Onko kenelläkään mennyt välit poikki hyvän ystävän kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja online
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jäsen
25.07.2007
564
0
16
Ja miksi?
Mulla on ja se välillä aikalailla harmittaa kun syykin oli mun mielestä ihan outo, enkä mä voi asialle edes mitään tehdä kun en ite oo mistään itteeni ottanut, eli kaveri oli se joka laitto välit poikki.
Eikä siis oo sellanen asia jota vois esim. pyytää anteeks, vaan ihan turha pikkujuttu joka jostain syystä paisui ja paisui...

Kerro asiasta mikä on paisunut ja paisunut?

Itse olen menettänyt hyvän ystävän, syynä siihen oli että silloinen ystävä vikitteli miestäni... :/ Se riitti syyksi minulle pistää välit poikki.
Vaikka pelättävää ei ollut.. mutta otti niin paljon päähän! :|

Monet ystävät on vaan jäänet taka-alalle. Eräs ystävä suhtautuu minuun nykyisin hyvin kylmästi. Hän on itse lapseton ja miehetön ikineitsyt, jota kaikki miehet pelkää ihan syystäkin. Olen mennyt juttelemaan ja kutsunut kylään, mutta koska vastaus on aina niin kirpakka, niin anti olla sitten.

Ei lopullisesti. Mutta ei me enää samanlailla ystäviä olla kuin ennen. Oikeastaan vähän ketuttaakin, että yhteydepito on suunnilleen pakollista muksujen synttäreillä käymistä jne..

Mulla meni välit. Parhaan ystäväni mies yritti iskeä minua. Kerroin ystävälle, mutta uskoi miestään joka väitti ihan muuta. Pari kuukautta tämän jälkeen mies petti ystävääni ja heillä tuli ero. Ikinä ei ole voinut ylpeyttään niellä, pyytää anteeksi, myöntää olleensa väärässä. Mua surettaa tää tosi paljon, vaikka siitä on aikaa jo monia vuosia.

Alkuperäinen kirjoittaja minttulii86:
Kerro asiasta mikä on paisunut ja paisunut?

Itse olen menettänyt hyvän ystävän, syynä siihen oli että silloinen ystävä vikitteli miestäni... :/ Se riitti syyksi minulle pistää välit poikki.
Vaikka pelättävää ei ollut.. mutta otti niin paljon päähän! :|

Mulla sama...ällöttävää.... :/

On. Tämä "entinen" ystäväni oli minusta älyttömän mustasukkainen, en ois saanu olla kenekään muun kaverini kanssa. Lisäksi hän petti luottamukseni aivan liian monta kertaa! Pahin oli se kun hän valehteli vanhemmilleen minusta asioita joita ei edes ollut tapahtunut ja nämä vanhemmat sitten juoruilivat perättömyyksiä pitkin kyliä...

Aika monenkin. Ihan tuiki tavallisesta syystä eli ystäväni ovat löytäneet puolison ja sen jälkeen he eivät ole ystäviään enää tarvinneetkaan. Paitsi jos on sattunut tulemaan avioero. Mutta ei sitä kyllä esim 15 vuoden jälkeen enää kovinkaan paljon yhteistä löydy, vaikka vielä tapaisikin. Vieraaksi ihminen siinä ajassa muuttuu.

minulla meni kerran olin silloin sellainen parikymppinen, olin ollut sydän ystävät erään toisen tytön kanssa ihan jostain ala-asteelta asti. sit tää tyttö alkoi jostain syystä haukkumaan mua kaikille, ja mun isälle kävi sepittämässä ihan ihme juttuja. ja kun ei se loppunut keskustelemalla, niin sit laitoin välit poikki

Luulin häntä ysväkseni, liikuimme paljon yhdessä. Sitten hän sattui menemään bangladeshilaisen kanssa naimisiin, ei siinä sinänsä mitään mutta jonki ajan kuluttua kysyi minulta: suostuisinko "paperiavioliittoon" erään miehen kaverin kanssa, jota en ollut koskaan nähnytkään. Ihmettelin miksi ystäväni edes moista kysyy, koska vastaus oli ehdoton EI! Hänen miehensä sitten sanoi etten ole todellinen ystävä koska en auta tätä ko. henkilöä jäämään Suomeen. Pikkuhiljaa välimme hiipuivat emmekä ole vuosikausiin olleet missään tekemisissä. Hän teki niinkuin mies sanoi.. Eronsa jälkeen hän minulle pariin otteeseen soittelin muttei todellakaan huvittanut "lämmitellä" tätä kaveruutta..

Monetkin välit on menneet poikki. Yhtään dramaattista riitaa ei ole ollut, vähitellen vaan välit viilentyneet, kun on ollut kaikenlaisia elämänmuutoksia sekä minulla että ystävillä. Siinä kyydissä ei ole ollut helppo pysytellä.

