ei oo parantunu; aletaan kortisonia pistämään :snotty:
Eilen alko myös vähän tämä oikeakin käsi oireilla, alkaa ihan vähän pelottamaan kohta että tämäkin joudutaan pian lastaan laittamaan.
En sit pysty mitään enää tekemään ja mulla on täällä tämä nuorimmainen n 1½ vee joka tarvii viel vähän nosteluakin :|
Itku kurkussa kävin perjantaina lasten kanssa kaupassa, kun jouduin kantamaan nuorimmaista parkkikselta kaupan sisälle jonkinmoisen matkan.
Koski niin mielettömästi kumpaanki käteen, tuntu että kädet katkee tai jotain :(

Onko teillä kellään muulla ollu ikinä näin pahaa tulehdusta, ja onko jouduttu laittaa kortisonia, miten kauan kesti että viimenki parantui?

juu, viime vuonna tammikuus lensin töissä pihalla nurin, ja 3 vk kärsin töis ku ol pakko mennä lekuriin, sormenpäistä olkapäähän asti pahasti tulehtunut, sain kahta eri särkylääkettä ja kuukauden saikkua, ja 4 kk kaikenkaikkiaan meni ku käsi alkoi olla oma ittes.

Heips! Miulla oli karpaalitunnelioireyhtymä oikeassa kädessä, raskauden myötä kun kerääntynyt nestettä vähän yhtäälle sun toisaallekin, niin hermo sitten jäi puristuksiin, ja tuli tosi kipeäksi.. Käden "venyttelyllä" yritettiin saada aisoihin mutta tuli vain entistä kipeämmäksi ja sain sitten tuon kortisonipiikin.
Lääkäri puudutti ensin ja laittoi sitten ruiskeen, nopea toimenpide, ja nyt käsi on jo paljon parempi, vaikka välistä sormet on aamulla puutuneet. Puudutuksen lakattua parin tunnin päästä käsi oli kipeä, ja seuraavana päivänäkin hellä mutta jo illalla oireet olivat jo selvästi helpottaneet.

Suosittelen kyllä, vähän epäilytti tuon ruiskeen ottaminen kun olen raskaana mutta lääkäri sitten vakuutti ettei siitä ole mitään haittaa, ja nyt ei enää tarvitse pelätä ettenkö voisi kesäkuussa syntyvää poikaani kannella :)

Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
juu, viime vuonna tammikuus lensin töissä pihalla nurin, ja 3 vk kärsin töis ku ol pakko mennä lekuriin, sormenpäistä olkapäähän asti pahasti tulehtunut, sain kahta eri särkylääkettä ja kuukauden saikkua, ja 4 kk kaikenkaikkiaan meni ku käsi alkoi olla oma ittes.
No voi ei :o
Kivaa jos menee oikeesti kuukausia tähän toipumiseen :/
Mulla vissiin oli viimenen niitti tää meidän muuttaminen, se laukas sitten lopullisesti tän tulehduksen.

Alkuperäinen kirjoittaja Laikku:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
No voi ei :o
Kivaa jos menee oikeesti kuukausia tähän toipumiseen :/
Mulla vissiin oli viimenen niitti tää meidän muuttaminen, se laukas sitten lopullisesti tän tulehduksen.

Riippuu miten pahasti se on tulehtunut, ja sen voin sanoa ettei se enää normaaliks tule, aina on jotain, esim. mun ranne sieti ennen kylmää nykyään ei.. vähänkin jos käy viima niin särkykin on.

Miun tapauksessa ranne on ollut kohta vuoden enemmän tai vähemmän tulehtunut, ja meilläkin sitten muutto viimeisteli tän ihan kiitettävästi..Useita kuukausia meni niin että oli koko ajan joku kolmiolääkekuuri päällä, mutta kaikki jäi sitten luonnollisesti pois raskauden myötä.
Kortisoni oli tähän mennessä ainoa asia mikä auttoi, enkä kyllä ole katunut, vaikka se toki tekikin kipeää n vuorokauden verran mutta oli sen arvoista!
Toivotaan nyt vaan että pysyykin tällaisena, muussa tapauksessa pitää mennä puukolle.