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Luulin häntä ysväkseni, liikuimme paljon yhdessä. Sitten hän sattui menemään bangladeshilaisen kanssa naimisiin, ei siinä sinänsä mitään mutta jonki ajan kuluttua kysyi minulta: suostuisinko "paperiavioliittoon" erään miehen kaverin kanssa, jota en ollut koskaan nähnytkään. Ihmettelin miksi ystäväni edes moista kysyy, koska vastaus oli ehdoton EI! Hänen miehensä sitten sanoi etten ole todellinen ystävä koska en auta tätä ko. henkilöä jäämään Suomeen. Pikkuhiljaa välimme hiipuivat emmekä ole vuosikausiin olleet missään tekemisissä. Hän teki niinkuin mies sanoi.. Eronsa jälkeen hän minulle pariin otteeseen soittelin muttei todellakaan huvittanut "lämmitellä" tätä kaveruutta..

:o :laugh: Voi kiesus. Ja vielä kehtasivat ihmetellä, kun et suostunut.

Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Mun mielestä hyvä ystävä ei katoa minnekään vaaa pysyy kyllä aina mielessä, vaikka elämäntilanteista johtuen sitä ajautuiskin erilleen.
Kaverit on asia erikseen.

Samaa mieltä. Mulla yx lapsuudenystävä, jonka kans oli tos välillä viiden vuoden tauko, ettei nähty. Sit kun taas nähtiin, ni kaikki jatku siitä mihin oli sillon jääny.
Tosin nyt tämä ystävä on löytänyt itselleen miehen´, joka juttelee musta perättömiä, enkä oikeen tiedä mitä tekisin. Toistasex olen ollu vaan ihan hiljaa ja nielly kiukkuni.

On menny. Ystävän alkoi haukkumaan minua kasvattajana, sanoi säälivänsä lapsiani ja yritti kertoa kaikenlaista paskaa minusta miehelleni. Ja kaikki vain siksi, etten halunnut ryypätä baarissa silloin! :o No, ystäväni ei mielestän tehnyt mitään väärin, ei pyytänyt anteeksi puheitaan jne, joten nykyään en tätä ihmistä halua enää tavata. Jutussa on toki paljon muitakin asioita, mutta annetaan niiden nyt olla...

Mulla meni parhaan ystävän kanssa välit poikki siinä vaiheessa kun aloin ootteleen esikoista.Tai yleensä ku aloin vakiintumaan.En kuulemma osannut olla hänelle sellanen ystävä kuin hän olisi halunnut jne..Vaikka tästä välirikosta on jo 6 vuotta niin silti tulee aikoja jolloin on niiiiiin ikävä häntä.Me oltiin läheisiä..No mut elämä jatkuu!Ja onneksi oon saanu tilalle uusia ystäviä,vaikka ei kai kukaan korvaa tuota menetettyä.

Mulla oli hyvä ystävä..kuljettiin kuin paita ja perse..yläasteen vikalla luokalla tuli joku tosi typerä riita ja laitoin välit poikki..olin olevinaan niin kovaa muijaa silloin..nyt jälkeepäin kun tässä muutama vuosi on tullut lisää niin harmittaa kauheesti..usein mietin ystävääni..se oli mulle tärkein koko maailmassa..joskus näinkin baarissa ja halattiin ja juteltiin..hitto olis pitäny numero kysyy..mutta empä tyhmä tajunnut..olisi niin paljon juteltavaa ja kerrottavaa pitkästä aikaa..mua hävettääkin että menetin ystävyyden teiniaikojen takia.. :ashamed: :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
On menny. Ystävän alkoi haukkumaan minua kasvattajana, sanoi säälivänsä lapsiani ja yritti kertoa kaikenlaista paskaa minusta miehelleni. Ja kaikki vain siksi, etten halunnut ryypätä baarissa silloin! :o No, ystäväni ei mielestän tehnyt mitään väärin, ei pyytänyt anteeksi puheitaan jne, joten nykyään en tätä ihmistä halua enää tavata. Jutussa on toki paljon muitakin asioita, mutta annetaan niiden nyt olla...

Mulla vähän sama tilanne. Kaveripariskunta oli meillä kylässä ja aamulla rouva jatkoi illan ryypiskelyä, jolloin sanoin että en halua että lapsemme näkevät tuollaista ryypiskelyä. Emme itse harrasta kuin joskus saunakaljoja, mutta heillä pe-illasta su-iltaan menee nykyään viinaa. Molemmat hyvissä töissä ja kaksi lasta, mutta elämä on vain luiskahtanut niin että vain ryypätään kaikki vapaa-aika.
Siitä rouva riemastui ja haukkui mut ihan paskaks kaikella mahdollisella tavalla mm. säälii miestäni ja lastani kun olen niin kauhea ihminen jne. On soitellut sen jälkeen ja pyytänyt kanssaan sinne ja tänne ja pistänyt yhteiset ystävätkin amoriksi, mutta ei auta. Meistä ei enää koskaan tule ystäviä.
Ja tämä juoppohulluraivari ei ollut eka laatuaan, joten päätin silloin että hänen suustaan en kuuntele enää mitään. Näin paras kaikille.

olen. Oltiin ystäviä yli 14vuotta.. Ero (hänen) sai hänet katkaisemaan välit. ON yrittänyt tehdä sovintoakin, mutta jos toteaa, ettei tämä välirikko ole hänen syytään, niin ok. olkoot. Enkä oikein osaa enää häneen suhtautuakaan, kun olen kuullut hänen levittelevän minun henk.koht.asioitani pitkin kyliä jo vuosia..

Yhteistyössä